Gyurkity Péter

Kirobbanó formában a Tesco online üzletága

Az üzletlánc nem csak a hagyományos kereskedelemben, hanem az interneten is gyors ütemben terjeszkedik. A tesco.com ismét egyharmadával növelte forgalmát és túllépte az egymilliárd fontos álomhatárt.

A Tesco a napokban tette közzé 2005/06-os pénzügyi évének eredményeit, amelyekből több érdekes részletre is fény derül. Az üzletlánc nemcsak a hagyományos kereskedelemben, Kelet Európában terjeszkedik gyors ütemben, hanem online üzletága is sikeres évet tudhat maga mögött. Itthon egyelőre óvatosabbak, ám a tesco.com forgalma egyharmadával növekedett és meghaladta az egymilliárd angol fontot.

Az online profit még ennél is nagyobb arányban, csaknem 55 százalékkal ugrott meg egy év alatt, és elérte 56 millió fontot (21 milliárd forint). A cég adatai szerint online élelmiszer üzletáguknak 750 ezer rendszeres vásárlója van és hetente mintegy 200 ezer megrendelést teljesítenek. A forgalom nagyságát jelzi, hogy Délkelet-Angliában külön tesco.com raktárat nyitottak, hogy kielégítsék az igényeket. "Legutóbbi pénzügyi évünkben dot-com üzletágunk elérte az egymilliárd fontos forgalmat. A szektorban ezzel messze mi vagyunk a legnagyobbak" - jelentette ki Sir Terry Leahy, az üzletlánc vezérigazgatója.

A cég az élelmiszer mellett egyéb árufajták online forgalmát is igyekszik felfuttatni, és különösen az elektronikai cikkekre igyekeznek hangsúlyt helyezni. 2003-ban elindított telekommunikációs üzletáguk szintén növekedőben van, és napjainkra 1,5 millió ügyfélre tett szert. Ez utóbbi javuló eredményeiről már januárban is beszámoltak, kiemelve, hogy a hagyományos szolgáltatások után a VoIP területére koncentrálnak.

Itthon a cég vezetői jóval óvatosabban viszonyulnak az online piachoz, joggal, hiszen a tavaly decemberi adatok szerint csak a magyar internetezők egyharmada vesz igénybe rendszeresen fizetős elektronikus szolgáltatásokat, és 44 százalékuk próbálta ki az internetes vásárlást. Paul Kennedy, a TESCO-Global Áruházak Rt. vezérigazgatója akkor hangsúlyozta: meg kell várni, hogy a jelenleginél sokkal több háztartásban legyen internetkapcsolattal rendelkező számítógép.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pitbulllll #19
    nos lehet félév de nem 10000Ft nem minden a márka én spec leszarom a lényeg az, hogy jól mutasson és kényelmes legyen azé meg nem fogok fizetni 6000+ Ftot, hogy legyen a pólómon egy baccot pipa.
  • Highw@yPos. #18
    Azért nem kéne összehasonlítani egy tesco polót egy nike-val!!
    Anno erről volt szó a Sváby műsorában, összegyűjtöttek egy valag pólót és bevitték a fogyasztóvédelem laborjába bevizsgáltatni.
    Szövet darabokat vittek, nem volt rajtuk márka, és simán nyert a márkás gönc. Fogd meg a nike poló anyagát, meg a kínai-tescó féléjét!! Nekem van jópár márkás/drága pólóm, valamelyiket 98ban vettem, Diesel, és a színén kívül semmi baja, nem ment össze, nincs rajta lyuk, nem hullámos a nyaka stb... megnézem, hogy tudja-e ezt egy kínai-tesco. szerintem fél év maxxx...
  • exxile #17
    ehh, en igazi Tesco-fan vagyok, ha nem a neten vasarolok, akkor mindent ott veszek :) Szvsz a bevasarlokozpontok kozul a legkorrektebb.
  • kristiaan #16
    van tesco internet sot tesco mobile is van ....angliaban
  • adam first #15
    egyetértek,erre akartam én is kitérni.
  • pitbulllll #14
    adam first én meg csak annyit még, hogy nem a minőséget fizeted a nike, ádidásnál hanem a márkát és mennyiért? 6-10000 egy póló csak egy pipáért.. nagy kaland lehet vele villogni amúgy meg már ezek is madein kina szóval mind1 hol veszed legyek nike bolt vagy tesco. csak a nike boltba 7000 a tescoba meg 2000 szted?
  • pitbulllll #13
    nem csak szart hoznak... körül kell nézni mit veszel, de sztem nem rosszabb az áru a tescoba mint pl az interspar,plusz,penny stb... mindenhol van szar és jó is. Jah kinek kell Tesco gazdaságos háttérkép?
  • adam first #12
    Hát amiket árulnak original adidast,nikét drága boltokban elmondanám hogy azok semmivel sem különbek mint amit a józsefvárosi piacon kapsz vagy más hol.Nagyon nagyon kevés hely van ahol valóban nem szart kapsz,még a nagyplázák is szart árulnak ráadásul drágán.Nekem olyan nike kell ha bemegyek egy minőségi boltba (tegyük fel hogy egy plázába),nekem olyan kell mint amilyen az amerikainak vagy a gazdag nyugatinak van és kapnék olyat,hát persze hogy nem összehasonlithatatlan az igazival.Ezért csak halkan megjegyezném hogy nem csak a tesco húz le ruhaügyileg.Tescoba csak egy-két kaját érdemes venni,de néha azt se.sajnos.A szegényebb rétegnek meg valóban jó megoldás egy tesco vagy egy lidl.
  • tothzozo #11
    Talán lehetne TESCO gazdaságos net csomag is.
    Mert magyarországon a net még mindíg drága.
  • lyzu #10
    jó, de angliába a tesco jó árúkat árul, csak nekünk a csöves kelet-európának hozzák a szart :@
    hogy kapnák be!!