Napi Online
A válságban is kell plazmatévé
A digitális műsorszórás terjedésében és a feltörekvő piacokban bízik a Panasonic.
A világ legnagyobb, fogyasztói elektronikai termékeket gyártó cége, a japán Panasonic közölte, hogy a most folyó üzleti évében képes lesz teljesíteni több mint 11 millió darabos lapostévé-értékesítési terveit, a vevők ugyanis még az USA gazdasági helyzetének romlása dacára is kicserélik újakra régi készülékeiket. A cég illetékese úgy nyilatkozott a Bloomberg hírügynökségnek, hogy a cserére a digitális műsorszórás terjedése ösztönözheti a vásárlókat - az USA-ban jövőre, Japánban pedig 2011-ben érkezik az új technológia.
Mindez ellentétben áll azokkal a korábbi nyilatkozatokkal, amelyekben az iparág több vezetője, köztük a Sharp és a Sony menedzserei, aggodalmukat fejezték ki a kereslet alakulását illetően, miután a szeptember 30-án a washingtoni törvényhozás elutasította a 700 milliárd dolláros mentőcsomagot.
A brazil, az orosz, az indiai és a kínai kereslet szintén jót tesz a Panasonic lapostévé-eladásainak. Májusban a cég még azt jelezte, hogy várakozásai szerint a márciussal véget érő üzleti évben 47 százalékkal nőhetnek LCD- és plazmatévé-eladásai az egy évvel korábbi 7,5 millió darabhoz képest.
A világ legnagyobb, fogyasztói elektronikai termékeket gyártó cége, a japán Panasonic közölte, hogy a most folyó üzleti évében képes lesz teljesíteni több mint 11 millió darabos lapostévé-értékesítési terveit, a vevők ugyanis még az USA gazdasági helyzetének romlása dacára is kicserélik újakra régi készülékeiket. A cég illetékese úgy nyilatkozott a Bloomberg hírügynökségnek, hogy a cserére a digitális műsorszórás terjedése ösztönözheti a vásárlókat - az USA-ban jövőre, Japánban pedig 2011-ben érkezik az új technológia.
Mindez ellentétben áll azokkal a korábbi nyilatkozatokkal, amelyekben az iparág több vezetője, köztük a Sharp és a Sony menedzserei, aggodalmukat fejezték ki a kereslet alakulását illetően, miután a szeptember 30-án a washingtoni törvényhozás elutasította a 700 milliárd dolláros mentőcsomagot.
A brazil, az orosz, az indiai és a kínai kereslet szintén jót tesz a Panasonic lapostévé-eladásainak. Májusban a cég még azt jelezte, hogy várakozásai szerint a márciussal véget érő üzleti évben 47 százalékkal nőhetnek LCD- és plazmatévé-eladásai az egy évvel korábbi 7,5 millió darabhoz képest.