Gyurkity Péter

Egymillió felett a Wall Street Journal előfizetőinek száma

Jelzésértékű lehet a Wall Street Journal bejelentése, amely éppen akkor érkezik, amikor a néhány kitartó kivétel is megszüntetné előfizetéses rendszerét és ingyenes megoldásra térne át. Egymillióan fizetnek a lap online változatáért.

A lap vasárnap jelentette be, hogy online előfizetőinek számra immár meghaladja az egymillió főt, ami természetesen rekorderedménynek számít. A hír már önmagában is érdekes, ám rögtön még egy érdekes ízt kap, ha azt vesszük, hogy az ágazat csaknem összes szereplője az ingyenes platformra térne át. Kérdés, mennyiben változtat a kitűnő eredmény a meglévő terveken.

A News Corp. milliárdos főnöke, Rupert Murdoch ugyanis éppen az anyacég, a Dow Jones & Company felvásárlására készül és ennek lezárulta után komolyan szóba jöhet a lap ingyenessé tétele minden látogató számára. Ebben az esetben a költségeket a weboldalon megjelenő online reklámokból fedeznék, ahogy azt a legtöbb rivális is teszi. A lépés már csak azért is fontos lehet, mert saját adataik szerint a kombinált nyomtatott és online példányszám (olvasottság) 1,5 százalékkal esett vissza a március-szeptemberi időszakban az egy évvel korábbi eredményekhez képest. Ebben főleg a nyomtatott változat visszaesése játszott szerepet, ebből ugyanis 1,66 millió jelent meg, ami 2,9 százalékos csökkenést jelent.


Tisztán látszik tehát a trend: a hagyományos megjelenési forma tartalékai már kimerültek és szépen lassan esik vissza, míg az online verzió töretlenül döntögeti a rekordokat. Ez híven tükrözi a globális folyamatokat is, azonban azt is jelzi, hogy az olvasók mégis hajlandóak fizetni a hírekért. A döntés még nem született meg - legalábbis azt nem hozzák nyilvánosságra -, ám a több mint 700 amerikai napilap fontosabb adatainak most esedékes közlését követően erre minden bizonnyal előbb-utóbb sor kerül.

Az sem lehet véletlen, hogy több nagy és fontos szereplő, mint például a Financial Times, is már döntött az ingyenes elérésről. A lépés súlyos dollármilliókat hozhat a reklámokból, ami szintén nem egy hátrány.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!