Napi Online
A magyaroknál még mindig sláger az LCD a fenyő alatt
Nincs olyan karácsonyi vagy más szezonális slágertermék, amiért a magyarok hajlandóak lennének sorban állni vagy órákat utazni - nem úgy, mint Nyugat-Európában vagy a tengerentúlon.
Ez leginkább azzal magyarázható, hogy az utóbbi években Magyarországon rendre az őszi kereskedelmi szezon indulásakor adták át áruházaikat a nagy láncok, amelyek nyitási akciókkal hasítottak bele egy-egy termék forgalmába. Az elektronikai áruházakból ilyenkor párosával vitték az LCD- és plazmatévéket, DVD-lejátszókat, házimozirendszereket. A sorban állást és a zsörtölődést csak ilyen esetekben hajlandóak felvállalni a magyar fogyasztók, a mentalitás nem változott: az itthoni "felhasználónak" csak akkor van szüksége slágertermékre, ha annak árából enged a kereskedő - vélekednek a piackutatók. Ám a gyártók a karácsonyi szezonban rendszerint nem hajlandók erre, hiszen a kereslet 30 százalékkal megugrik.
Ettől eltekintve természetesen idén is vannak olyan termékek, amelyek keresettebbek a többihez képest. Az adatok szerint továbbra is jól megy az MP3 lejátszó, a magasabb minőségű (felvenni is képes) DVD-készülék és a drasztikus árcsökkenésen átesett LCD-tévé. Ezek a termékek egyébként is régóta vezetik a slágerlistákat a fogyasztók körében.
Gyermekjátékból mindent minden mennyiségben el lehet adni. Úgy tűnik, idén sláger lesz a távirányítású autó, ebből hatalmas készleteket halmoztak fel a kereskedők. Ugyancsak slágergyanús a Pókember-hálóvető és reneszánszát éli a Monopoly társasjáték. A lányoknál nincsenek favoritok, az üzletekben szemmel láthatóan minden megy, ami rózsaszín.
Egyelőre nem mutatkozik hiány a karácsonyi termékekből, leginkább azért, mert lassan indult a szezon, a vásárlók december első hetében inkább nézelődtek, s csak most kezdtek el intenzívebben vásárolni. A raktárak még tele vannak, így az áruházak polcait szinte azonnal képesek feltölteni a kereskedők. Lapunk úgy értesült, hogy a múlt évhez képest a műszaki cikkekből is gyérebben fogy, főleg vidéken, vagyis itt sem várható az utolsó héten komolyabb áruhiány.
A számítástechnikai eszközöknél más a helyzet, noha égető áruhiányról azért nincs szó. Amihez nem tudnak hozzájutni a vásárlók, azt már nem is gyártják. Magyarország egyébként informatikai cikkeket tekintve kis piacnak számít, így a szállítók kevésbé koncentrálnak az itteni kereskedőkre, ezért ebben a termékkörben karácsony tájékán rendszeresek a "foghíjak", csakúgy, mint a gyermekjátékoknál, amiben az idei év szintén különbözik a korábbiaktól.
Ez leginkább azzal magyarázható, hogy az utóbbi években Magyarországon rendre az őszi kereskedelmi szezon indulásakor adták át áruházaikat a nagy láncok, amelyek nyitási akciókkal hasítottak bele egy-egy termék forgalmába. Az elektronikai áruházakból ilyenkor párosával vitték az LCD- és plazmatévéket, DVD-lejátszókat, házimozirendszereket. A sorban állást és a zsörtölődést csak ilyen esetekben hajlandóak felvállalni a magyar fogyasztók, a mentalitás nem változott: az itthoni "felhasználónak" csak akkor van szüksége slágertermékre, ha annak árából enged a kereskedő - vélekednek a piackutatók. Ám a gyártók a karácsonyi szezonban rendszerint nem hajlandók erre, hiszen a kereslet 30 százalékkal megugrik.
Ettől eltekintve természetesen idén is vannak olyan termékek, amelyek keresettebbek a többihez képest. Az adatok szerint továbbra is jól megy az MP3 lejátszó, a magasabb minőségű (felvenni is képes) DVD-készülék és a drasztikus árcsökkenésen átesett LCD-tévé. Ezek a termékek egyébként is régóta vezetik a slágerlistákat a fogyasztók körében.
Gyermekjátékból mindent minden mennyiségben el lehet adni. Úgy tűnik, idén sláger lesz a távirányítású autó, ebből hatalmas készleteket halmoztak fel a kereskedők. Ugyancsak slágergyanús a Pókember-hálóvető és reneszánszát éli a Monopoly társasjáték. A lányoknál nincsenek favoritok, az üzletekben szemmel láthatóan minden megy, ami rózsaszín.
Egyelőre nem mutatkozik hiány a karácsonyi termékekből, leginkább azért, mert lassan indult a szezon, a vásárlók december első hetében inkább nézelődtek, s csak most kezdtek el intenzívebben vásárolni. A raktárak még tele vannak, így az áruházak polcait szinte azonnal képesek feltölteni a kereskedők. Lapunk úgy értesült, hogy a múlt évhez képest a műszaki cikkekből is gyérebben fogy, főleg vidéken, vagyis itt sem várható az utolsó héten komolyabb áruhiány.
A számítástechnikai eszközöknél más a helyzet, noha égető áruhiányról azért nincs szó. Amihez nem tudnak hozzájutni a vásárlók, azt már nem is gyártják. Magyarország egyébként informatikai cikkeket tekintve kis piacnak számít, így a szállítók kevésbé koncentrálnak az itteni kereskedőkre, ezért ebben a termékkörben karácsony tájékán rendszeresek a "foghíjak", csakúgy, mint a gyermekjátékoknál, amiben az idei év szintén különbözik a korábbiaktól.