MTI
Email áradat német termékek ellen Kínában
E-mailek és sms-ek százezrei árasztották el a kínai fogyasztókat az elmúlt napokban a német áruk, termékek vásárlásának bojkottjára szólítva fel őket.
Szerdai berlini sajtóértesülések szerint az "áradat" legfőképp Pekinget érinti. Az üzenetekben az a felhívás áll, hogy a kínai vásárlók legalább a nyári olimpiai játékokig kerüljék a Made in Germany felirattal ellátott termékek vásárlását, s indokként a tibeti ellenállási mozgalom, illetve a dalai láma támogatása szerepel. Német szakértők szerint egyelőre nem tudni, ki, illetve milyen szervezet áll a kampány mögött, de a kínai kormány nyilvánvalóan jóváhagyta az akciót. A kínai hatóságok szigorúan ellenőrzik mind az internetet, mind a mobiltelefon-hálózatot, ezért szinte kizárt, hogy mindez tudtuk nélkül történjen - vélekedtek a szakértők.
Az e-mailek és az sms üzenetek azt követően kezdtek villámgyorsan terjedni, hogy az elmúlt hét végén ismertté vált: Tibet szellemi vezetője májusban újabb németországi látogatásra készül. A dalai láma legutóbb tavaly szeptemberben járt Berlinben, s fogadta őt Angela Merkel kancellár is. Az őszi vizit jelentős feszültséget eredményezett a német-kínai kapcsolatokban, s Peking az év végéig tartó diplomáciai, illetve gazdasági "szankciókat" léptetett életbe Németországgal szemben.
Értesülések szerint a pekingi külügyminisztérium már tiltakozott a dalai láma újabb látogatása ellen, amit ugyanakkor a kancellár távolléte miatt a lámát fogadni kívánó Norbert Lammert, parlamenti házelnök határozottan elutasított. A német áruk vásárlásának bojkottjára felszólító kampány ezt követően kezdődött. Kína rendkívül fontos exportpiac a német ipar számára. A német autók, ruházati cikkek, kozmetikai cikkek és mosószerek különösen népszerűek a távol-keleti ország vásárlóinak körében.
Szerdai berlini sajtóértesülések szerint az "áradat" legfőképp Pekinget érinti. Az üzenetekben az a felhívás áll, hogy a kínai vásárlók legalább a nyári olimpiai játékokig kerüljék a Made in Germany felirattal ellátott termékek vásárlását, s indokként a tibeti ellenállási mozgalom, illetve a dalai láma támogatása szerepel. Német szakértők szerint egyelőre nem tudni, ki, illetve milyen szervezet áll a kampány mögött, de a kínai kormány nyilvánvalóan jóváhagyta az akciót. A kínai hatóságok szigorúan ellenőrzik mind az internetet, mind a mobiltelefon-hálózatot, ezért szinte kizárt, hogy mindez tudtuk nélkül történjen - vélekedtek a szakértők.
Az e-mailek és az sms üzenetek azt követően kezdtek villámgyorsan terjedni, hogy az elmúlt hét végén ismertté vált: Tibet szellemi vezetője májusban újabb németországi látogatásra készül. A dalai láma legutóbb tavaly szeptemberben járt Berlinben, s fogadta őt Angela Merkel kancellár is. Az őszi vizit jelentős feszültséget eredményezett a német-kínai kapcsolatokban, s Peking az év végéig tartó diplomáciai, illetve gazdasági "szankciókat" léptetett életbe Németországgal szemben.
Értesülések szerint a pekingi külügyminisztérium már tiltakozott a dalai láma újabb látogatása ellen, amit ugyanakkor a kancellár távolléte miatt a lámát fogadni kívánó Norbert Lammert, parlamenti házelnök határozottan elutasított. A német áruk vásárlásának bojkottjára felszólító kampány ezt követően kezdődött. Kína rendkívül fontos exportpiac a német ipar számára. A német autók, ruházati cikkek, kozmetikai cikkek és mosószerek különösen népszerűek a távol-keleti ország vásárlóinak körében.