Gyurkity Péter
Játékra használják az okostelefonokat
Az NPD felmérésre szerint még az okostelefonokat is elsősorban játékra és zenehallgatásra használják, ráadásul többnyire az otthonokban, miközben az üzleti célú felhasználás kevésbé jelentős.
A kutatócég szeptemberben több mint 3 ezer felhasználót kérdezett meg szokásairól, elsősorban a hordozható készülékekre koncentrálva, legyen szó a PlayStation Portable és a Nintendo DS minikonzolokról, a zenelejátszókról, vagy akár az okostelefonokról. Különösen ez utóbbiak adatai bizonyultak érdekesnek, hiszen kiderült, hogy a legtöbben még a kifejezetten üzleti jellegű feladatokra alkalmas megoldásokon is a szórakozási lehetőségeket keresik.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a játékok és a zenehallgatás mindent lenyomna az említett készülékeken - a hívások kezdeményezése és fogadása, valamint a szöveges üzenetekkel történő kommunikáció természetesen még mindig elsődleges funkciónak számít az okostelefonokon. Ennél azonban jóval érdekesebb, hogy a zenehallgatás ugyanolyan népszerűnek bizonyult az eltérő jellegű és célterületű hordozható megoldásokon, a legmagasabb havi letöltési és vásárlási arányokat produkálva. A játékok hasonló népszerűségnek örvendenek, különösen az iPhone esetében, amelyről külön cikkben már korábban beszámoltunk.
Az egyes készülékek korosztálybeli, generációs eloszlása világosan kirajzolódik a kutatásból. A 6-18 évesek elsősorban a hordozható konzolokat részesítik előnyben, a 19 éven felüliek esetében már a zenelejátszók számítanak a legnépszerűbbnek, míg a 35 évnél idősebbek kétharmada már inkább okostelefonokat vásárol. Legalább ilyen érdekes azonban, hogy az említett készülékek hordozható jellege dacára a legtöbben az otthonokban veszik igénybe azok funkcióit, így igazából az itt felsorolt termékek is az asztali megoldásokkal vetekednek a felhasználói idő elrablásának tekintetében.
A három hónappal ezelőtti helyzettel összehasonlítva a többség úgy nyilatkozott, hogy gyakrabban használja hordozható készülékeit - ez különösen az okostelefonok esetében jelentkezett erősen.
A kutatócég szeptemberben több mint 3 ezer felhasználót kérdezett meg szokásairól, elsősorban a hordozható készülékekre koncentrálva, legyen szó a PlayStation Portable és a Nintendo DS minikonzolokról, a zenelejátszókról, vagy akár az okostelefonokról. Különösen ez utóbbiak adatai bizonyultak érdekesnek, hiszen kiderült, hogy a legtöbben még a kifejezetten üzleti jellegű feladatokra alkalmas megoldásokon is a szórakozási lehetőségeket keresik.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a játékok és a zenehallgatás mindent lenyomna az említett készülékeken - a hívások kezdeményezése és fogadása, valamint a szöveges üzenetekkel történő kommunikáció természetesen még mindig elsődleges funkciónak számít az okostelefonokon. Ennél azonban jóval érdekesebb, hogy a zenehallgatás ugyanolyan népszerűnek bizonyult az eltérő jellegű és célterületű hordozható megoldásokon, a legmagasabb havi letöltési és vásárlási arányokat produkálva. A játékok hasonló népszerűségnek örvendenek, különösen az iPhone esetében, amelyről külön cikkben már korábban beszámoltunk.
Az egyes készülékek korosztálybeli, generációs eloszlása világosan kirajzolódik a kutatásból. A 6-18 évesek elsősorban a hordozható konzolokat részesítik előnyben, a 19 éven felüliek esetében már a zenelejátszók számítanak a legnépszerűbbnek, míg a 35 évnél idősebbek kétharmada már inkább okostelefonokat vásárol. Legalább ilyen érdekes azonban, hogy az említett készülékek hordozható jellege dacára a legtöbben az otthonokban veszik igénybe azok funkcióit, így igazából az itt felsorolt termékek is az asztali megoldásokkal vetekednek a felhasználói idő elrablásának tekintetében.
A három hónappal ezelőtti helyzettel összehasonlítva a többség úgy nyilatkozott, hogy gyakrabban használja hordozható készülékeit - ez különösen az okostelefonok esetében jelentkezett erősen.