Gyurkity Péter
Dizájnváltással kísérletezik a MySpace
Bár a portál látogatóinak száma az anyacég várakozásának megfelelően folyamatosan emelkedik, a bevételek valahogy mégsem követik ezt a trendet. Ezen szeretnének most változtatni a dizájn átalakításával.
A News Corp. elsődleges célja - amint az a friss híradásokból is kiderül - a közönség további kiszélesítése, ezzel egy időben pedig a reklámbevételek érzékelhető arányú növelése. Különösen ez utóbbi terén hagy még kívánnivalót maga után a MySpace, amely tulajdonosai szerint nem jelent ideális otthont a hirdetők számára. Éppen ezért az új dizájn a reklámoknak biztosít majd nagyobb szerepet.
Ezek közül is kiemelkedik az új Batman-mozi bemutatója körüli kampány, amely rövid időre a portál jó részét bitorolja majd. A hat hónapon keresztül húzódó átalakítás végén a felhasználók egy új navigációs panelt, módosított keresőt és videólejátszót vehetnek majd a kezükbe, amely szintén a kényelmet, az egyszerűbb használatot hivatott biztosítani. Amennyiben sikeres lesz az elképzelés, a cég reményei szerint végre igazolhatják a korábbi várakozásokat, miszerint a közösségi oldalakkal igenis komoly piacra és ezzel együtt profitra lehet szert tenni. Eddig ugyanis ez nem igazán mutatkozott meg, márpedig a MySpace és riválisai nagyon is komoly terveket fogalmaztak meg.
A végső szót ezen a téren az elemzők sem tudják kimondani - továbbra is kérdés, hogy a közösségi portálok mennyiben válthatják be üzemeltetőik anyagiakkal kapcsolatos reményeit. Ami a felhasználói tábort illeti, itt nem lehet okuk a panaszra, hiszen egyedül a MySpace tagjainak száma 20 millióról 115 millióra ugrott világszerte, ez pedig nyilván már önmagában is kellő vonzerőt jelent a hirdetők számára. A problémát sokan abban látják, hogy a legtöbb oldal finoman szólva is kívánnivalót hagy maga után a kinézet terén, ez pedig lelombozhatja a kedélyeket.
Hosszabb távon még kevésbé tűnnek optimistának a kívülállók: sokak szerint egyáltalán nem megalapozott a fényes jövő, ezzel együtt pedig a bevételek további dagadására sincs garancia.
A News Corp. elsődleges célja - amint az a friss híradásokból is kiderül - a közönség további kiszélesítése, ezzel egy időben pedig a reklámbevételek érzékelhető arányú növelése. Különösen ez utóbbi terén hagy még kívánnivalót maga után a MySpace, amely tulajdonosai szerint nem jelent ideális otthont a hirdetők számára. Éppen ezért az új dizájn a reklámoknak biztosít majd nagyobb szerepet.
Ezek közül is kiemelkedik az új Batman-mozi bemutatója körüli kampány, amely rövid időre a portál jó részét bitorolja majd. A hat hónapon keresztül húzódó átalakítás végén a felhasználók egy új navigációs panelt, módosított keresőt és videólejátszót vehetnek majd a kezükbe, amely szintén a kényelmet, az egyszerűbb használatot hivatott biztosítani. Amennyiben sikeres lesz az elképzelés, a cég reményei szerint végre igazolhatják a korábbi várakozásokat, miszerint a közösségi oldalakkal igenis komoly piacra és ezzel együtt profitra lehet szert tenni. Eddig ugyanis ez nem igazán mutatkozott meg, márpedig a MySpace és riválisai nagyon is komoly terveket fogalmaztak meg.
A végső szót ezen a téren az elemzők sem tudják kimondani - továbbra is kérdés, hogy a közösségi portálok mennyiben válthatják be üzemeltetőik anyagiakkal kapcsolatos reményeit. Ami a felhasználói tábort illeti, itt nem lehet okuk a panaszra, hiszen egyedül a MySpace tagjainak száma 20 millióról 115 millióra ugrott világszerte, ez pedig nyilván már önmagában is kellő vonzerőt jelent a hirdetők számára. A problémát sokan abban látják, hogy a legtöbb oldal finoman szólva is kívánnivalót hagy maga után a kinézet terén, ez pedig lelombozhatja a kedélyeket.
Hosszabb távon még kevésbé tűnnek optimistának a kívülállók: sokak szerint egyáltalán nem megalapozott a fényes jövő, ezzel együtt pedig a bevételek további dagadására sincs garancia.