SG.hu
Microsoft rendszert használ a Ferrari
A Ferrari bejelentette, hogy a jövőben a Microsoft HPC technológiájával tágítja tovább a gépkocsitervezés és -fejlesztés határait.
A gépkocsigyártás gyökeres átalakulás előtt áll. Az iparág történetének következő szakaszában a nagy teljesítményű számítástechnikai megoldások közvetlenül az íróasztal mellől fogják támogatni a személyautók fejlesztőit és tesztelőit. Tehát ezek a funkciók a jövőben nem csupán a drága, időigényesen üzemeltethető központi számítógéptermekben lesznek hozzáférhetők. A Ferrari az elsők között veszi használatba a Microsoft új, nagy teljesítményű számítástechnikai rendszerét, a Windows HPC Server 2008 tesztelése jelenleg is zajlik a vállalat sportrészlegénél.
Korábban túl drága és bonyolult lett volna nagy teljesítményű számítógépeket használni a gépkocsitervezés során, így a mérnököknek nem volt lehetőségük a futástesztek előtt azonosítani a komponensek és a rendszerek belső hibáit. Ma a megfizethető "deskside" számítógépfürtökkel bármely komponens teljesítménye virtuális környezetben tesztelhető. Szakértői előrejelzések szerint az olaj- és gázipari illetve vegyipari cégek mellett a jövőben a gépkocsigyártóknak is fontos szerep jut az alternatív üzemanyagok fejlesztésében, hiszen ezek a vállalatok elemezni tudják a dizájn üzemanyag-teljesítményre és az üzemanyag-összetétel járműteljesítményre gyakorolt hatását. A HPC várhatóan jelentősen kibővíti a nemlineáris tervek (pl. a rugóműködés és a habszivacs párnázat) tesztelésének lehetőségeit, és hozzásegíti a biztonsági berendezések gyártóit, hogy kétfokozatú helyett 20 vagy akár több fokozatú légzsákokat fejlesszenek.
A kiadott közleménye szerint a a HPC Server 2008 jelentős fejlődést ígér a gépkocsigyártásban a piacralépés átfutási ideje, a hibák előrejelzése és megelőzése, az együttműködés javítása, a korábban bonyolultnak tűnő rendszerek automatizálása, valamint a működő gépjárműveken végzett valós idejű információgyűjtés terén. A deskside HPC révén végre a telematika is beválthatja a gépkocsigyártásban a hozzá fűzött reményeket. Az ágazati kutatók arra számítanak, hogy a gyártó cégek minden egyes járműben rendszerek százait fogják majd figyelni, és a visszacsatolt információk segítségével diagnosztizálják és előzik meg a problémákat.
"A Ferrari mindig a legfejlettebb technikai megoldást keresi, és ez természetesen a szoftvereknél és a műszaki tervezésnél sincs másként. A HPC Server 2008 segítségével elérhetjük az ágazat legjobb súly-teljesítmény arányát, tovább rövidíthetjük a kerékcsere idejét és forradalmi aerodinamikai megoldásokat vezethetünk be autóinknál. Felhasználóink, mérnökeink és adminisztrátoraink is gyors, ismerős és nagy teljesítményű számítástechnikai platformmal dolgozhatnak." - nyilatkozta a Ferrari IT-vezetője, Piergiorgio Grossi.
A gépkocsigyártás gyökeres átalakulás előtt áll. Az iparág történetének következő szakaszában a nagy teljesítményű számítástechnikai megoldások közvetlenül az íróasztal mellől fogják támogatni a személyautók fejlesztőit és tesztelőit. Tehát ezek a funkciók a jövőben nem csupán a drága, időigényesen üzemeltethető központi számítógéptermekben lesznek hozzáférhetők. A Ferrari az elsők között veszi használatba a Microsoft új, nagy teljesítményű számítástechnikai rendszerét, a Windows HPC Server 2008 tesztelése jelenleg is zajlik a vállalat sportrészlegénél.
Korábban túl drága és bonyolult lett volna nagy teljesítményű számítógépeket használni a gépkocsitervezés során, így a mérnököknek nem volt lehetőségük a futástesztek előtt azonosítani a komponensek és a rendszerek belső hibáit. Ma a megfizethető "deskside" számítógépfürtökkel bármely komponens teljesítménye virtuális környezetben tesztelhető. Szakértői előrejelzések szerint az olaj- és gázipari illetve vegyipari cégek mellett a jövőben a gépkocsigyártóknak is fontos szerep jut az alternatív üzemanyagok fejlesztésében, hiszen ezek a vállalatok elemezni tudják a dizájn üzemanyag-teljesítményre és az üzemanyag-összetétel járműteljesítményre gyakorolt hatását. A HPC várhatóan jelentősen kibővíti a nemlineáris tervek (pl. a rugóműködés és a habszivacs párnázat) tesztelésének lehetőségeit, és hozzásegíti a biztonsági berendezések gyártóit, hogy kétfokozatú helyett 20 vagy akár több fokozatú légzsákokat fejlesszenek.
A kiadott közleménye szerint a a HPC Server 2008 jelentős fejlődést ígér a gépkocsigyártásban a piacralépés átfutási ideje, a hibák előrejelzése és megelőzése, az együttműködés javítása, a korábban bonyolultnak tűnő rendszerek automatizálása, valamint a működő gépjárműveken végzett valós idejű információgyűjtés terén. A deskside HPC révén végre a telematika is beválthatja a gépkocsigyártásban a hozzá fűzött reményeket. Az ágazati kutatók arra számítanak, hogy a gyártó cégek minden egyes járműben rendszerek százait fogják majd figyelni, és a visszacsatolt információk segítségével diagnosztizálják és előzik meg a problémákat.
"A Ferrari mindig a legfejlettebb technikai megoldást keresi, és ez természetesen a szoftvereknél és a műszaki tervezésnél sincs másként. A HPC Server 2008 segítségével elérhetjük az ágazat legjobb súly-teljesítmény arányát, tovább rövidíthetjük a kerékcsere idejét és forradalmi aerodinamikai megoldásokat vezethetünk be autóinknál. Felhasználóink, mérnökeink és adminisztrátoraink is gyors, ismerős és nagy teljesítményű számítástechnikai platformmal dolgozhatnak." - nyilatkozta a Ferrari IT-vezetője, Piergiorgio Grossi.