Berta Sándor

Személyre szabott mobil reklámok

A szakemberek már régóta hangoztatják, hogy hamarosan eljön a felhasználókat személyesen megszólító hirdetések kora. Nos, a módszer már jelen van, még ha nem is olyan formában, ahogy sokan gondolták.

Szakértők már jóideje rebesgetik, hogy eljött a reklám-SMS-ek kora. Igaz, szerintük a módszer csak akkor lehet hatásos, hogy ha az üzenetek mindegyike személyre szabott és nem általánosságban szólítja meg az embereket. Ezenkívül a sikerhez elengedhetetlen, hogy olyan témát kell felvetni, amely biztosan érdekli a megcélzott személyt. Ausztráliában és Brazíliában új megoldást próbálgatnak a reklámügynökségek: a képes üzeneteiket és szlogenjeiket sokk-SMS-ek formájában juttatják el az előfizetőkhöz.

A Pontomobi brazil reklámügynökség feladata az volt, hogy hívja fel az újságírók figyelmét a Natura kozmetikai vállalat legújabb termékeire. Ennek a Pontomobi egy e-mailben elküldött link formájában eleget is tett. A címzettek a hivatkozásra kattintva egy videót láthattak, amelyen mindannyian szerepeltek. A nevük mellett egyenként felvillant a telefonszámuk, majd megszólalt a telefonjuk. A vonalban pedig hallhatták a reklám előre rögzített szövegét.

Egy másik reklámügynökség hasonló utat választott. A Marketforce feladata az volt, hogy beharangozza a Big Brother valóságshow ausztrál változatát. Ehhez a cég Bluetooth-adókat szerelt fel Perth buszmegállóiban. A készülékek minden a közelben érzékelt mobilra két üzenetet küldenek. Az első célja a figyelem felkeltése és előkészíteni a terepet a második SMS- számára. "Látlak. Te jelenleg az XY megállóban vagy" - szól az első SMS. A második üzenetet a címzett 30 másodperc múlva kapja meg. Az biztos, hogy az akció felkelti az emberek érdeklődését, az viszont már más kérdés, hogy vajon ettől kíváncsiak lesznek-e a műsorra?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csaba42 #6
    Engem a bankom szokott zargatni.
  • bvalek2 #5
    Ez spam, csak mobilra
  • DopeBob #4
    Hat nem tudom undorító már amit muvelnek... egy mobil azért elég személyes tárgy szerintem... azonnal mondom vissza az elofizut, amint megjelenik rajta az elso reklámsms... hát nehogymár b+...
  • akyyy #3
    itton rég van a mobilpont ami smst küld ráadásul nevünkön szólit stb, mert ugye regisztráció alapján küldi, és virtuális számlánkra gyülik a pénz ( igaz akor lenne értelme a heti több sms-t küldenének és nem csak havonta elvétve 1-et:D)
  • bigjoe #2
    Felejtsenek már el minket. Utálom a reklámokat. Rühelem, hogy egy q??a filmet nem lehet végig nézni a TV-ben.....
  • Worki #1
    Jó lehetett, mikor az ember minden nap busszal járt...