Gyurkity Péter
Microsoft: új online szolgáltatások
A szoftvercég útjára indította Live Mesh névre keresztelt platformját, amely első körben adattárolásra, -megosztása és -szinkronizálásra szolgál. Eközben megkezdik saját önkiszolgáló hirdetési rendszerük ismertetését.
A Live Mesh eddig kizárólag meghívásos alapon volt elérhető, ám péntektől kezdve mindazok igénybe vehetik, akik rendelkeznek Live azonosítóval. A szolgáltatás ugyan kizárólag a tengerentúlon elérhető, ám a Microsoft maga helyezett el olyan instrukciókat az oldalon, amelyek az USA-n kívüli felhasználók számára nyújtanak segítséget rendszerük "álcázásában" - a megfelelő figyelmeztetéssel, miszerint ez egyes alkalmazásoknál problémákat okozhat.
Remondban olyan egységes online platformot képzelnek el, amely a Windows, Mac és Linux tábor számára egyaránt egyszerű és könnyű módon nyújt adatmegosztási, illetve -szinkronizálási lehetőséget. Fontosabb, megőrizni kívánt adatainkat és beállításainkat a számítógépekről, digitális fényképezőgépekről, telefonokról és videokamerákról átmenthetnénk az online tárhelyre, hogy azokat szinte bárkivel megoszthassuk. Egyelőre a Windows-alapú számítógépek találhatók meg ebben a listában, az ebbe a körbe tartozó felhasználók helyi könyvtárként használhatják a tárhelyet.
A lehetőségek között merül fel az online és a hagyományos offline alkalmazások közelebb hozása egymáshoz - előbbiek offline komponensekkel, utóbbiak pedig online internetes kiegészítőkkel bővülhetnének ki, az eddiginél könnyebb módon. Ötletekben nincs hiány, az első nagyobb bővítésre azonban legkorábban októberben kerülhet majd sor, amikor is a fejlesztők számára rendeznek konferenciát - addig marad az egyszerűbb adattárolás és -megosztás, mint az egyetlen fontosabb funkció.
A Microsoft ezalatt igyekszik a hirdetési piacon és előrenyomulni (ezt is szolgálta volna a Yahoo megszerzése). A TechCrunch oldalán közölt anyag szerint az AdCenter rendszeren belül kisebb cégek számára teszik lehetővé a célzott hirdetések kezelését, megjelenítését, nyilván elsősorban a Google AdSense fölényével szállva szembe. Néhány nagyobb partner mellett most a kicsik elcsábítására koncentrálnak, egyelőre az első intenzív tesztekben való részvétel érdekében.
A Live Mesh eddig kizárólag meghívásos alapon volt elérhető, ám péntektől kezdve mindazok igénybe vehetik, akik rendelkeznek Live azonosítóval. A szolgáltatás ugyan kizárólag a tengerentúlon elérhető, ám a Microsoft maga helyezett el olyan instrukciókat az oldalon, amelyek az USA-n kívüli felhasználók számára nyújtanak segítséget rendszerük "álcázásában" - a megfelelő figyelmeztetéssel, miszerint ez egyes alkalmazásoknál problémákat okozhat.
Remondban olyan egységes online platformot képzelnek el, amely a Windows, Mac és Linux tábor számára egyaránt egyszerű és könnyű módon nyújt adatmegosztási, illetve -szinkronizálási lehetőséget. Fontosabb, megőrizni kívánt adatainkat és beállításainkat a számítógépekről, digitális fényképezőgépekről, telefonokról és videokamerákról átmenthetnénk az online tárhelyre, hogy azokat szinte bárkivel megoszthassuk. Egyelőre a Windows-alapú számítógépek találhatók meg ebben a listában, az ebbe a körbe tartozó felhasználók helyi könyvtárként használhatják a tárhelyet.
A lehetőségek között merül fel az online és a hagyományos offline alkalmazások közelebb hozása egymáshoz - előbbiek offline komponensekkel, utóbbiak pedig online internetes kiegészítőkkel bővülhetnének ki, az eddiginél könnyebb módon. Ötletekben nincs hiány, az első nagyobb bővítésre azonban legkorábban októberben kerülhet majd sor, amikor is a fejlesztők számára rendeznek konferenciát - addig marad az egyszerűbb adattárolás és -megosztás, mint az egyetlen fontosabb funkció.
A Microsoft ezalatt igyekszik a hirdetési piacon és előrenyomulni (ezt is szolgálta volna a Yahoo megszerzése). A TechCrunch oldalán közölt anyag szerint az AdCenter rendszeren belül kisebb cégek számára teszik lehetővé a célzott hirdetések kezelését, megjelenítését, nyilván elsősorban a Google AdSense fölényével szállva szembe. Néhány nagyobb partner mellett most a kicsik elcsábítására koncentrálnak, egyelőre az első intenzív tesztekben való részvétel érdekében.