Franczy

Mobiltelefonpiaci helyzetjelentés

Egy a Gartner Dataquest piackutató cég által a napokban nyilvánosságra hozott jelentésből kiderül, hogy az idei év harmadik negyedévében több mint 100 millió darab új mobiltelefon került forgalomba, ily módon a mobiltelefonpiac az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 7,8 százalékos növekedésen ment keresztül. A jelentés szerint az elmúlt negyedévben egész pontosan 104,3 millió mobiltelefon talált gazdára világszerte, ami a maga nemében mindenképpen rekordnak számít. Az ebben a piaci szegmensben érdekelt cégek természetesen örömmel fogadták a piac növekedését, azonban az egyre komolyabb gondokkal küszködő Sony-Ericsson vezetőinek öröme vélhetően nem volt felhőtlen.

"Véleményem szerint a jelentés kapcsán a leginkább figyelmre méltó dolog nem más, mint hogy az elmúlt időszakban a mobiltelefon eladások a világ összes régiójában kivétel nélkül növekedtek. A mobiltelefon iparág az idei év harmadik negyedévében kiválóan teljesített, és a legfrissebb előrejelzések azt mutatják, hogy 2002 utolsó negyedévében is hasonlóan kedvező mobiltelefon eladási mutatókra lehet számítani, többek közt már csak azért is, mert az év utolsó hónapjaiban a gyártók számos vadonatúj, minden korábbinál nagyobb tudású készüléket dobnak piacra" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Bryan Prohm, a Gartner Dataquest mobil kommunikációval foglalkozó részlegének vezető elemzője.

A konkrét számadatok tekintetében elmondható, hogy az olyan nagy gyártók, mint például a finn Nokia, a dél-koreai Samsung, vagy a német Siemens a harmadik negyedévben egytől egyig növelték piaci részesedésüket, a Sony-Ericsson viszont ezen időszakban több mint 30 százalékkal kevesebb mobil készüléket adott el, mint egy évvel korábban az akkor még társ nélküli Ericsson. Az Ericsson 2001 harmadik negyedévében még a piac mintegy 7,8 százalékát tudhatta magáénak, az idei év harmadik negyedévében viszont már csak 4,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett.

A piacvezető Nokiának az elmúlt hónapokban sikerült tovább növelnie előnyét, így a finn gyártó immár a mobiltelefon piac 35,9 százalékát uralja, még pedig úgy, hogy európai, közel-keleti és afrikai piaci részesedése meghaladja az 50 százalékot. A második helyezett Motorola piaci részesedése az elmúlt hónapokban némileg csökkent, így jelenleg mintegy 14,4 százalékra tehető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Pheel #12
    ME45 volt a kezemben. Illik rá a leírás...
  • troc #9
    Nokia lemarad? Nézzétek meg a nokia.com-on miket akar kihozni következő negyedéveben, vagy hat új telefon minden piaci szegmensben kb. tavaszig - mindenkit le fog nyomni az újdonságokkal.
  • Pheel #8
    Tele van innovációval? Ez alatt gondolom azt érted, hogy lassacskán a Siemensek is tudnak majd annyit, mint egy Nokia. Egyébként tudod miért jó a Nokia telefon? Csak egy példát mondok: klaviatúra. Én még nem láttam rendes gombozatú Siemens-t. Vagy túl kemény vagy halálra gumírozott és túl puha. Ráadásul eldől valamerre, mikor megnyomod. Nem lehet érezni a nyomáspontját. És ez csak egy dolog, amire a Siemens nem figyel.
  • Munch #7
    Cheky, a Motorola tényleg inkább a tengeren túlon van elterjedve, de azért itthon is van egy "pár"... Pl. a P7389 egész jónak számít még most is...
  • Munch #6
    "Nokiák lassan felzárkóznak tudásban a Siemens telefonokhoz" Ezt a mondatot elég bátorság volt kimondani... ;,,-DDDD
    Ha nem értessz a telókhoz, akkor inkább be se írj egy fórumba...
  • Pheel #2
    Mert a Motorola a tengerentúlon sikeres igazán. A Siemens meg a gagyiócsó telefonok piacán...
  • Cheky #1
    A második helyezett Motorola piaci részesedése az elmúlt hónapokban némileg csökkent, így jelenleg mintegy 14,4 százalékra tehető.

    Hát nem tudom gyereket, de én 10*több Siemenset láttam eddig mint Motorolát!