Franczy
Mobiltelefonpiaci helyzetjelentés
Egy a Gartner Dataquest piackutató cég által a napokban nyilvánosságra hozott jelentésből kiderül, hogy az idei év harmadik negyedévében több mint 100 millió darab új mobiltelefon került forgalomba, ily módon a mobiltelefonpiac az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 7,8 százalékos növekedésen ment keresztül. A jelentés szerint az elmúlt negyedévben egész pontosan 104,3 millió mobiltelefon talált gazdára világszerte, ami a maga nemében mindenképpen rekordnak számít. Az ebben a piaci szegmensben érdekelt cégek természetesen örömmel fogadták a piac növekedését, azonban az egyre komolyabb gondokkal küszködő Sony-Ericsson vezetőinek öröme vélhetően nem volt felhőtlen.
"Véleményem szerint a jelentés kapcsán a leginkább figyelmre méltó dolog nem más, mint hogy az elmúlt időszakban a mobiltelefon eladások a világ összes régiójában kivétel nélkül növekedtek. A mobiltelefon iparág az idei év harmadik negyedévében kiválóan teljesített, és a legfrissebb előrejelzések azt mutatják, hogy 2002 utolsó negyedévében is hasonlóan kedvező mobiltelefon eladási mutatókra lehet számítani, többek közt már csak azért is, mert az év utolsó hónapjaiban a gyártók számos vadonatúj, minden korábbinál nagyobb tudású készüléket dobnak piacra" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Bryan Prohm, a Gartner Dataquest mobil kommunikációval foglalkozó részlegének vezető elemzője.
A konkrét számadatok tekintetében elmondható, hogy az olyan nagy gyártók, mint például a finn Nokia, a dél-koreai Samsung, vagy a német Siemens a harmadik negyedévben egytől egyig növelték piaci részesedésüket, a Sony-Ericsson viszont ezen időszakban több mint 30 százalékkal kevesebb mobil készüléket adott el, mint egy évvel korábban az akkor még társ nélküli Ericsson. Az Ericsson 2001 harmadik negyedévében még a piac mintegy 7,8 százalékát tudhatta magáénak, az idei év harmadik negyedévében viszont már csak 4,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett.
A piacvezető Nokiának az elmúlt hónapokban sikerült tovább növelnie előnyét, így a finn gyártó immár a mobiltelefon piac 35,9 százalékát uralja, még pedig úgy, hogy európai, közel-keleti és afrikai piaci részesedése meghaladja az 50 százalékot. A második helyezett Motorola piaci részesedése az elmúlt hónapokban némileg csökkent, így jelenleg mintegy 14,4 százalékra tehető.
"Véleményem szerint a jelentés kapcsán a leginkább figyelmre méltó dolog nem más, mint hogy az elmúlt időszakban a mobiltelefon eladások a világ összes régiójában kivétel nélkül növekedtek. A mobiltelefon iparág az idei év harmadik negyedévében kiválóan teljesített, és a legfrissebb előrejelzések azt mutatják, hogy 2002 utolsó negyedévében is hasonlóan kedvező mobiltelefon eladási mutatókra lehet számítani, többek közt már csak azért is, mert az év utolsó hónapjaiban a gyártók számos vadonatúj, minden korábbinál nagyobb tudású készüléket dobnak piacra" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Bryan Prohm, a Gartner Dataquest mobil kommunikációval foglalkozó részlegének vezető elemzője.
A konkrét számadatok tekintetében elmondható, hogy az olyan nagy gyártók, mint például a finn Nokia, a dél-koreai Samsung, vagy a német Siemens a harmadik negyedévben egytől egyig növelték piaci részesedésüket, a Sony-Ericsson viszont ezen időszakban több mint 30 százalékkal kevesebb mobil készüléket adott el, mint egy évvel korábban az akkor még társ nélküli Ericsson. Az Ericsson 2001 harmadik negyedévében még a piac mintegy 7,8 százalékát tudhatta magáénak, az idei év harmadik negyedévében viszont már csak 4,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett.
A piacvezető Nokiának az elmúlt hónapokban sikerült tovább növelnie előnyét, így a finn gyártó immár a mobiltelefon piac 35,9 százalékát uralja, még pedig úgy, hogy európai, közel-keleti és afrikai piaci részesedése meghaladja az 50 százalékot. A második helyezett Motorola piaci részesedése az elmúlt hónapokban némileg csökkent, így jelenleg mintegy 14,4 százalékra tehető.