Gyurkity Péter

A Google kisajátítja a keresőpiacot

A Google lassan teljesen egyeduralkodó lesz a keresőpiacon, legalábbis a tengerentúli adatok erre engednek következtetni. A cég fölénye folyamatosan nő, a többiek pedig eredmény nélkül igyekeznek kapaszkodni.

A friss, novemberi adatokat a Hitwise közölte le, ezekből rögtön kitűnik, hogy a Google ismét növelni tudta befolyását az internetes keresések területén. Nagy meglepetés ezzel ugyan valószínűleg senkit nem ért, ám ha minden így folytatódik, a cég lassan megállíthatatlan lesz. A fő kérdés, hogy ki tud megállt szabni ennek az előrenyomulásnak?


Az abszolút első ezúttal az összes amerikai internetes keresések 64,9 százalékát bonyolította le, míg egy évvel ezelőtt ez az arány 61,8 százalék volt. Még októberhez képest is majdnem egy százalékot javított a Google, ami azt jelzi, hogy a növekedés folyamatos, a riválisoknak egyelőre nem sikerült megállítaniuk, vagy akár csak lelassítaniuk azt. Jól mutatja a szakadékot, hogy a második helyezett Yahoo alig 21,3 százalékot tudott megkaparintani, a harmadik MSN pedig mindössze 5,6 százalékot mutatott fel. Ezt nem igazán lehet mérni a Google teljesítményéhez.

Természetesen nem csak a három nagy eredményét mérik, így a listában megtalálható még az Ask.com, amely 4,7 százalékával a negyedik lett. A többi 46 keresőszolgáltatás azonban összesen is alig 2 százalékot ért el, így ezek már egyáltalán nem játszanak szerepet a piac alakulásában. Marad a három név szerint is említett vetélytárs, azonban ezek kivétel nélkül visszaszorultak, még októberhez képest is, amikor 0,4-2 százalékkal jobban álltak a november végi eredményüknél. Mindeközben végig növekedett az internetes keresések népszerűsége, egyre többen igyekeznek így rábukkanni egyes szolgáltatásokra, megoldásokra a világhálón. Különösen az egészségüggyel, utazással és szórakozással kapcsolatos területeken mérhető a trend erősödése.

Emlékezhetünk arra, hogy nemrég még a Google feldarabolása is szóba került, mint lehetséges preventív megoldás a keresőóriások kialakulása és dominanciája ellen. Ez azonban pusztán egy ötlet, kérdés, hogy a cég mihez kezd a lassan egyeduralommá váló befolyásával.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #26
    A gúglát úgy ejted ahogy akarod.
    gúglizhatod naphosszat, hogy helyesen modom-e, hogy gúgle, de a lényeg a lényeg, a gúgli jó, a google szép.
    és nem érdekel, hogy hogy "kell" ejteni. Leíró nyelvtan van, szóval, ha 9 millió magyar guglinak ejti, akkor ne hírdesd a kissebbségi elméletedet :) A pár millió angolt meg lenyomja az a párszázmillió kinai, szóval ha már helyesen akarod írni, akkor:

    gjugje :)
  • irkab1rka #25
    Az az 5.56% pontosan az,
    1, amit windows újrainstallálás után a microsoft triggrel magának
    2, amit a user második lépésként benyom, és rossz helyre gépeli be, hgoy "google"

    :)
  • Addict #24
    Csak azert irom le, mert ugy latom, h sokan nincsnek vele tisztaban. Akinek nem inge... a Google-t _nem_ "gugli"-nak kell ejteni, hanem "gugl"-nak. Meg is lehet itt hallgatni:
    http://inogolo.com/pronunciation/d786/Google
    http://www.merriam-webster.com/cgi-bin/audio.pl?googl01v.wav=google
  • Tetsuo #23
    LOL attol a vilagban meg lehet 80% persze nem az de ne mondj hulyesegeket.. :PPP
  • litter #22
    ők pöppet máshogy látják:
    http://tompa.blog.hu
  • PíszLávJuniti #21
    a yahoo is feltörhetne, ha az oldala lefedettségének nem 90% reklám, színes, szagos képekkel tűzdelt érdektelen vacak volna..
  • hiftu #20
    Érdekes ez a nyavajgás. (Eredeti cikket melyik nagycég szponzorálta?)
    Valaki jobb szolgáltatást nyújt, odamennek az emberek, erre a többi rinyál, hogy jaj így, jaj úgy. A jobb szolgáltatást nyújtó cég meggazdagodik, mi meg nem? Pedig nekünk is van ilyen szolgáltatásunk, csak nem elégíti ki (olyan jól) az igényeket.
    Ahh.. Hagyjál már.
    (x)-t a cikk végére, vagy törölni. Nálunk ennek nincs infóértéke. Csak az idióta
    amcsik félnek mindentől.
  • BlackRose #19
    Persze, hogy nem monopolhelyzet (esetleg oligopolhelyzet), persze az sem, mert mindenki beindíthat egy keresőt, vasutat viszont nem. Különben a Google kb. 2/3 piacot mondhat magáénak tehát 1/3 piac a versenytársaké, tehát létezik verseny és ami még fontosabb létezik választási lehetőség a userek számára. Monopol helyzetben csak egy van, más nem csinálhatja mert nem engedi neki az állam és a usereknek nincs semmi választásuk.
  • arty #18
    jah és google rulz. ami jobb az jobb! szinte egyedülállo, h valban egy jobb termék kerül a versenytársak fölé, általában a jobb marketingű a megszokott

    hajrá google!

    (egyébként ez nem monopolhelyzet, hiszen van alternativa. a MÁV monopol, hiszen melyik másik vasuttársaság vehető még igénybe?)
  • arty #17
    szvsz annyi, h itthon egyrészt kisebb a totálhozzánemértő nagymamák aránya a neten, akik biztosan IE-t ahsználnának

    másrészt itthon a legtöbb gépet 'ismerős hozzáértő ismerőse' rakja össze, aki már ért annyire egy géphez, h firefoxal telepitve adja oda a használojának ... amcsiban az átlah bemegy a boltba és vesz egy előretelepitett windowsos gépet. bekapcsolja és használja... de azon nincs firefox...

    jah, és az amerikaiak butábbak is, azért :D (najo, csak vicc volt)