Berta Sándor
Egyre több az online utazásfoglalás
Az online utazási piac iránt világszerte egyre inkább növekszik az érdeklődés. Az internetező felhasználók több, mint a negyede idén már online foglaltatja le az útjait - ez körülbelül 6 millió embernek felel meg.
Az emberek kényelmesek, nem szeretnek rohangálni naphosszakat, mennyivel egyszerűbb, gyorsabb, stresszmentesebb és kényelmesebb egy virtuális utazási irodánál kinézni előre a nyári úticélunkat, mint télen a jeges utakon bukdácsolni. A berlini ITB utazási szakkiállítás előtt egy szakmai szervezet által készített felmérés szerint míg az elmúlt esztendőkben 7 millióan foglalták le utazásukat a világhálón összesen, addig most egy év alatt számítanak ennyire. A jelentés alapját a múlt hét pénteken országszerte az internetes szokásokról készített németországi piackutatás képezte. Főleg a kelet-németek szeretik az útjaikat az interneten kinézni és lekötni, közülük minden negyedik, vagyis a 25 %-uk megy így nyaralni és pihenni, míg a nyugat-németeknél ez az arány 18 százalékos. A felhasználók kétharmada ráadásul már megtekintett utazási témájú honlapokat a világhálón, vagy már előre tájékozódott így. A megkérdezett internetezők 65 százaléka minimum egy, 15 százaléka kettő, míg 9 százaléka három utat tervez az idén.
Ebből következően nemcsak érdemes minden utazási irodának profi honlapot létrehoznia, hanem a tendenciát figyelembe véve még a csak virtuálisan létező utazási irodák létrehozásának is megvan a létjogosultsága.
Az emberek kényelmesek, nem szeretnek rohangálni naphosszakat, mennyivel egyszerűbb, gyorsabb, stresszmentesebb és kényelmesebb egy virtuális utazási irodánál kinézni előre a nyári úticélunkat, mint télen a jeges utakon bukdácsolni. A berlini ITB utazási szakkiállítás előtt egy szakmai szervezet által készített felmérés szerint míg az elmúlt esztendőkben 7 millióan foglalták le utazásukat a világhálón összesen, addig most egy év alatt számítanak ennyire. A jelentés alapját a múlt hét pénteken országszerte az internetes szokásokról készített németországi piackutatás képezte. Főleg a kelet-németek szeretik az útjaikat az interneten kinézni és lekötni, közülük minden negyedik, vagyis a 25 %-uk megy így nyaralni és pihenni, míg a nyugat-németeknél ez az arány 18 százalékos. A felhasználók kétharmada ráadásul már megtekintett utazási témájú honlapokat a világhálón, vagy már előre tájékozódott így. A megkérdezett internetezők 65 százaléka minimum egy, 15 százaléka kettő, míg 9 százaléka három utat tervez az idén.
Ebből következően nemcsak érdemes minden utazási irodának profi honlapot létrehoznia, hanem a tendenciát figyelembe véve még a csak virtuálisan létező utazási irodák létrehozásának is megvan a létjogosultsága.