MTI
Színekre fordítja a beszélgetéseket egy szoftver
Színekre fordítja le a beszélgetést, így javítja az autista gyerekek szociális készségeit az a számítógépes program, amelyet egy amerikai kutató fejlesztett ki.
Karrie Karahalios programja a beszélgető felek hangját eltérő színekben jeleníti meg a képernyőn, a halkabb hanghoz kisebb színfolt társul, a növekvő hangerőhöz nagyobb folt, ha a másik szavába vágnak a partnerek színváltás történik, és a szüneteket is más szín jelzi. Az Illinois-i Egyetem számítógéptudósa olyan eszközt dolgozott ki, mely a beszédhangokat digitalizálja és színeket rendel hozzá. A színfoltok valós időben is látszanak, de a folyamat időbeliségét is nyomon követhetik.
A kutató már kipróbálta módszerét autista gyerekeknél és házassági tanácsadásban is, úgy véli, egyfajta tükröt tart a beszélgető partnerek számára. Ha a résztvevők figyelnek arra, hogy a színek kiegyensúlyozottan jelenjenek meg, akkor kevesebb a közbevágás és "kiselőadás" a másikra való odafigyelés helyett. Karahalios szerint az autisztikus gyerekek szorongását csökkenti a gépi segítség, így szociális készségeik könnyebben fejleszthetők. Számukra a számítógép képernyőjén megjelenő színmintázat könnyebben értelmezhető, mint a velük szemben lévő ember arcvonásai.
Újabb vizsgálataiban a kutató Asperger-szindrómás (autisztikus) gyerekekkel dolgozik, akik intelligenciája és beszédképessége általában fejlett, ám hiányosságaik vannak a társas kapcsolatokban és a kommunikációban.
Karrie Karahalios programja a beszélgető felek hangját eltérő színekben jeleníti meg a képernyőn, a halkabb hanghoz kisebb színfolt társul, a növekvő hangerőhöz nagyobb folt, ha a másik szavába vágnak a partnerek színváltás történik, és a szüneteket is más szín jelzi. Az Illinois-i Egyetem számítógéptudósa olyan eszközt dolgozott ki, mely a beszédhangokat digitalizálja és színeket rendel hozzá. A színfoltok valós időben is látszanak, de a folyamat időbeliségét is nyomon követhetik.
A kutató már kipróbálta módszerét autista gyerekeknél és házassági tanácsadásban is, úgy véli, egyfajta tükröt tart a beszélgető partnerek számára. Ha a résztvevők figyelnek arra, hogy a színek kiegyensúlyozottan jelenjenek meg, akkor kevesebb a közbevágás és "kiselőadás" a másikra való odafigyelés helyett. Karahalios szerint az autisztikus gyerekek szorongását csökkenti a gépi segítség, így szociális készségeik könnyebben fejleszthetők. Számukra a számítógép képernyőjén megjelenő színmintázat könnyebben értelmezhető, mint a velük szemben lévő ember arcvonásai.
Újabb vizsgálataiban a kutató Asperger-szindrómás (autisztikus) gyerekekkel dolgozik, akik intelligenciája és beszédképessége általában fejlett, ám hiányosságaik vannak a társas kapcsolatokban és a kommunikációban.