Berta Sándor
Személyre szabott mobil reklámok
A szakemberek már régóta hangoztatják, hogy hamarosan eljön a felhasználókat személyesen megszólító hirdetések kora. Nos, a módszer már jelen van, még ha nem is olyan formában, ahogy sokan gondolták.
Szakértők már jóideje rebesgetik, hogy eljött a reklám-SMS-ek kora. Igaz, szerintük a módszer csak akkor lehet hatásos, hogy ha az üzenetek mindegyike személyre szabott és nem általánosságban szólítja meg az embereket. Ezenkívül a sikerhez elengedhetetlen, hogy olyan témát kell felvetni, amely biztosan érdekli a megcélzott személyt. Ausztráliában és Brazíliában új megoldást próbálgatnak a reklámügynökségek: a képes üzeneteiket és szlogenjeiket sokk-SMS-ek formájában juttatják el az előfizetőkhöz.
A Pontomobi brazil reklámügynökség feladata az volt, hogy hívja fel az újságírók figyelmét a Natura kozmetikai vállalat legújabb termékeire. Ennek a Pontomobi egy e-mailben elküldött link formájában eleget is tett. A címzettek a hivatkozásra kattintva egy videót láthattak, amelyen mindannyian szerepeltek. A nevük mellett egyenként felvillant a telefonszámuk, majd megszólalt a telefonjuk. A vonalban pedig hallhatták a reklám előre rögzített szövegét.
Egy másik reklámügynökség hasonló utat választott. A Marketforce feladata az volt, hogy beharangozza a Big Brother valóságshow ausztrál változatát. Ehhez a cég Bluetooth-adókat szerelt fel Perth buszmegállóiban. A készülékek minden a közelben érzékelt mobilra két üzenetet küldenek. Az első célja a figyelem felkeltése és előkészíteni a terepet a második SMS- számára. "Látlak. Te jelenleg az XY megállóban vagy" - szól az első SMS. A második üzenetet a címzett 30 másodperc múlva kapja meg. Az biztos, hogy az akció felkelti az emberek érdeklődését, az viszont már más kérdés, hogy vajon ettől kíváncsiak lesznek-e a műsorra?
Szakértők már jóideje rebesgetik, hogy eljött a reklám-SMS-ek kora. Igaz, szerintük a módszer csak akkor lehet hatásos, hogy ha az üzenetek mindegyike személyre szabott és nem általánosságban szólítja meg az embereket. Ezenkívül a sikerhez elengedhetetlen, hogy olyan témát kell felvetni, amely biztosan érdekli a megcélzott személyt. Ausztráliában és Brazíliában új megoldást próbálgatnak a reklámügynökségek: a képes üzeneteiket és szlogenjeiket sokk-SMS-ek formájában juttatják el az előfizetőkhöz.
A Pontomobi brazil reklámügynökség feladata az volt, hogy hívja fel az újságírók figyelmét a Natura kozmetikai vállalat legújabb termékeire. Ennek a Pontomobi egy e-mailben elküldött link formájában eleget is tett. A címzettek a hivatkozásra kattintva egy videót láthattak, amelyen mindannyian szerepeltek. A nevük mellett egyenként felvillant a telefonszámuk, majd megszólalt a telefonjuk. A vonalban pedig hallhatták a reklám előre rögzített szövegét.
Egy másik reklámügynökség hasonló utat választott. A Marketforce feladata az volt, hogy beharangozza a Big Brother valóságshow ausztrál változatát. Ehhez a cég Bluetooth-adókat szerelt fel Perth buszmegállóiban. A készülékek minden a közelben érzékelt mobilra két üzenetet küldenek. Az első célja a figyelem felkeltése és előkészíteni a terepet a második SMS- számára. "Látlak. Te jelenleg az XY megállóban vagy" - szól az első SMS. A második üzenetet a címzett 30 másodperc múlva kapja meg. Az biztos, hogy az akció felkelti az emberek érdeklődését, az viszont már más kérdés, hogy vajon ettől kíváncsiak lesznek-e a műsorra?