Berta Sándor

Nem kell telefonszámot megadniuk az online cégeknek

Az Európai Legfelsőbb Bíróság precedens értékű ítélete szerint nem kell mindenképpen telefonos elérhetőséget is feltüntetniük az internetes vállalatoknak. A C-298/07 számú határozat indoklása alapján elvileg elegendő, ha a felhasználók e-mailen keresztül tájékozódhatnak, feltéve, hogy a címzett még a szerződéskötés előtt legfeljebb 60 percen belül válaszol a küldeményre.

A cégeknek telefonszámot csak akkor kell megadniuk, ha például az ügyfél postai úton személyes kapcsolatfelvételt kér tőlük, illetve ugyanez a helyzet akkor is, hogy ha egy ügyfélnek nincs e-mail címe. Ezzel a törvényszék erősítette az internethozzáférés nélküli fogyasztók jogait. A Német Internetes Biztosító (DIV) kizárólag online kínálta gépjármű-biztosítási szolgáltatásait. Az emberek csak egy előre elkészített elektronikus formanyomtatvány, hagyományos levél és e-mail útján léphettek kapcsolatba a szervezettel, telefonon nem. A DIV munkatársai a telefonszámot csak a szerződéskötések után voltak hajlandók elárulni.

A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége (VZBV) emiatt jogi útra terelte az ügyet és a dortmundi regionális bírósághoz fordult. Ez jóváhagyta a keresetet, azonban a fellebbviteli bíróság már elutasította azt, mivel úgy ítélte meg, hogy az ügyfél és a szolgáltató közti közvetlen kommunikációnak nem elengedhetetlen feltétele a telefonszám közlése. Ráadásul a formanyomtatvány és az e-mail cím is lehetővé teszi a DIV és az ügyfelei közötti közvetlen kapcsolattartást.

A VZBV nem fogadta el a döntést és fellebbezést nyújtott be a Német Legfelsőbb Bírósághoz, amely viszont az Európai Legfelsőbb Bíróság állásfoglalását kérte.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ocsieu #3
    Köszönjük neked Pannon... Azért, mert (T-hez képest) "sz*rban van", vagy legalábbis nem úgy sikerültek a dolgok, ahogy azt a vezetőség szeretné, még nem kellene ilyen "trükköket" bevetni... Aki csupán mail alapján üzletet köt, az meg is érdemli... (egy újabb szuper lehetőség a naív, hozzá nem értő emberkék lehúzására...) Meg aztán kíváncsi leszek én arra a 60 perces "válaszreakcióra"... Vagy ezt úgy kell érteni, hogy a leadott vásárlás, szerződéskötés után 60 percig az ügyfél tulajdonképpen még "visszacsinálhatja" a szerződést? Már előre látom, ahogy megjelennek majd az online cég telefonszám weboldalak/adatbázisok... :D:D:D
  • vajon kiki #2
    így van.. a hamis email receptje pedig voálá:

    - végy egy titkosított böngészőt ( vagy egy másikat )
    - ezután a kamu IP címről (amivel még csak törődnöd se kell, mert a böngésző automatán intéz helyetted MINDENT) regisztrálj egy véletlenszerű ingyenes levelezőrendszerben a világ bármely pontján : mittomén : freemail.ru
    - ezután a főzés próbája az evés: ugyancsak a titkosított böngészőből lépj be a kamu adatokkal regisztrált postafiókodba és küld el a levelet akinek csak akarod
    -ha biztosra akarsz menni akkor az egész művelet előtt meghinted a wincsesztered egy kis trúkripttel...
    ízlés szerint megadható válaszlevélként -pusztán kényelmi okokból- egy mailinátoros email cím is...
  • kvp #1
    A csak email alapu kommunikacionak akkor van ertelme, ha a az adott email cimrol bizonyithato es ellenorizheto, hogy kinek a tulajdonaban van. Mig telefonszamot nem lehet (legalisan) nevtelenul szerezni, addig email cimet igen. Ez nagyban megneheziti a masik fel rendorsegi azonositasat egy vitas eset (pl. csalas) eseten.

    Persze manapsag, amikor egy mobilszolgaltato is hajlando ugy szerzodest kotni, hogy az ember megveszi a keszuleket kartyaval egy tetszoleges boltban (nem kernek szemelyit), majd telefonon bediktalja az adatait (barmit) es ezt ugy ellenorzik le, hogy a bediktalt cimre kuld egy levelet, amiben van egy kod amit sms-ben vissza kell kuldeni, akkor nem igazan biztosithato, hogy az illeto egyaltalan letezo szemely. (csak annyi, hogy van egy postan elerheto cim amire levelet kezvesitenek) Igy gyakorlatilag barki ellophatja barkinek a szemelyazonossagat. Ezek utan ertheto, hogy mar a telefonos elerhetoseg sem jelent semmilyen garanciat.