Gyurkity Péter
A Google a vezető márka a briteknél
Jellemző az internet és a keresőcég térhódítására, hogy a szigetországban elvégzett felmérés szerint a Google immár a legfontosabb márkának kijáró pozíciót is elhódította. Ezer riválist utasítottak maguk mögé.
A fentiek után nem csoda, hogy 2008-at leginkább a Google egyeduralma, a riválisok tehetetlensége jellemzi majd - legalábbis a keresőpiacot és az általános trendet szemmel figyelő szakemberek szerint. A YouGov által megkérdezett 2200 felhasználó egyértelműen a keresőcéget tartja a legfontosabb márkának, amely így autógyártókat, szoftvercégeket, repülőtársaságokat és számos egyéb műfajban szereplő vállalatot megelőz.
A Microsoftnak a felmérés szerint be kell érnie a második hellyel, amely esetükben akár vereségként is felfogható - ha már egyszer technológiai cég vezeti a listát, akkor ezt a helyet mindenképpen nekik kell(ene) birtokolniuk. A harmadik helyre a Mercedes-Benz futott be, míg a BBC a negyedik pozíciót foglalta el - ez utóbbi nyilván a hazai pályának tudható be. A British Airways minden bizonnyal szintén ennek köszönhetően végzett ötödikként, míg az első tíz további helyezettjeinek listáján a Royal Doulton, a BMW, a Bosch, a Nike, valamint a Sony található.
Érdekes, hogy az iPhone készülékekkel immár másodszor nagyot robbantó Apple nem tudott beférkőzni a legjobbak közé, igaz, rögtön utánuk következik a tizenegyedik helyen. A kínálatban több mint 1000 különböző márka is megtalálható volt, ám a felmérés készítői csak az első 500-at rangsorolták és foglalták be a végeredménybe.
Az eredmény természetesen azt is jelenti, hogy a Google keresőjének első helye megkérdőjelezhetetlen, ez pedig figyelmeztető jel lehet mind a Microsoft, mind pedig a Yahoo számára - ők továbbra sem túl jó esélyekkel folytatják a küzdelmet. A kereső mellett nyilván egyéb szolgáltatások is hozzájárultak ehhez, elég ha csak a YouTube portálra gondolunk, amely a gondok mellett szintén gyors ütemben terjeszkedik. Kérdés, hogy ki vagy mi tud majd megálljt parancsolni a Google-birodalomnak.
A fentiek után nem csoda, hogy 2008-at leginkább a Google egyeduralma, a riválisok tehetetlensége jellemzi majd - legalábbis a keresőpiacot és az általános trendet szemmel figyelő szakemberek szerint. A YouGov által megkérdezett 2200 felhasználó egyértelműen a keresőcéget tartja a legfontosabb márkának, amely így autógyártókat, szoftvercégeket, repülőtársaságokat és számos egyéb műfajban szereplő vállalatot megelőz.
A Microsoftnak a felmérés szerint be kell érnie a második hellyel, amely esetükben akár vereségként is felfogható - ha már egyszer technológiai cég vezeti a listát, akkor ezt a helyet mindenképpen nekik kell(ene) birtokolniuk. A harmadik helyre a Mercedes-Benz futott be, míg a BBC a negyedik pozíciót foglalta el - ez utóbbi nyilván a hazai pályának tudható be. A British Airways minden bizonnyal szintén ennek köszönhetően végzett ötödikként, míg az első tíz további helyezettjeinek listáján a Royal Doulton, a BMW, a Bosch, a Nike, valamint a Sony található.
Érdekes, hogy az iPhone készülékekkel immár másodszor nagyot robbantó Apple nem tudott beférkőzni a legjobbak közé, igaz, rögtön utánuk következik a tizenegyedik helyen. A kínálatban több mint 1000 különböző márka is megtalálható volt, ám a felmérés készítői csak az első 500-at rangsorolták és foglalták be a végeredménybe.
Az eredmény természetesen azt is jelenti, hogy a Google keresőjének első helye megkérdőjelezhetetlen, ez pedig figyelmeztető jel lehet mind a Microsoft, mind pedig a Yahoo számára - ők továbbra sem túl jó esélyekkel folytatják a küzdelmet. A kereső mellett nyilván egyéb szolgáltatások is hozzájárultak ehhez, elég ha csak a YouTube portálra gondolunk, amely a gondok mellett szintén gyors ütemben terjeszkedik. Kérdés, hogy ki vagy mi tud majd megálljt parancsolni a Google-birodalomnak.