Rónai György
Egyre csak növekednek a mobiltelefon eladások
A mobiltelefon eladások világ minden régiójában növekedtek, és ennek köszönhetően a 2003 negyedik negyedévben rekord eredményeket értek el.
Az IDC jelentése szerint a globális mobiltelefon eladások a korábbi év utolsó negyedévéhez képest 29,7 %-kal növekedtek, így elérve a 167,8 millió eladott egységet a negyedik negyedévben. Az egész évet illetően a kézi eszközök globális eladásai tavaly elsőként meghaladták a fél milliárdot, ami a 2002-es 432,7 millióhoz képest 23,3 %-os fejlődést jelent. Az IDC jelentése szerint ehhez az 533,4 millió egységhez főleg a keleti fejlődő országok növekvő eladásai járultak hozzá, de például a high-end eszközök eladásai is jelentősen nőttek. A teljes mobil piac 2003 utolsó negyedévére 182,3 %-ot nőtt, az előző év negyedik negyedévéhez képest.
A Nokia eladásait illetően a cég negyedévről negyedévre 22,3 %-kal javult, míg évről évre tekintetben 19,8 %-os javulást mutattak, ezáltal könnyedén fenntartva a piacvezetői pozíciójukat. A jó eredmények ellenére azonban a Nokia teljes piaci részesedése mégis csökkent, 35 %-ról 33,6 %-ra.
A Motorola piaci részesedése ugyancsak csökkent, 14,9 %-ról 13,4 %-ra, a mindössze 9,6 %-os folyamatos, és 1,1 %-os éves szintű növekedés következtében. Ez a lassulás az eladott mennyiség terén meglátszik a cég pozícióján is, ugyanis egyre gyengül a második helyezése. A cég egyébként húsz új telefont mutatott be a harmadik negyedévben, amely által az idei első negyedévre tervezi az eladásainak jelentős növelését.
A Samsung új cégen belüli rekordot állított fel azzal, hogy a negyedik negyedévben a növekedés mértéke elérte a 6,3 %-ot, sőt, éves szintű fejlődése pedig 26,1 % volt. Ezt a növekedést főleg a high-end fényképezős telefonok iránti kereslet növekedése magyarázza, amely által a cég 22,7 %-os teljes éves szintű fejlődést mutathatott fel. A növekvő piac azonban a többi gyártóhoz hasonlóan a Samsung piaci részesedését is visszaszorította, 10,9 %-ról 9,5 %-ra a negyedik negyedévben, a 2002-ről 2003-ra változás pedig -0,1 % volt.
A többiekkel szemben a Siemens piaci részesedése az utolsó negyedévben 8,7 %-ról 9,1 %-ra nőtt, ami 27 %-os folyamatos, és 38 %-os éves növekedést jelent. A leszállított mennyiség pedig 24,8 %-kal nőtt az előző éveshez képest.
Az LG növekvő részesedése ellenére maradt az ötödik helyen, így tehát nem sikerült neki megelőznie a Sony Ericssont. Az LG 5,3 %-át birtokolja a kézi eszközök piacának, amely 0,2 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest. Az eladásai viszont az előző évhez képest mintegy 69,1 %-kal nőttek, amely jelentősen feljebb segítette őket a 2002-es 3,8 %-os részesedésükről.
Az IDC jelentése szerint a globális mobiltelefon eladások a korábbi év utolsó negyedévéhez képest 29,7 %-kal növekedtek, így elérve a 167,8 millió eladott egységet a negyedik negyedévben. Az egész évet illetően a kézi eszközök globális eladásai tavaly elsőként meghaladták a fél milliárdot, ami a 2002-es 432,7 millióhoz képest 23,3 %-os fejlődést jelent. Az IDC jelentése szerint ehhez az 533,4 millió egységhez főleg a keleti fejlődő országok növekvő eladásai járultak hozzá, de például a high-end eszközök eladásai is jelentősen nőttek. A teljes mobil piac 2003 utolsó negyedévére 182,3 %-ot nőtt, az előző év negyedik negyedévéhez képest.
A Nokia eladásait illetően a cég negyedévről negyedévre 22,3 %-kal javult, míg évről évre tekintetben 19,8 %-os javulást mutattak, ezáltal könnyedén fenntartva a piacvezetői pozíciójukat. A jó eredmények ellenére azonban a Nokia teljes piaci részesedése mégis csökkent, 35 %-ról 33,6 %-ra.
A Motorola piaci részesedése ugyancsak csökkent, 14,9 %-ról 13,4 %-ra, a mindössze 9,6 %-os folyamatos, és 1,1 %-os éves szintű növekedés következtében. Ez a lassulás az eladott mennyiség terén meglátszik a cég pozícióján is, ugyanis egyre gyengül a második helyezése. A cég egyébként húsz új telefont mutatott be a harmadik negyedévben, amely által az idei első negyedévre tervezi az eladásainak jelentős növelését.
A Samsung új cégen belüli rekordot állított fel azzal, hogy a negyedik negyedévben a növekedés mértéke elérte a 6,3 %-ot, sőt, éves szintű fejlődése pedig 26,1 % volt. Ezt a növekedést főleg a high-end fényképezős telefonok iránti kereslet növekedése magyarázza, amely által a cég 22,7 %-os teljes éves szintű fejlődést mutathatott fel. A növekvő piac azonban a többi gyártóhoz hasonlóan a Samsung piaci részesedését is visszaszorította, 10,9 %-ról 9,5 %-ra a negyedik negyedévben, a 2002-ről 2003-ra változás pedig -0,1 % volt.
A többiekkel szemben a Siemens piaci részesedése az utolsó negyedévben 8,7 %-ról 9,1 %-ra nőtt, ami 27 %-os folyamatos, és 38 %-os éves növekedést jelent. A leszállított mennyiség pedig 24,8 %-kal nőtt az előző éveshez képest.
Az LG növekvő részesedése ellenére maradt az ötödik helyen, így tehát nem sikerült neki megelőznie a Sony Ericssont. Az LG 5,3 %-át birtokolja a kézi eszközök piacának, amely 0,2 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest. Az eladásai viszont az előző évhez képest mintegy 69,1 %-kal nőttek, amely jelentősen feljebb segítette őket a 2002-es 3,8 %-os részesedésükről.