Gyurkity Péter
Kaspersky-malőr: az Explorer is vírus
Egy szoftverhiba miatt a Kaspersky egyes termékei tévesen vírusnak vélték a Windows Explorer indítófájlt, aminek következtében több operációs rendszer használatát lehetetlenítették el. A cég gyorsan kijavította a hibát.
Az érdekes hibáról szerda este tettek közzé egy rövid közleményt a cég honlapján, amelyből kiderül, hogy az Explorer.exe fájl egy bizonyos verzióját tévesen vírussal fertőzöttnek minősítette a cég néhány vírusirtó szoftvere. A probléma ugyan mindössze néhány órán át állt fenn, mégis világosan jelzi, hogy egyes fals pozitív eredmények igen komoly galibákat tudnak okozni az otthoni és céges felhasználók számára egyaránt.
A hiba tehát nem az Internet Explorer böngészőt, hanem a Windows operációs rendszerek szerves részeként érkező Explorert érintették. Ennek egy július végén megjelent frissítése akadt fenn a biztonsági szoftverek hálójában, miután egy téves adatbázis-bejegyzés miatt az alkalmazások féregvírusként azonosították a fájlt. Egyes esetekben az állomány karanténba került, olykor viszont a szoftverek automatikusan törölték a rendszerfájlt, ami igencsak megnehezíti a rendszer helyreállítását és problémamentes használatát.
A Kaspersky azóta elnézést kért a hibáért és a mindössze két-három óráig tartó malőrt igyekezett a feladat puszta nagyságával mentegetni. Elmondásuk szerint hetente mintegy 3000 új esetről érkezik jelentés és ezek kivizsgálása, illetve az adatbázis megfelelő kiegészítése olykor ilyen és hasonló problémákhoz vezethet. Hozzáteszik, hogy minden biztonsági cég esetében volt már példa ilyen esetre, ők annyit tudnak megtenni, hogy igyekeznek minimalizálni az ilyen malőrök előfordulásának esélyeit.
Az már más kérdés, hogy márciusban még ők kritizálták fennhangon a Microsoft OneCare termékét, amiért az - szintén tévesen - az Outlook levelező kliens egyes állományait zárta karanténba, illetve törölte le végleg.
Az érdekes hibáról szerda este tettek közzé egy rövid közleményt a cég honlapján, amelyből kiderül, hogy az Explorer.exe fájl egy bizonyos verzióját tévesen vírussal fertőzöttnek minősítette a cég néhány vírusirtó szoftvere. A probléma ugyan mindössze néhány órán át állt fenn, mégis világosan jelzi, hogy egyes fals pozitív eredmények igen komoly galibákat tudnak okozni az otthoni és céges felhasználók számára egyaránt.
A hiba tehát nem az Internet Explorer böngészőt, hanem a Windows operációs rendszerek szerves részeként érkező Explorert érintették. Ennek egy július végén megjelent frissítése akadt fenn a biztonsági szoftverek hálójában, miután egy téves adatbázis-bejegyzés miatt az alkalmazások féregvírusként azonosították a fájlt. Egyes esetekben az állomány karanténba került, olykor viszont a szoftverek automatikusan törölték a rendszerfájlt, ami igencsak megnehezíti a rendszer helyreállítását és problémamentes használatát.
A Kaspersky azóta elnézést kért a hibáért és a mindössze két-három óráig tartó malőrt igyekezett a feladat puszta nagyságával mentegetni. Elmondásuk szerint hetente mintegy 3000 új esetről érkezik jelentés és ezek kivizsgálása, illetve az adatbázis megfelelő kiegészítése olykor ilyen és hasonló problémákhoz vezethet. Hozzáteszik, hogy minden biztonsági cég esetében volt már példa ilyen esetre, ők annyit tudnak megtenni, hogy igyekeznek minimalizálni az ilyen malőrök előfordulásának esélyeit.
Az már más kérdés, hogy márciusban még ők kritizálták fennhangon a Microsoft OneCare termékét, amiért az - szintén tévesen - az Outlook levelező kliens egyes állományait zárta karanténba, illetve törölte le végleg.