Gyurkity Péter

Kína segítséget kér a kalózok ellen

A friss kínai adatokból kiderül, hogy az országban minden eddiginél nagyobb számban léptek fel a szerzői jog megsértése ellen, ám az esetek nemzetközi jellege miatt külső segítségre is számítanak. A játékok a másik kiemelt célpont.

A Xinhua állami hírügynökség jelentése szerint tavaly összesen 1001 esetben vizsgálódtak a hatóságok, kifejezetten a szerzői jog megsértése címén. Ez nem lebecsülendő szám, ugyanis 60 százalékkal magasabb mint 2005 és 2006 összesített eredménye, vagyis Kína igenis komolyan veszi a kalózok elleni harcot és az eddiginél szigorúbban, körültekintőbben jár el az ilyen ügyekben.

Az esetek kapcsán összesen mintegy 120 ezer dollár büntetést róttak ki a vádlottakra, elkoboztak 123 szervert, illetve bezártak 339, illegális tevékenységet folytató internetes portált. Sok esetben azonban nemzetközi vonatkozása is van az ilyen ügyeknek, mivel a kalózok éppen azzal igyekeznek elkerülni a felelősségre vonást, hogy külföldön bérelnek szervert, illetve tárhelyet tevékenységük folytatásához. Ennek megakadályozása, vagy legalábbis visszaszorítása érdekében Kína külső segítségre számít - példaként említik, hogy egy pekingi cég más vállalatok számára tette lehetővé mintegy 1000 mozifilm felhasználását, nagyjából 1,4 millió dollárnyi jogosulatlan bevételre téve ezzel szert.


A másik fontos célterület kétségtelenül az online internetes játékok szegmense, ahol a hatóságok félelme szerint egyre több fiatalt fenyeget a függőség kialakulása. A játékosok számának gyors emelkedését most azzal küszöbölnék ki, hogy a legnépszerűbb címekből valamilyen úton-módon eltávolítanák a nem kívánt részleteket, ezzel is csökkentve a veszélyt. Az országban jelenleg mintegy 40 millió fiatal játszik gyakran ilyen játékokkal, a rendszeres előfizetők száma pedig nagyjából ennek fele - nem kis tömegről van tehát szó, ahogy azt az ország esetében már megszokhattuk.

Kérdés, hogy ezt miként valósítanák meg - tavaly 1,46 milliárd dollár bevétel származott a játékeladásokból Kínában, egy ekkora piacon nyilván minden lépést alaposan meg kell fontolni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ffxi #6
    Jó lehet a Blizzardnak :) Kiváncsi lennék 40millióból mennyi a wow? :P
  • Ghoosty #5
    Szerintem Kínával is úgy lesz, mint Japánnal volt. Eleinte összelopnak mindent, aztán mikor fejlettségben beérik a Nyugati szinvonalat, akkor leszoknak róla. Majd saját fejlesztésekkel betörnek az ottani piacokra.
  • Zro #4
    "összesen 1001 esetben vizsgálódtak" "vagyis Kína igenis komolyan veszi a kalózok elleni harcot"

    Ez azért így durva :) Kína a hamisítványok hazája, s ezt felülről is támogatják náluk :)
  • Csaba42 #3
    Durván MO lakosságának 4-szerese. ;)
  • Narxis #2
    Nagy számok törvénye, Kína lakossága talán már meghaladta a másfél milliárdot.Ha jól tudom.
  • birdo #1
    " 40 millió fiatal játszik gyakran ilyen játékokkal,
    Jesszus...tiszta nagyüzem .
    Ekkora méretre tényleg érdemes odafigyelni... nem holmi pár ezer felhasználó