Napi Online
LCD-tévé-rohamra indul a Toshiba
A Toshiba 2011 végére 10 százalékra akarja emelni részesedését az LCD-tévék világpiacán.
A társaság jelenleg 8 százalékkal rendelkezik. Ez azt jelentené, hogy addigra 750 milliárd jenre (7,2 milliárd dollár) nőne az ebből az ágazatból származó bevétele a 2007-es 480 milliárddal szemben. A 2 százalékos emelés azért lesz macerás, mert közben dinamikusan bővül az egész piac. Ezért a Toshibának 56 százalékkal kell növelni LCD-tévé-eladásait.
A társaság az első félévet várhatóan veszteséggel zárja - adta hírül a Nikkei üzleti napilap -, mivel az egyik erősségének számító termék, a NAND-chipek piacán zuhantak az árak. Ezeket a félvezetőket használják adattárolásra a digitális kamerákban, mobiltelefonokban, zenelejátszókban. A piac két további nagy szereplője, a dél-koreai Samsung és a tajvani Hynix is megszenvedte a túltermelést. A Toshiba féléves üzemi vesztesége 30 milliárd jen (287 millió dollár) lehet az újság szerint.
A társaság jelenleg 8 százalékkal rendelkezik. Ez azt jelentené, hogy addigra 750 milliárd jenre (7,2 milliárd dollár) nőne az ebből az ágazatból származó bevétele a 2007-es 480 milliárddal szemben. A 2 százalékos emelés azért lesz macerás, mert közben dinamikusan bővül az egész piac. Ezért a Toshibának 56 százalékkal kell növelni LCD-tévé-eladásait.
A társaság az első félévet várhatóan veszteséggel zárja - adta hírül a Nikkei üzleti napilap -, mivel az egyik erősségének számító termék, a NAND-chipek piacán zuhantak az árak. Ezeket a félvezetőket használják adattárolásra a digitális kamerákban, mobiltelefonokban, zenelejátszókban. A piac két további nagy szereplője, a dél-koreai Samsung és a tajvani Hynix is megszenvedte a túltermelést. A Toshiba féléves üzemi vesztesége 30 milliárd jen (287 millió dollár) lehet az újság szerint.