Berta Sándor
Fontos döntéssegítő a vásárlásoknál az internet
Az internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások 94 százalékában anélkül nem döntenek egy-egy adott vásárlás kapcsán, hogy ne használnának valamilyen célból (teszt- és véleménykeresés egy termékről stb.) a világhálót.
Talán nem is gondolnánk, hogy mennyire segít bennünket egy-egy árucikk megvételekor a világháló. A Nielsen NetRatings cég felméréséből sok érdekes dologra derült fény. Az internetet böngészők 81 százalékánál az árak összehasonlítása a legfontosabb tényező, ezt követi a termékinformációk begyűjtése és a különböző tesztek áttanulmányozása egyaránt 68-68 százalékkal, míg a megfelelő kereskedő és bolt kiválasztása a szörfözők 62 százalékának fontos.
Öt megkérdezettből négy azt válaszolta azt válaszolta a felmérést készítőknek, hogy a keresés általában nem hiábavaló és online is megtalálják az információkat. A válaszolók 79 százalékának fontos egy internetes kereső megléte, illetve használata, ezt követi a gyártók és a márkaképviselők weboldalainak meglátogatása 55 százalékkal, míg az eBay online aukciós és kereskedőház a harmadik helyre szorult. Ide a felhasználók 49 százaléka tartja fontosnak benézni.
A Nielsen NetRatings által készített dokumentumból az is kiderült, miszerint az emberek 46 százaléka biztos abban, hogy a világháló meggyorsítja a vásárlás kapcsán való, azt megelőző döntési folyamato(ka)t. Érdekes módon a válaszolók 12 százaléka szerint az internet csak még jobban meghosszabbítja a vásárlás körüli döntéseket. (Valószínűleg a felhasználókra "zúduló" információáradat miatt. Hiszen újabb termékekre lelhetnek rá, ami jobban tetszik, mint amelyet eredetileg kigondoltak. stb.)
Az internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások 89 százalékában vásároltak már online módon, közülük csak 1,5 százaléknyi polgár lett elégedetlen. Az online vásárlásból kiábrándultak 44 százalék a személyes adatait fél kiadni egy idegen rendszer számára, míg 15 százalék még mindig túl bonyolultnak találja az internetes boltokat és a használatukat.
Öt megkérdezettből négy azt válaszolta azt válaszolta a felmérést készítőknek, hogy a keresés általában nem hiábavaló és online is megtalálják az információkat. A válaszolók 79 százalékának fontos egy internetes kereső megléte, illetve használata, ezt követi a gyártók és a márkaképviselők weboldalainak meglátogatása 55 százalékkal, míg az eBay online aukciós és kereskedőház a harmadik helyre szorult. Ide a felhasználók 49 százaléka tartja fontosnak benézni.
A Nielsen NetRatings által készített dokumentumból az is kiderült, miszerint az emberek 46 százaléka biztos abban, hogy a világháló meggyorsítja a vásárlás kapcsán való, azt megelőző döntési folyamato(ka)t. Érdekes módon a válaszolók 12 százaléka szerint az internet csak még jobban meghosszabbítja a vásárlás körüli döntéseket. (Valószínűleg a felhasználókra "zúduló" információáradat miatt. Hiszen újabb termékekre lelhetnek rá, ami jobban tetszik, mint amelyet eredetileg kigondoltak. stb.)
Az internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások 89 százalékában vásároltak már online módon, közülük csak 1,5 százaléknyi polgár lett elégedetlen. Az online vásárlásból kiábrándultak 44 százalék a személyes adatait fél kiadni egy idegen rendszer számára, míg 15 százalék még mindig túl bonyolultnak találja az internetes boltokat és a használatukat.