SG.hu

LCD monitorok Kínából Németországba, vonaton

A Fujitsu Siemens Computers és a DB Schenker elsőként szállít árut a 10 ezer kilométeres vasútvonalon Kínából Németországba.

A cég közleménye szerint a gyors és környezetkímélő szállítási móddal a rakomány több mint 30%-kal gyorsabban célba ér, mint óceáni szállítással. A CO2-kibocsátás pedig a légi fuvarozásra jellemző érték kevesebb, mint 5%-a: az első, pontosan a tervek szerint lebonyolított szállítás összesen 2200 tonna üvegházgázt takarított meg a légi fuvarozáshoz képest.

A vállalat üres szerverházakat és LCD monitorokat szállít dél-kínai gyártólétesítményeiből európai összeszerelő üzemeibe és németországi disztribúciós központjaiba. A cég korábban a gyors, ám meglehetősen drága légi szállítást vette igénybe erre a célra, vagy be kellett érnie az olcsó, de akár 28 napig is elhúzódó tengeri fuvarozással. A vasúti fuvar a monitorok légi szállítására jellemző CO2-kibocsátás töredékét termelte, ugyanakkor mintegy tíz napot lefaragott a tengeri út idejéből.


"A Fujitsu Siemens Computers volt az első cég, amely egy teljes szerelvény indítását kérte tőlünk Kínából Németországba. Szeretnénk kibővíteni ezt a szolgáltatást, hiszen számos ügyfelünknek kínálhat fejlett alternatívát a légi és tengeri fuvarozás kiváltására" - jelentette ki Hartmut Albers, a DB Schenker transz-eurázsiai logisztikáért felelős igazgatója. "Mindez egyben azt is jelzi, hogy elindítjuk a Deutsche Bahn standard szolgáltatását ezen a kivételesen fontos útvonalon. Az év végére beépítjük a menetrendbe a Kína és Németország közötti heti transz-eurázsiai expresszt."


A hét időzónát és hat országot átszelő vasútvonalon a Deutsche Bahn szállítmányozási és logisztikai divíziója, a DB Schenker koordinálja a szállításokat, együttműködve Oroszország, Kína, Mongólia, Lengyelország és Fehéroroszország vasúttársaságaival. A Fujitsu Siemens termékeit - köztük monitorokat és üres számítógépházakat - tartalmazó első szállítmány 17 nap alatt jutott el a Hongkongtól mintegy 700 kilométerre északra fekvő Hsziantang városából Hamburgba. A vonat útját GPS-en követték, és a cég mindvégig figyelte és rögzítette az 50 klimatizált konténer belső hőmérsékleti viszonyait és rezgését.

"Mindig láttuk a vonat pontos pozícióját, és még azt is észleltük, amikor nyomtávváltáskor más szerelvényre rakták a konténereket, mivel ilyenkor volt a legmagasabb a rezgés. A komponensek és a monitorok csomagolása kifogástalan volt, és a mért értékek soha nem haladták meg a beállított tűréshatárt" - magyarázta Hans Erbe, a Fujitsu Siemens logisztikai igazgatója. A Hamburgba begördülő zöld IT vonatot Bernd Bischoff, a vállalat elnök-vezérigazgatója, valamint Dr. Norbert Bensel, a DB Schenker főigazgatója és a DB Mobility Logistics AG igazgatóságának tagja fogadta. A monitorokat ezután a Fujitsu Siemens wormsi európai disztribúciós központjába, a házszerelvényeket pedig a cég PC-ket és szervereket építő augsburgi gyárába szállították.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sonicPSYyoshida #8
    Jó lehet a szabadnap, ugye asszem max 6napot lehet egyfolytába melózni (mármint itthon), utána kell egy pihenő nap. Dönthetsz, hogy vagy kiszállsz a vonatból a semmi közepén aztán nemtudom mi lesz, vagy maradsz a vonaton, de ha nem te vagy épp a mozdony vezető, akkor úgyis pihensz, ugyanaz. (iszol, kártyázol :) )
    Szóval biztos van itt valami spéci szabály, akármi.

    Engem inkább az érdekelne, hogy a hajó / vonat / repülő szállítási költségei hogyan viszonyulnak egymáshoz.
  • onimusha #7
    nemtom én szivesen lemennék vonattal, bár nemtom mennyire lehetne budget az ár ha belevesszük azt is ,hogy vagy 17napi kaját viszel vagy 17napig költöd a pénzet az étkezőkocsiba :D
  • bakagaijin #6
    És 28 napig hajózni? :)

    Nyilván nem egy mozdonyvezető van, hanem minimum 4-5, 8 órás váltásokban, plusz be kell tartani a szabadnapi előírásokat, stb-stb. Szóval a szerelvényben tutira van hálókocsi is :). De lehet, hogy szakaszonként cserélik őket.
  • Carbuncle #5
    Hát ez nem semmi, gondolom a pénz se, amit a mozdonyvezető kap!
  • Scroll #4
    Érdekes az a kép. Német a kérdés, de angol a válasz!
  • MrTressy #3
    Hát mondjuk 17napig vonatozni nem egy leányálom...
  • nyalógép #2
    Köthetnének hozzá néhány személyszállító vagont is, ha már úgyis megy. Biztos lenne rá igény.
  • torcipepe #1
    a környezetvédelem visszahozza a vonatokat?? dicséretes.

    csak a Magyar vasutak ne lennének ilyen szarok. a 110km/h maximálisan megengedett sebesség is csak álom a legtöbb szakaszon. a pest-miskolc ic-re negyed órát vertünk autópályán hatvan és mezőkövesd közöt betartva a sebességhatárt.