Gyurkity Péter
Az árral kampámyol a Microsoft az Apple ellenében
Bár Redmondban tagadják, a szoftvercég új online reklámjai egyértelműen az Apple ellen irányulnak - olyan vásárlókkal, akik az alacsonyabb ár és a nagyobb választék miatt döntenek Windows PC-k mellett.
A tengerentúlon a napokban érdekes reklámmal jelentkezett a Microsoft, mégpedig több internetes oldalon, ahol a Apple hagyományosan jól szerepel ötletes és néhol szórakoztató szpotjaival. Ezúttal azonban a Windows és a hagyományos PC-k kerülnek előtérbe, mégpedig éppen a Macintosh számítógépek ellenében, amelyek a reklámok szereplőinek egyszerűen túlságosan drágának bizonyulnak.
A New York Times, a Wall Street Journal, valamint a számos egyéb kiválasztott oldalon egyelőre az új sorozat első darabja szerepel, ám a Microsoft részéről jelezték, hogy további epizódokat várhatunk, amelyekben újabb vásárlók rövid kalandjait tekinthetjük meg a különböző szaküzletekben. A végeredmény nem lesz meglepő, valamiért biztosan Windows operációs rendszerrel ellátott PC-ket választanak majd, miközben az Apple termékeit hanyagolni fogják. Mindez csak azért bír némi hírértékkel, mert egyértelműen jelzi, hogy Redmondban újabb közvetlen támadást dolgoztak ki az USA-ban nagyon is népszerű Mac-táborral szemben.
A kedvezőbb ár mellett a nagyobb választékra helyezik a hangsúlyt, kiemelve, hogy a PC-k kínálatában még az extrém kívánságokat is könnyedén teljesíthetik - nyilván arra utalva, hogy az Apple esetében mindez nem elérhető. Maga a kezdeményezés egyértelműen az Apple "Get a Mac" kampányára hajaz, nyilván többek között annak vitorlájából igyekszik kifogni a szelet. A szoftvercég részéről elmondták, hogy - saját felmérésük szerint - 10 százalékkal többen szeretnének Windows PC-t választani a meglévő számítógép lecserélése esetén, ám arról nem nyilatkoztak, hogy a teljes vásárlói bázis körében ez milyen arányt tesz ki.
Nem ez az első alkalom egyébként, hogy a Microsoft az ár miatt kritizálja vetélytársát: a napokban Steve Ballmer vezérigazgató ejtett el egy újabb finom megjegyzést, miszerint az Apple terméket vásárlók tulajdonképpen különadót fizetnek, mással ugyanis nem tudja magyarázni a magasabb árat.
A tengerentúlon a napokban érdekes reklámmal jelentkezett a Microsoft, mégpedig több internetes oldalon, ahol a Apple hagyományosan jól szerepel ötletes és néhol szórakoztató szpotjaival. Ezúttal azonban a Windows és a hagyományos PC-k kerülnek előtérbe, mégpedig éppen a Macintosh számítógépek ellenében, amelyek a reklámok szereplőinek egyszerűen túlságosan drágának bizonyulnak.
A New York Times, a Wall Street Journal, valamint a számos egyéb kiválasztott oldalon egyelőre az új sorozat első darabja szerepel, ám a Microsoft részéről jelezték, hogy további epizódokat várhatunk, amelyekben újabb vásárlók rövid kalandjait tekinthetjük meg a különböző szaküzletekben. A végeredmény nem lesz meglepő, valamiért biztosan Windows operációs rendszerrel ellátott PC-ket választanak majd, miközben az Apple termékeit hanyagolni fogják. Mindez csak azért bír némi hírértékkel, mert egyértelműen jelzi, hogy Redmondban újabb közvetlen támadást dolgoztak ki az USA-ban nagyon is népszerű Mac-táborral szemben.
A kedvezőbb ár mellett a nagyobb választékra helyezik a hangsúlyt, kiemelve, hogy a PC-k kínálatában még az extrém kívánságokat is könnyedén teljesíthetik - nyilván arra utalva, hogy az Apple esetében mindez nem elérhető. Maga a kezdeményezés egyértelműen az Apple "Get a Mac" kampányára hajaz, nyilván többek között annak vitorlájából igyekszik kifogni a szelet. A szoftvercég részéről elmondták, hogy - saját felmérésük szerint - 10 százalékkal többen szeretnének Windows PC-t választani a meglévő számítógép lecserélése esetén, ám arról nem nyilatkoztak, hogy a teljes vásárlói bázis körében ez milyen arányt tesz ki.
Nem ez az első alkalom egyébként, hogy a Microsoft az ár miatt kritizálja vetélytársát: a napokban Steve Ballmer vezérigazgató ejtett el egy újabb finom megjegyzést, miszerint az Apple terméket vásárlók tulajdonképpen különadót fizetnek, mással ugyanis nem tudja magyarázni a magasabb árat.