SG.hu
LCD monitorok Kínából Németországba, vonaton
A Fujitsu Siemens Computers és a DB Schenker elsőként szállít árut a 10 ezer kilométeres vasútvonalon Kínából Németországba.
A cég közleménye szerint a gyors és környezetkímélő szállítási móddal a rakomány több mint 30%-kal gyorsabban célba ér, mint óceáni szállítással. A CO2-kibocsátás pedig a légi fuvarozásra jellemző érték kevesebb, mint 5%-a: az első, pontosan a tervek szerint lebonyolított szállítás összesen 2200 tonna üvegházgázt takarított meg a légi fuvarozáshoz képest.
A vállalat üres szerverházakat és LCD monitorokat szállít dél-kínai gyártólétesítményeiből európai összeszerelő üzemeibe és németországi disztribúciós központjaiba. A cég korábban a gyors, ám meglehetősen drága légi szállítást vette igénybe erre a célra, vagy be kellett érnie az olcsó, de akár 28 napig is elhúzódó tengeri fuvarozással. A vasúti fuvar a monitorok légi szállítására jellemző CO2-kibocsátás töredékét termelte, ugyanakkor mintegy tíz napot lefaragott a tengeri út idejéből.
"A Fujitsu Siemens Computers volt az első cég, amely egy teljes szerelvény indítását kérte tőlünk Kínából Németországba. Szeretnénk kibővíteni ezt a szolgáltatást, hiszen számos ügyfelünknek kínálhat fejlett alternatívát a légi és tengeri fuvarozás kiváltására" - jelentette ki Hartmut Albers, a DB Schenker transz-eurázsiai logisztikáért felelős igazgatója. "Mindez egyben azt is jelzi, hogy elindítjuk a Deutsche Bahn standard szolgáltatását ezen a kivételesen fontos útvonalon. Az év végére beépítjük a menetrendbe a Kína és Németország közötti heti transz-eurázsiai expresszt."
A hét időzónát és hat országot átszelő vasútvonalon a Deutsche Bahn szállítmányozási és logisztikai divíziója, a DB Schenker koordinálja a szállításokat, együttműködve Oroszország, Kína, Mongólia, Lengyelország és Fehéroroszország vasúttársaságaival. A Fujitsu Siemens termékeit - köztük monitorokat és üres számítógépházakat - tartalmazó első szállítmány 17 nap alatt jutott el a Hongkongtól mintegy 700 kilométerre északra fekvő Hsziantang városából Hamburgba. A vonat útját GPS-en követték, és a cég mindvégig figyelte és rögzítette az 50 klimatizált konténer belső hőmérsékleti viszonyait és rezgését.
"Mindig láttuk a vonat pontos pozícióját, és még azt is észleltük, amikor nyomtávváltáskor más szerelvényre rakták a konténereket, mivel ilyenkor volt a legmagasabb a rezgés. A komponensek és a monitorok csomagolása kifogástalan volt, és a mért értékek soha nem haladták meg a beállított tűréshatárt" - magyarázta Hans Erbe, a Fujitsu Siemens logisztikai igazgatója. A Hamburgba begördülő zöld IT vonatot Bernd Bischoff, a vállalat elnök-vezérigazgatója, valamint Dr. Norbert Bensel, a DB Schenker főigazgatója és a DB Mobility Logistics AG igazgatóságának tagja fogadta. A monitorokat ezután a Fujitsu Siemens wormsi európai disztribúciós központjába, a házszerelvényeket pedig a cég PC-ket és szervereket építő augsburgi gyárába szállították.
A cég közleménye szerint a gyors és környezetkímélő szállítási móddal a rakomány több mint 30%-kal gyorsabban célba ér, mint óceáni szállítással. A CO2-kibocsátás pedig a légi fuvarozásra jellemző érték kevesebb, mint 5%-a: az első, pontosan a tervek szerint lebonyolított szállítás összesen 2200 tonna üvegházgázt takarított meg a légi fuvarozáshoz képest.
A vállalat üres szerverházakat és LCD monitorokat szállít dél-kínai gyártólétesítményeiből európai összeszerelő üzemeibe és németországi disztribúciós központjaiba. A cég korábban a gyors, ám meglehetősen drága légi szállítást vette igénybe erre a célra, vagy be kellett érnie az olcsó, de akár 28 napig is elhúzódó tengeri fuvarozással. A vasúti fuvar a monitorok légi szállítására jellemző CO2-kibocsátás töredékét termelte, ugyanakkor mintegy tíz napot lefaragott a tengeri út idejéből.
"A Fujitsu Siemens Computers volt az első cég, amely egy teljes szerelvény indítását kérte tőlünk Kínából Németországba. Szeretnénk kibővíteni ezt a szolgáltatást, hiszen számos ügyfelünknek kínálhat fejlett alternatívát a légi és tengeri fuvarozás kiváltására" - jelentette ki Hartmut Albers, a DB Schenker transz-eurázsiai logisztikáért felelős igazgatója. "Mindez egyben azt is jelzi, hogy elindítjuk a Deutsche Bahn standard szolgáltatását ezen a kivételesen fontos útvonalon. Az év végére beépítjük a menetrendbe a Kína és Németország közötti heti transz-eurázsiai expresszt."
A hét időzónát és hat országot átszelő vasútvonalon a Deutsche Bahn szállítmányozási és logisztikai divíziója, a DB Schenker koordinálja a szállításokat, együttműködve Oroszország, Kína, Mongólia, Lengyelország és Fehéroroszország vasúttársaságaival. A Fujitsu Siemens termékeit - köztük monitorokat és üres számítógépházakat - tartalmazó első szállítmány 17 nap alatt jutott el a Hongkongtól mintegy 700 kilométerre északra fekvő Hsziantang városából Hamburgba. A vonat útját GPS-en követték, és a cég mindvégig figyelte és rögzítette az 50 klimatizált konténer belső hőmérsékleti viszonyait és rezgését.
"Mindig láttuk a vonat pontos pozícióját, és még azt is észleltük, amikor nyomtávváltáskor más szerelvényre rakták a konténereket, mivel ilyenkor volt a legmagasabb a rezgés. A komponensek és a monitorok csomagolása kifogástalan volt, és a mért értékek soha nem haladták meg a beállított tűréshatárt" - magyarázta Hans Erbe, a Fujitsu Siemens logisztikai igazgatója. A Hamburgba begördülő zöld IT vonatot Bernd Bischoff, a vállalat elnök-vezérigazgatója, valamint Dr. Norbert Bensel, a DB Schenker főigazgatója és a DB Mobility Logistics AG igazgatóságának tagja fogadta. A monitorokat ezután a Fujitsu Siemens wormsi európai disztribúciós központjába, a házszerelvényeket pedig a cég PC-ket és szervereket építő augsburgi gyárába szállították.