SG.hu

68 százalékkal növelte árbevételét az Externet

Az Externet 2008 első három negyedévében 68 százalékkal, 947 millió forinttal növelte árbevételét 2007 hasonló időszakához képest, mely így meghaladta a 2,3 milliárd forintot.

Az Externet közleménye szerint a cég 2008 első három negyedévében 68 százalékkal, 947 millió forinttal növelte árbevételét 2007 hasonló időszakához képest, mely így meghaladta a 2,3 milliárd forintot. Az árbevétel pozitív irányú változását az organikus növekedésből származó 238 millió forintos növekmény tette ki, míg a további növekedés az akvizícióknak köszönhető. Az Externet első kilenc hónapját 38 százalékkal növekvő, 302 millió forint EBITDA eredménnyel zárta. A tőzsdei megjelenéshez és az akvizíciókhoz kapcsolódó, egyenlegében 42 millió forint egyszeri költség hatására a társaság adózott eredménye 114 millió forint volt.

"Várakozásaink szerint a pénzpiaci és gazdasági körülmények ellenére az év egészére vonatkozó 3,5-4 milliárd forintot megközelítő árbevételi és 400 millió forint körüli EBITDA tervet teljesíteni fogjuk. Továbbra is törekszünk arra, hogy a piaci konszolidációban aktív szerepet játsszunk, valamint célunk a távközlési piac mobil szegmensébe való belépés is." - emelte ki Pórffy András a társaság elnök-vezérigazgatója.

Az NHH által meghirdetett új mobilfrekvencia megszerzéséért az Externet Nyrt. a Telekom 4 Magyarország Zrt-vel kíván ringbe szállni, a DreamCom Kft. néven létrehozott közös vállalattal, a negyedik mobilszolgáltatói GSM/UMTS licensz esetleges megpályázására. Az Externet számára a szélessávú előfizetői bázis növelését valamint a mobil hangpiacra való belépés lehetőségét biztosíthatja az új tender. "Mivel az utóbbi hónapok során egyértelművé vált, hogy kereskedelemi alapon nem jöhet létre a piacon virtuális mobilszolgáltatói (MVNO) megállapodás a három hazai mobilszolgáltató egyikével sem, ezért a verseny élénkítésének egyetlen módja egy új operátor megjelenése lehet" - indokolta lépésüket Pórffy András, az Externet elnök-vezérigazgatója.

Az élesedő piaci versenykörnyezetben is tovább növekedtek az Externet ADSL szolgáltatásokból származó bevételei, annak ellenére, hogy a szélessávú piacon az ADSL előfizetések számának növekedése a második negyedévtől kezdődően lelassult, emellett emelkedett a Megafone telefonszolgáltatás bevétele.

A bejelentés szerint a társaság a jövőben tovább növelheti piaci részesedését az ADSL szolgáltató-váltási folyamat egyszerűsödésével, illetve új szolgáltatások bevezetésével. 2008. harmadik negyedévére megvalósult az Externet telefon-szolgáltatásaihoz kapcsolódó beruházás, melynek eredményeképpen az Externet önálló hangszolgáltatóként teljes körű telefonszolgáltatást nyújthat. Az inkumbens vezetékes telefon szolgáltatókkal és a mobiltelefon szolgáltatókkal megvalósuló szabványos, SS7 jelzésrendszerű hálózati összekapcsolódásokkal lehetőség nyílik teljes értékű vezetékes telefonszolgáltatás nyújtására.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kelly73 #4
    Régebben Externet ügyfél voltam. Akkor még semmi gond nem volt velük. Most nyáron (sajnos) javasoltam egy rokonomnak hogy náluk kössön internet előfizetést. Az internettel nincs gond, viszont egy nyomorult e-mail cím létrehozásához kb 15 telefonra, az én emailemről küldött 3 levélre és rengeteg türelemre volt szükség. Ja és még több időre... Egyszerűen minősíthetetlen az ügyfélszolgálatuk. Az ügyfélszolgálatos emberke azt mondta a rokonomnak küldjön emailt amiben megigényli az (első) email címét... No comment!
  • toyotakacsa01 #3
    Az ügyfélszolgálatuk egy nagy nulla.
    Ha éppen nem foglaltat jelez a telefonjuk, akkor jön a menü, az ember szorgalmasan nyomkodja a gombokat, pár pec múlva meg jön egy másik menü, kezdheti az ember előről.
    Akárhányszor fordultam mostanában hozzájuk, azt hallottam, hogy pötyögnek valamit a billentyűzeten, majd "Továbbítom az illetékesnek"-kel búcsúztak.
    A T-home ügyfélszolgálatával is volt dolgom mostanában, ha nem tudott azonnal intézkedni az ügyfélszolgálatos, elkérte a mobilszámom, és pár perc múlva vissza is hívott.

    A nagy nyereség meg valószínüleg abból is adódik, hogy pofátlanul megemelik sok emberné az internet árát, majd hátráltatják a szolgáltatóváltást. (Nekem most 9900-at kérnek a 8Mb-ért)
    A szolgáltatóváltást meg nem engedik, mert "Szereld magad"-os vagyok, hanem annak idején az Axelerotól kaptam. (Most ugyanoda mennék vissza, csak Thome a nevük, és az idióta jogszabályok miatt nem tudnak visszavenni)

    Van olyan ismerősöm is, akinek az 1 Mb-ért kérnek több mint 4000 forintot, neki meg egyszerűen nincs ideje, hogy szolgáltatót váltson. Sok ilyen kis dologból persze hogy összejön az extraprofit. Csak majd hoszabb távon fog ez nrkik remélhetőleg visszaütni.
  • Voldi #2
    Ez egy nagyon szemét cég, pontosabban abban, ahogy az ügyfelekkel bánnak. Tapasztaltam(om) is.
  • Zpalee #1
    Hát azt elhiszem, volt miből profitot termelni. Akiket átvettek a tvnettől, többezerrel több a havidíj, és ilyen-olyan indokokkal leráznak, ha szabadulni akarsz tőlük...