Napi Online
Inkább a kisebb LCD-tévék fogynak
Némi szezonális visszaesés után 25 százalékkal nőtt az LCD-tévék értékesítése az USA-ban a második negyedévben az év első három hónapjához képest - derül ki a Quixel Research piackutató intézet összesítéséből. Az elmúlt hónapokban inkább a kisebb LCD-tévéket keresték a vevők.
A szuper képminőség egyelőre kevésbé érdekli a vásárlókat: a 1080p-s modellek egyáltalán nem fogynak jobban, mint a 720p-sek. Ennek részben az is oka, hogy a kereslet eltolódott a kisebb képátlójú készülékek felé. Míg az egyméteres vagy annál nagyobb tévék iránti kereslet csak 22-26 százalékkal bővült, addig az 50 centis körüli mérettartományba tartozók közül a 19 hüvelykesekből (1 hüvelyk 2,5 centiméter) 121, a 22 hüvelykesekből 262 százalékkal kelt el több, mint az év elején. Ezek esetén kevésbé érdekli a vevőket a kisebb-nagyobb felbontás közötti minőségi különbség, és persze a zsugorodó pénztárcákhoz is jobban illenek az olcsóbb tévék.
A LCD-tévék forgalmazása 12 százalékkal hozott több bevételt a kereskedőknek és a gyártóknak, akik 5,5 milliárd dollárt kaszáltak ezeken a termékeken 2008 második negyedévében. 2007 azonos időszakához képest 45 százalékkal ugrott meg a bevétel. A lapos tévék más kategóriáit is figyelembe véve kitűnik, hogy 85 százalékos részesedéssel az LCD uralja a piacot. A Quixel 2010-ig rendületlen növekedést vár ezen a téren.
A szuper képminőség egyelőre kevésbé érdekli a vásárlókat: a 1080p-s modellek egyáltalán nem fogynak jobban, mint a 720p-sek. Ennek részben az is oka, hogy a kereslet eltolódott a kisebb képátlójú készülékek felé. Míg az egyméteres vagy annál nagyobb tévék iránti kereslet csak 22-26 százalékkal bővült, addig az 50 centis körüli mérettartományba tartozók közül a 19 hüvelykesekből (1 hüvelyk 2,5 centiméter) 121, a 22 hüvelykesekből 262 százalékkal kelt el több, mint az év elején. Ezek esetén kevésbé érdekli a vevőket a kisebb-nagyobb felbontás közötti minőségi különbség, és persze a zsugorodó pénztárcákhoz is jobban illenek az olcsóbb tévék.
A LCD-tévék forgalmazása 12 százalékkal hozott több bevételt a kereskedőknek és a gyártóknak, akik 5,5 milliárd dollárt kaszáltak ezeken a termékeken 2008 második negyedévében. 2007 azonos időszakához képest 45 százalékkal ugrott meg a bevétel. A lapos tévék más kategóriáit is figyelembe véve kitűnik, hogy 85 százalékos részesedéssel az LCD uralja a piacot. A Quixel 2010-ig rendületlen növekedést vár ezen a téren.