Napi Online

A magyaroknál még mindig sláger az LCD a fenyő alatt

Nincs olyan karácsonyi vagy más szezonális slágertermék, amiért a magyarok hajlandóak lennének sorban állni vagy órákat utazni - nem úgy, mint Nyugat-Európában vagy a tengerentúlon.

Ez leginkább azzal magyarázható, hogy az utóbbi években Magyarországon rendre az őszi kereskedelmi szezon indulásakor adták át áruházaikat a nagy láncok, amelyek nyitási akciókkal hasítottak bele egy-egy termék forgalmába. Az elektronikai áruházakból ilyenkor párosával vitték az LCD- és plazmatévéket, DVD-lejátszókat, házimozirendszereket. A sorban állást és a zsörtölődést csak ilyen esetekben hajlandóak felvállalni a magyar fogyasztók, a mentalitás nem változott: az itthoni "felhasználónak" csak akkor van szüksége slágertermékre, ha annak árából enged a kereskedő - vélekednek a piackutatók. Ám a gyártók a karácsonyi szezonban rendszerint nem hajlandók erre, hiszen a kereslet 30 százalékkal megugrik.

Ettől eltekintve természetesen idén is vannak olyan termékek, amelyek keresettebbek a többihez képest. Az adatok szerint továbbra is jól megy az MP3 lejátszó, a magasabb minőségű (felvenni is képes) DVD-készülék és a drasztikus árcsökkenésen átesett LCD-tévé. Ezek a termékek egyébként is régóta vezetik a slágerlistákat a fogyasztók körében.

Gyermekjátékból mindent minden mennyiségben el lehet adni. Úgy tűnik, idén sláger lesz a távirányítású autó, ebből hatalmas készleteket halmoztak fel a kereskedők. Ugyancsak slágergyanús a Pókember-hálóvető és reneszánszát éli a Monopoly társasjáték. A lányoknál nincsenek favoritok, az üzletekben szemmel láthatóan minden megy, ami rózsaszín.

Egyelőre nem mutatkozik hiány a karácsonyi termékekből, leginkább azért, mert lassan indult a szezon, a vásárlók december első hetében inkább nézelődtek, s csak most kezdtek el intenzívebben vásárolni. A raktárak még tele vannak, így az áruházak polcait szinte azonnal képesek feltölteni a kereskedők. Lapunk úgy értesült, hogy a múlt évhez képest a műszaki cikkekből is gyérebben fogy, főleg vidéken, vagyis itt sem várható az utolsó héten komolyabb áruhiány.

A számítástechnikai eszközöknél más a helyzet, noha égető áruhiányról azért nincs szó. Amihez nem tudnak hozzájutni a vásárlók, azt már nem is gyártják. Magyarország egyébként informatikai cikkeket tekintve kis piacnak számít, így a szállítók kevésbé koncentrálnak az itteni kereskedőkre, ezért ebben a termékkörben karácsony tájékán rendszeresek a "foghíjak", csakúgy, mint a gyermekjátékoknál, amiben az idei év szintén különbözik a korábbiaktól.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Neakardtudni #14
    Minek vegyek LCD meg HDMI redi tévét, ha szar a műsor. Valami szellemes ember mondta, hogy a "film minősége nem egyenlő a felbontással és a speciális effektusok számával". Sztem rohadtul igaza volt. Nézzek nagy felbontásban Győzikét meg Mónika Show-t? Broáf.
  • archkoven #13
    "Az elektronikai áruházakból ilyenkor párosával vitték az LCD- és plazmatévéket, DVD-lejátszókat, házimozirendszereket..."
    -az embereknek láthatóan nincs pénzük, mert az a mocskos gyurcsányi ellopta!
  • xmodule #12
    LCDL vizsga:D:D:D hát ez jó volt:D
  • NeoMaN #11
    :FDDDDDDDDDDDDDD
  • muerte2 #10
    Es csinal hozaz egy LCDL vizsgat. :D
  • FoodLFG #9
    Nem baj. Az a lényeg, hogy neki van elcédéje.
  • stukov #8
    Aztán majd amikor a Barátokköztet akarják rajta nézni, csak csodálkoznak, hohy miér szarabb a kép mint az előző tv-n...
  • Csi9aa #7
    "Nyomorog az ország!! Az embereknek nincs pénzük!! Jajj..." Ugye?
  • qwas #6
    Pláne ha sorbaállni el kellett menni nagyfaluba mert vidéken nem volt hol sorba állni. Itt a narancsra gondolok.
  • Vogel #5
    Ugyanez jutott az eszembe.