Berta Sándor
Forradalmasíthatja a közösségi portálokat a GPS
A szakértők úgy vélik, hogy a GPS-szolgáltatások térnyerésével a közösségi oldalak újabb jelentős változások előtt állnak.
A Facebook, a MySpace és más honlapok világszerte egyre népszerűbbek és ez annak is köszönhető, hogy már a mobil készülékeken is elérhetők. "A közösségi portálok piacán 2013-ig összesen 80 millió felhasználóval és kereken 3,3 milliárd dolláros forgalommal számolunk. Ezek a platformok a mobil adathasználás komoly motorjai lesznek és a mobil szolgáltatók is hamarosan profitálhatnak majd a közösségi oldalak növekvő népszerűségéből" - jelentette ki Dominique Bonte, az ABI Research elemzője.
Miközben a klasszikus szociális honlapok elsősorban a valódi ismeretségekre építenek, addig az olyan új generációs portálok, mint például a GyPsii komolyan foglalkoznak a GPS és a meglévő megoldások ötvözésével. Így a GyPsii lehetővé teszi, hogy a szolgáltatást használni lehessen egy GPS-modullal ellátott mobiltelefonon is és ezáltal a felhasználó könnyebben megtalálhatja a barátait, rokonait és azt is azonnal megtudja, ha az egyik ismerőse a közelben van. Ezenkívül a digitális képek és videók vagy más érdekes tartalmak szintén helyhez köthetők, de egyúttal a platform más látogatói számára is hozzáférhetők.
"Az, hogy ez a piac a jövőben meghatározó lesz, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy már jelen van és fejleszt a Nokia, az Intel és a Samsung" - mondta Bonte. Mind a három említett vállalat szorosan együttműködik a GyPsiivel. Ezt jól mutatja a Nokia esetében, hogy számos új szolgáltatást indított a saját Ovi-platformján és a Beta Labs program keretében. Ezek között van a Nokia Maps, a Nokia Friend View és a Nokia Chat.
A szakember hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a váltás bonyolultabb annál, mint ahogy elsőre pillantásra tűnik. A magánszféra biztosítása, az adatvédelem és az intelligens szűrők alkalmazása ugyanis összetett megoldásokat kíván. Éppen ezért egyáltalán nem biztos, hogy a Facebook vagy a MySpace az új korszakban is megőrzik meghatározó szerepüket. "Az új modelljeinket már GPS-funkciókkal láttuk el. A trend egyértelműen a legkülönbözőbb eszközök és szolgáltatások (kamera, GPS, közösségi portálok, kép- és videómegosztás, műholdas navigáció) ötvözésének irányába mutat. A mobiltelefon erre a célra mind hardverszempontból, mind az internettel való összeköthetősége miatt kiválóan alkalmas" - nyilatkozta Molly Schonthal, a Nokia szóvivője.
A Facebook, a MySpace és más honlapok világszerte egyre népszerűbbek és ez annak is köszönhető, hogy már a mobil készülékeken is elérhetők. "A közösségi portálok piacán 2013-ig összesen 80 millió felhasználóval és kereken 3,3 milliárd dolláros forgalommal számolunk. Ezek a platformok a mobil adathasználás komoly motorjai lesznek és a mobil szolgáltatók is hamarosan profitálhatnak majd a közösségi oldalak növekvő népszerűségéből" - jelentette ki Dominique Bonte, az ABI Research elemzője.
Miközben a klasszikus szociális honlapok elsősorban a valódi ismeretségekre építenek, addig az olyan új generációs portálok, mint például a GyPsii komolyan foglalkoznak a GPS és a meglévő megoldások ötvözésével. Így a GyPsii lehetővé teszi, hogy a szolgáltatást használni lehessen egy GPS-modullal ellátott mobiltelefonon is és ezáltal a felhasználó könnyebben megtalálhatja a barátait, rokonait és azt is azonnal megtudja, ha az egyik ismerőse a közelben van. Ezenkívül a digitális képek és videók vagy más érdekes tartalmak szintén helyhez köthetők, de egyúttal a platform más látogatói számára is hozzáférhetők.
"Az, hogy ez a piac a jövőben meghatározó lesz, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy már jelen van és fejleszt a Nokia, az Intel és a Samsung" - mondta Bonte. Mind a három említett vállalat szorosan együttműködik a GyPsiivel. Ezt jól mutatja a Nokia esetében, hogy számos új szolgáltatást indított a saját Ovi-platformján és a Beta Labs program keretében. Ezek között van a Nokia Maps, a Nokia Friend View és a Nokia Chat.
A szakember hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a váltás bonyolultabb annál, mint ahogy elsőre pillantásra tűnik. A magánszféra biztosítása, az adatvédelem és az intelligens szűrők alkalmazása ugyanis összetett megoldásokat kíván. Éppen ezért egyáltalán nem biztos, hogy a Facebook vagy a MySpace az új korszakban is megőrzik meghatározó szerepüket. "Az új modelljeinket már GPS-funkciókkal láttuk el. A trend egyértelműen a legkülönbözőbb eszközök és szolgáltatások (kamera, GPS, közösségi portálok, kép- és videómegosztás, műholdas navigáció) ötvözésének irányába mutat. A mobiltelefon erre a célra mind hardverszempontból, mind az internettel való összeköthetősége miatt kiválóan alkalmas" - nyilatkozta Molly Schonthal, a Nokia szóvivője.