Gyurkity Péter
Nagyot nőhet a hajlíthatók területe
A szoftver még nem tökéletes, viszont a vásárlók egyre jobban érdeklődnek ezen okostelefonok iránt.
A címben megemlített készülékek szegmense szép ütemben bővül, legutóbb arról olvashattunk, hogy csak a Samsung négyszer több hajlíthatót adott el, miközben egyre több szereplő mutatta be saját fejlesztéseit. Nemrég a Honor megoldása bukkant fel, ezt pedig most egy érdekes előrejelzés követi a sorban, amely további gyors növekedést vetít előre.
A Canalys tette közzé a napokban friss anyagát, amelyben a várható növekedési rátát vázolják fel, kiemelve a pandémia alatt felerősödő vásárlói érdeklődést, valamint a beszállítói csatornák (és annak szereplőinek) fokozatos bővülését. A tavalyi évben 8,9 millió hajlítható okostelefont szállítottak le, ennek nagy része a Samsung jóvoltából valósult meg, nem véletlen, hogy a gyártó most gőzerővel dolgozik a soron következő pároson, amely minden valószínűség szerint a Galaxy Z Fold 4 és a Galaxy Z Flip 4 típusokból áll majd. Előbbi könyvre emlékeztető módon lesz kinyitható, viszont egy külső kijelző is rendelkezésünkre állna, míg utóbbi függőleges irányban kihajtható, ezzel pedig egy 6,7 hüvelykes panelt kapnánk, vagyis a két készülékkel egyazon szegmens két, egymástól némileg eltérő részét igyekeznek lefedni.
A piackutató cég arra számít, a 2024-ig terjedő időszakban évente másfélszeresére ugrik majd a piac, ennek eredményeként pedig a periódus végén már 30 millió új készülék találhat gazdára. A vásárlói kereslet erősödése mindenképpen biztató a gyártók számára, különösen az androidos térfélen, ahol komoly befektetésekre lesz szükség, ettől ugyanis részben tartózkodtak a terület szereplői, többek között a prémium kategóriában 2019 óta mért 18 százalékos visszaesés láttán. Eközben a prémium, 800 dollár feletti árakon érkező iOS-készülékek ugyanezen időszak alatt 68 százalékkal ugrottak meg, ezt pedig az androidos riválisok megfelelő kialakítással és új élményekkel kezdhetik csak ki, vagyis a befektetés mellett némi ötletelésre is szükség lesz.
Az egyes alkalmazások még nem minden esetben felelnek meg az új követelményeknek, a kezelőfelület és az ökoszisztéma fokozatos javulásával viszont pótolhatók lesznek a hiányosságok. A telefonok maguk eközben vékonyabbak és könnyebbek lesznek, az átlagos eladási ár pedig a 2019-es 2000 dollárról egészen 1000 dollárig süllyedhet, ami nyilván nagyot dob majd a népszerűségen.
A címben megemlített készülékek szegmense szép ütemben bővül, legutóbb arról olvashattunk, hogy csak a Samsung négyszer több hajlíthatót adott el, miközben egyre több szereplő mutatta be saját fejlesztéseit. Nemrég a Honor megoldása bukkant fel, ezt pedig most egy érdekes előrejelzés követi a sorban, amely további gyors növekedést vetít előre.
A Canalys tette közzé a napokban friss anyagát, amelyben a várható növekedési rátát vázolják fel, kiemelve a pandémia alatt felerősödő vásárlói érdeklődést, valamint a beszállítói csatornák (és annak szereplőinek) fokozatos bővülését. A tavalyi évben 8,9 millió hajlítható okostelefont szállítottak le, ennek nagy része a Samsung jóvoltából valósult meg, nem véletlen, hogy a gyártó most gőzerővel dolgozik a soron következő pároson, amely minden valószínűség szerint a Galaxy Z Fold 4 és a Galaxy Z Flip 4 típusokból áll majd. Előbbi könyvre emlékeztető módon lesz kinyitható, viszont egy külső kijelző is rendelkezésünkre állna, míg utóbbi függőleges irányban kihajtható, ezzel pedig egy 6,7 hüvelykes panelt kapnánk, vagyis a két készülékkel egyazon szegmens két, egymástól némileg eltérő részét igyekeznek lefedni.
A piackutató cég arra számít, a 2024-ig terjedő időszakban évente másfélszeresére ugrik majd a piac, ennek eredményeként pedig a periódus végén már 30 millió új készülék találhat gazdára. A vásárlói kereslet erősödése mindenképpen biztató a gyártók számára, különösen az androidos térfélen, ahol komoly befektetésekre lesz szükség, ettől ugyanis részben tartózkodtak a terület szereplői, többek között a prémium kategóriában 2019 óta mért 18 százalékos visszaesés láttán. Eközben a prémium, 800 dollár feletti árakon érkező iOS-készülékek ugyanezen időszak alatt 68 százalékkal ugrottak meg, ezt pedig az androidos riválisok megfelelő kialakítással és új élményekkel kezdhetik csak ki, vagyis a befektetés mellett némi ötletelésre is szükség lesz.
Az egyes alkalmazások még nem minden esetben felelnek meg az új követelményeknek, a kezelőfelület és az ökoszisztéma fokozatos javulásával viszont pótolhatók lesznek a hiányosságok. A telefonok maguk eközben vékonyabbak és könnyebbek lesznek, az átlagos eladási ár pedig a 2019-es 2000 dollárról egészen 1000 dollárig süllyedhet, ami nyilván nagyot dob majd a népszerűségen.