Gyurkity Péter

A mobil a reklámok következő áldozata?

Amerikai jóslatok szerint a következő években a mobiltelefon kerül előtérbe a hirdetőknél, akik egyre jobban érdeklődnek a mobilozók és különösen azok adatai iránt. A szolgáltatók engedhetnek a nyomásnak.

Az általában irányadónak tartott tengerentúli régióban egyre többen tekintenek érdeklődéssel a mobiltelefonok szegmense irányában, arra számítva, hogy a hordozható készülékeken megjelenő hirdetések új korszakot nyitnak a globális marketing területén. Ezek elsősorban célzott hirdetések lennének, amelyek főleg a készülék tulajdonosának személyes adataira támaszkodva választanák meg a célközönséget.



Példaként említhető a Burst Media, amely a webkiadók számára dolgozta ki saját platformját, hogy megkönnyítse az egész hálózatokra kiterjedő hirdetési megoldások megjelenését és alkalmazását. Ők is arra a feltevése alapozzák tevékenységüket, hogy a mobiltelefon sok esetben jóval több fontos információt hordoz tulajdonosáról, mint bármely más hordozható készülék, vagy akár a személyi számítógép, ahol egyre nagyobb figyelmet szentelnek ezen adatok elrejtésére, illetve védelmére. Márpedig a piacban óriási lehetőségek rejlenek: az eMarketer előrejelzése szerint a mobil hirdetésekre költött összeg 900 millió dollárról 2011-re 4,8 milliárdra ugrik, míg az online hirdetések megduplázódnak, 42 milliárdot érve el ugyanabban az évben.

A problémát jelenleg az jelenti, hogy a szolgáltatók igen óvatosan viselkednek ebben a kérdéskörben és egyelőre nem igazán hajlanak a személyes adatok áruba bocsátására. Néhány kísérlettől és elszórt megállapodástól eltekintve a legtöbben az előfizetők haragjától tartanak és főleg attól, hogy nagy csoportokban azonnal valamelyik rivális céghez állnának át, amint hírt kapnának a célzott hirdetések felbukkanásáról. Éppen ezért a másik oldal is az óvatosságra, a fokozatosságra helyezi a hangsúlyt, azt remélve, hogy minden csak idő kérdése és előbb-utóbb a szolgáltatók nagy része is meghajol a nagy lehetőség előtt.

Több szervezet, így például a Mobile Marketing Association, részletes útmutatással állt elő, amelyben leírják, hogy milyen módon kaphatják meg a felhasználók beleegyezését a személyes adatok átvételére, valamint hogy milyen eszközökkel figyelmeztethetik őket újra meg újra az adatgyűjtés tényéről. Ez szintén a mobil reklámok elterjedését hivatott megkönnyíteni, ám a legfontosabb lépés természetesen a szolgáltatók megnyerése lesz. Ezt követően valóban beindulhat a nagyüzem.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RedRiot #11
    Remélem nem fog elterjedni ez a "kiváló" ötlet. Alapból idegesítő, de még veszélyes is lehet, ha mondjuk vkinek vezetés közben 5 percenként reklámok miatt elkezd pittyegni a mobilja. Faxság az egész.

    A telemarketing is halott dolog, abbahagyhatnák már: én még nem hallottam élő emberről, aki ne hajtaná el őket csípőből.
  • The Garrett #10
    Fősulin ilyeneket meséltek hogy nemsokára a 3g meg wifi meg ilyen hálózatokkal pl olyan reklámokat fognak tudni küldeni a telefonra, hogy ha bemész egy X' áruházba, akkor a telefonodra kapod majd azoknak boltoknak hirdetéseit amik mellett elmész, meg hasonlók :)

    Meg vannak ilyen tervek is hogy pl ha lefotózod az áruház elejében a cég reklámtábláját a telefonoddal, és beküldöd a boltnak mms ben, akkor X kedvezményeket kaphatsz az adott helyen... Tehát lesznek érdekességek :)
  • arrakistor #9
    namost hogy a tengerentúlon mivan az kevésbé érdekel. azontúl pedig hogyan gondolják ezeket a mobilreklámokat? mert ugye SMS formátumot minden telefon támogat, ilyen formátumú reklámot ma is küldhet bárki bárkinek a világon aki rendelkezik egy Skype, vagy hasonló VoIP2P rendszerű regisztrációval , megfelelő kredittel a számláján, azonkívül egy létező telefonszám adatbázissal.

    namármost a következő az hogy ilyet egyik mobilszolgáltató sem ad, sem adhat ki
    esetleg megfelelő szaktudással és idővel rendelkező személy/szervezet kigyűjtheti a NEM TITKOSÍTOTT telefonszámokat és a hozzátartozó neveket.
    a megfelelő internetes keresőprogramok (szolgáltató keresője) segítségével
    A titkosított számokat semmilyen formában nem lehet felhasználónévhez kötni, hacsak nem valami internetes forumokon időt nem kímélve mászkálnak emberi robotok éjt nappallá téve. (sok sikert , KITARTÁS!)

    más formátumban pedig necces reklámokat küldeni, mert nem biztos hogy fogadja a célszemély telefonja. ha valaki veszi a bátorságot, időt és pénzt nem kímélve (ugye a kredit számlát fel kell tölteni) küldözget -akár- több ezer embernek mobilra reklámokat, AZ MEG IS ÉRDEMLI ! és kívánom tiszta szívből neki hogy nagyobb öröme ne is legyen az életben !
  • Athosmaster #8
    Ez engem is érdekelne mer enyhén idegesítő tud lenni, amikor az éjszaka közepén valami egetrengető hülyeségre megnézésére próbálnak meg rávenni...
  • sathinel #7
    semmi gond a reklámmal ha ingyen beszélheek. De ha bármit is küldenek, és nekem még fizetnem is kell érte az már pofátlanság.
  • Petys #6
    Már most is vannak mobilreklámok, például nekem a trémobil nap mint naőp küldözgeti a hülye WAP-ozásra csábító üzeneteit!
    Nem én aktiváltam hanem használtan vettem még régen egy telefont és azóta naponta vagy 3-4 SMS-t kapok...
    Nem tudja valaki hogyan lehet letiltani/visszamondani?
  • Gerygrey #5
    Van már sok 640*480-as felbontású készülék a piacon, de az átlag is 320*240.

    Engem a mobilreklámnál az zavar (ellentétben mondjuk egy weboldalba ágyazott reklámmal), hogy a mobilért és a szolgáltatásért eleve fizetek. Pl az SG-nek muszáj megélnie valamiből, eszembe nem jutna adblockerrel letiltani az itteni reklámokat, a Vodafone viszont így is elég szépen keres egy-egy előfizetőn, úgyhogy a mobilreklám ellen tűzzel vassal harcolni fogok.
  • kvp #4
    Ilyet mar hasznalnak itthon is. En mar kaptam par pannon reklam mms-t. Aztan a harmadikat mar letiltottam. Masnap kaptam sms-ben egy uj konfigot ami kikapcsolta volna az alatalam beallitott tuzfalat, de ez is lepattant a telefonrol. A mobiltelefonok es a felhasznalok tobbsege viszont nem tud vedekezni a keretlen mms-ek ellen. Ugy nez ki lesz piaca a telefonos adware irtoknak, persze csak halozatfuggetlen telefonokra, mivel a tobbi a szolgaltato tulajdona.
  • tunyo902 #3
    Hogy a fa***a fog elférni a kijelzőn?
  • eke #2
    A jó édes kis mamikájukat...gondolom ezt a jó szokást azonnal átvennék itt is