Gyurkity Péter
Kirobbanó formában a Tesco online üzletága
Az üzletlánc nem csak a hagyományos kereskedelemben, hanem az interneten is gyors ütemben terjeszkedik. A tesco.com ismét egyharmadával növelte forgalmát és túllépte az egymilliárd fontos álomhatárt.
A Tesco a napokban tette közzé 2005/06-os pénzügyi évének eredményeit, amelyekből több érdekes részletre is fény derül. Az üzletlánc nemcsak a hagyományos kereskedelemben, Kelet Európában terjeszkedik gyors ütemben, hanem online üzletága is sikeres évet tudhat maga mögött. Itthon egyelőre óvatosabbak, ám a tesco.com forgalma egyharmadával növekedett és meghaladta az egymilliárd angol fontot.
Az online profit még ennél is nagyobb arányban, csaknem 55 százalékkal ugrott meg egy év alatt, és elérte 56 millió fontot (21 milliárd forint). A cég adatai szerint online élelmiszer üzletáguknak 750 ezer rendszeres vásárlója van és hetente mintegy 200 ezer megrendelést teljesítenek. A forgalom nagyságát jelzi, hogy Délkelet-Angliában külön tesco.com raktárat nyitottak, hogy kielégítsék az igényeket. "Legutóbbi pénzügyi évünkben dot-com üzletágunk elérte az egymilliárd fontos forgalmat. A szektorban ezzel messze mi vagyunk a legnagyobbak" - jelentette ki Sir Terry Leahy, az üzletlánc vezérigazgatója.
A cég az élelmiszer mellett egyéb árufajták online forgalmát is igyekszik felfuttatni, és különösen az elektronikai cikkekre igyekeznek hangsúlyt helyezni. 2003-ban elindított telekommunikációs üzletáguk szintén növekedőben van, és napjainkra 1,5 millió ügyfélre tett szert. Ez utóbbi javuló eredményeiről már januárban is beszámoltak, kiemelve, hogy a hagyományos szolgáltatások után a VoIP területére koncentrálnak.
Itthon a cég vezetői jóval óvatosabban viszonyulnak az online piachoz, joggal, hiszen a tavaly decemberi adatok szerint csak a magyar internetezők egyharmada vesz igénybe rendszeresen fizetős elektronikus szolgáltatásokat, és 44 százalékuk próbálta ki az internetes vásárlást. Paul Kennedy, a TESCO-Global Áruházak Rt. vezérigazgatója akkor hangsúlyozta: meg kell várni, hogy a jelenleginél sokkal több háztartásban legyen internetkapcsolattal rendelkező számítógép.
A Tesco a napokban tette közzé 2005/06-os pénzügyi évének eredményeit, amelyekből több érdekes részletre is fény derül. Az üzletlánc nemcsak a hagyományos kereskedelemben, Kelet Európában terjeszkedik gyors ütemben, hanem online üzletága is sikeres évet tudhat maga mögött. Itthon egyelőre óvatosabbak, ám a tesco.com forgalma egyharmadával növekedett és meghaladta az egymilliárd angol fontot.
Az online profit még ennél is nagyobb arányban, csaknem 55 százalékkal ugrott meg egy év alatt, és elérte 56 millió fontot (21 milliárd forint). A cég adatai szerint online élelmiszer üzletáguknak 750 ezer rendszeres vásárlója van és hetente mintegy 200 ezer megrendelést teljesítenek. A forgalom nagyságát jelzi, hogy Délkelet-Angliában külön tesco.com raktárat nyitottak, hogy kielégítsék az igényeket. "Legutóbbi pénzügyi évünkben dot-com üzletágunk elérte az egymilliárd fontos forgalmat. A szektorban ezzel messze mi vagyunk a legnagyobbak" - jelentette ki Sir Terry Leahy, az üzletlánc vezérigazgatója.
A cég az élelmiszer mellett egyéb árufajták online forgalmát is igyekszik felfuttatni, és különösen az elektronikai cikkekre igyekeznek hangsúlyt helyezni. 2003-ban elindított telekommunikációs üzletáguk szintén növekedőben van, és napjainkra 1,5 millió ügyfélre tett szert. Ez utóbbi javuló eredményeiről már januárban is beszámoltak, kiemelve, hogy a hagyományos szolgáltatások után a VoIP területére koncentrálnak.
Itthon a cég vezetői jóval óvatosabban viszonyulnak az online piachoz, joggal, hiszen a tavaly decemberi adatok szerint csak a magyar internetezők egyharmada vesz igénybe rendszeresen fizetős elektronikus szolgáltatásokat, és 44 százalékuk próbálta ki az internetes vásárlást. Paul Kennedy, a TESCO-Global Áruházak Rt. vezérigazgatója akkor hangsúlyozta: meg kell várni, hogy a jelenleginél sokkal több háztartásban legyen internetkapcsolattal rendelkező számítógép.