Berta Sándor
Európában a Facebook a vezető közösségi portál
A comScore piackutató cég felmérése szerint a kontinensen a Facebook a legnépszerűbb közösségi platform. A honlap a világ hatodik leglátogatottabb oldala, havonta 275 millió felhasználó keresi fel. Ez 175 százalékos növekedés a tavaly mért adatokhoz képest.
A látogatói szám emelkedése leginkább Európában figyelhető meg. A kontinensen ugyanis a Facebook havonta 100 millió felhasználót vonz, ami 314 százalékos növekedés 2008-hoz képest. 17 európai államból 11-ben a Facebook a legnépszerűbb közösségi portál és először fordul elő, hogy Spanyolországban is az első helyen áll. Vannak ugyanakkor olyan államok is, például Németország, ahol a oldal csupán a lista negyedik helyén szerepel.
"Ennek az az oka, hogy ezekben az országokban nagyon erős a helyi konkurencia, Németországban például a studiVZ, valamint hogy a német nyelvű aloldal csak tavaly év elején indult" - közölte Jamie Gavin, a comScore marketing kommunikációs elemzője. A Facebook legnagyobb tábora Nagy-Britanniában található, ahol a portálnak 22,7 millió regisztrált látogatója van. A növekedés mértéke az előző évhez képest 75 százalék.
Utóbbi adat azonban Olaszországban a legkiemelkedőbb, mivel ott a Facebook 2008-hoz képest 2721 százalékkal tudta növelni a látogatószámát. Ugyanezek az érték Spanyolország esetében 999, Németországban 607, Franciaországban 518 százalék, Svájcban pedig 499 százalék. A platform piacvezetőnek mondható atekintetben is, hogy mennyi ideig tudja maradásra bírni az embereket. Jelenleg egy európai felhasználó átlagosan havonta 3 órát tölt el az oldalon.
"A Facebook a legtöbb európai államban nagyon gyorsan megszerezte a piacvezető pozíciót" - nyilatkozta Mike Read, a comScore európai ügyvezető igazgatója. A legnagyobb vesztesnek a MySpace számít, amelynek a teljes forgalma csak fele a Facebook forgalmának.
A látogatói szám emelkedése leginkább Európában figyelhető meg. A kontinensen ugyanis a Facebook havonta 100 millió felhasználót vonz, ami 314 százalékos növekedés 2008-hoz képest. 17 európai államból 11-ben a Facebook a legnépszerűbb közösségi portál és először fordul elő, hogy Spanyolországban is az első helyen áll. Vannak ugyanakkor olyan államok is, például Németország, ahol a oldal csupán a lista negyedik helyén szerepel.
"Ennek az az oka, hogy ezekben az országokban nagyon erős a helyi konkurencia, Németországban például a studiVZ, valamint hogy a német nyelvű aloldal csak tavaly év elején indult" - közölte Jamie Gavin, a comScore marketing kommunikációs elemzője. A Facebook legnagyobb tábora Nagy-Britanniában található, ahol a portálnak 22,7 millió regisztrált látogatója van. A növekedés mértéke az előző évhez képest 75 százalék.
Utóbbi adat azonban Olaszországban a legkiemelkedőbb, mivel ott a Facebook 2008-hoz képest 2721 százalékkal tudta növelni a látogatószámát. Ugyanezek az érték Spanyolország esetében 999, Németországban 607, Franciaországban 518 százalék, Svájcban pedig 499 százalék. A platform piacvezetőnek mondható atekintetben is, hogy mennyi ideig tudja maradásra bírni az embereket. Jelenleg egy európai felhasználó átlagosan havonta 3 órát tölt el az oldalon.
"A Facebook a legtöbb európai államban nagyon gyorsan megszerezte a piacvezető pozíciót" - nyilatkozta Mike Read, a comScore európai ügyvezető igazgatója. A legnagyobb vesztesnek a MySpace számít, amelynek a teljes forgalma csak fele a Facebook forgalmának.