Napi Online

Jöjjön is, meg ne is az újabb mobiltelefoncég

Megosztott volt a negyedik mobiltelefon-szolgáltató esetleges megjelenésével kapcsolatban - a várakozáson felüli számú - szakmai közönség azon a szerdai közmeghallgatáson, amelyet a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) hirdetett meg.

A korábbi, 2004-es próbálkozáskor nem sikerült értékesíteni a negyedik, mobilszolgáltatáshoz használható frekvenciát, mára azonban elképzelhető egy sikeres pályáztatás. Ludányi Edgárd, az NHH főigazgatója kiemelte, hogy bár telítődik a piac, a háztartások 15 százalékában még nincs mobiltelefon. Más mutatók szerint is szükség lenne tehát a verseny élénkülésére. A forgalmi díjak ugyan csökkennek, ezért a szolgáltatók különböző, például sms-akciókkal igyekeznek az ARPU-t, vagyis az egy előfizetőre jutó bevételt szinten tartani. Az ügyfelek között zárt csoportok alakulnak ki, aminek következtében nő a hálózaton belüli forgalom aránya.

Ludányi azt is kiemelte, hogy az elmúlt hat év során az előfizetők 18 százaléka váltott szolgáltatót, ami nem magas arány, a számhordozás pedig nem működik, miközben az ügyfelek többsége ismeri ezt a lehetőséget. Drozdy Győző, a Pannon vezérigazgató-helyettese szerint ekkora számhordozásra van igény, s nem az a gond, hogy nem működik a rendszer. Drozdynak nincs ellenére egy újabb mobilszolgáltató megjelenése, ha ugyanolyan feltételeket írnak elő számára, mint amit a piacon lévőknek kell teljesíteniük. A vezérigazgató-helyettes szerint azt is el kell kerülni, hogy az új szereplő kevesebbet fizessen a licencért, mint ők.

Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese úgy vélte, ma a magyarországi piac nem képes finanszírozni a negyedik infrastruktúrát. Fiala Károly, a Magyar Telekom szakértője szerint a telített piacon inkább az szolgálná a fogyasztói jólétet, ha a három jelenlegi szereplő között felosztanák a frekvenciaspektrumot.

Zsembery György, az Invitel vezérigazgató-helyettese szerint biztosítani kellene, hogy Magyarországon ne csak egyetlen cég tudja biztosítani a "négy az egyben" (vagyis a vezetékes és mobiltelefon-, internet- és televízió-) szolgáltatást, vagyis szavaiból az derült ki, hogy a távközlési cég beszállna a mobiltelefon-piacra, de nem tartanák szükségesnek a negyedik infrastruktúra teljes, országos kiépítését. Zsembery alacsony licencdíjat tartana indokoltnak s szeretnék elérni a tornyok közös használatának lehetőségét.

Ezzel egyetértett Rácz Zsolt, a Mobile Wireless Broadband Hungary Zrt. vezérigazgatója is, aki jelezte, cége érdeklődik a 450 MHz-es frekvencián nyújtandó szolgáltatás iránt, szeretnék még az idén megkapni az engedélyt. Drozdy egyelőre nem lát fantáziát ebben, a Pannon szakembere szerint ugyanis ezen a frekvencián egyelőre nem lehet költséghatékony szolgáltatást eljuttatni a felhasználóhoz, ezért az NHH-nak várnia kellene ezzel. Drozdy szerint az UMTS-sávban az országos hálózat kiépítése horribilis összegbe kerülne, ezért azt szorgalmazta, hogy a mobiltelefon-cégek a 900-as frekvencián is nyújthassanak 3G-szolgáltatást. Ha ez a lehetőség megnyílik előttük, a Pannon kész arra az 1200 településre is eljuttatni a széles sávot, ahol ezt ma még egyetlen technika sem teszi lehetővé.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • trogi #10
    Nem vagy képben. Kijavítanálak. Olcsó másodperc díjakat mindenkinek!
    A lehúzás ugyanis ebben testesül meg, semmi másban. Engem is kerestek már ajánlatokkal, (kártyás vagyok) rögtön rá is kérdeztem:
    - Másodperces ajánlatuk van?
    - Hát, öööö az üzletis.
    - Nembaj, elfogadom.
    - Hát azt nem lehet.
    - Akkor köszönöm szépen, más ajánlat nem érdekel.
  • mhorvatR #9
    És pont emiatt mondott szerintem okosat Drozdy. Minek menjen át máshová a szerencsétlen előfizető, ha egyik helyen jobban lehúzzák, mint a másikon? Sajnos tény, hogy nagy különbségek nincsenek az alapokban.
  • Ferrer #8
    Az sok - az sok
  • Bith #7
    Az a baj, hogy mind1, hogy mennyi a szolgáltató, mert olyan, mintha 1 lenne, semmi verseny nincs. Gyakorlatilag mindegyiknél ugyanannyiért kapod ugyanazt, csak a neve más. Ha nem így lenne, akkor lenne értelme a több szolgáltatónak.
  • Mister #6
    és a hajad is jól áll!
  • avengir #5
    London: havonta 30 fontért kapsz 3000 percet (50 óra) és 1500 smst....
  • szombi #4
    vesszen a voda!!!!!!
  • Joybull #3
    Érthető, hogy a három mostani szolgáltatónak nem érdeke a további piacnyitás. Az utóbbi években a piac felosztása is megvan, még a különböző akciókkal sem lehet nagyon más előfizetői hányadot kialakítani. Így rosszul érintené őket egy negyedik versenytár akkor, ha az árakat is lejebb vinné, még akkor is ha bizonyos szolgáltatásokat elhagyna (melyeket egyes előfizetők életükben nem használnak).

    A pannon úriemberének azon megjegyzése, mely szerint a számhordozás elegendő és tudnak is róla, kicsit körül kéne nézni-e, hogy nem e az ő cége az egyik gát, mely megakadályozza/megnehezíti/ellehetetleníti a hordozhatóságot
  • Zoleeca #2
    Csak nehogy ez is a terroristák kezére kerüljön!!
  • JL666 #1
    ócsó percdíjakat mindenkinek!