Gyurkity Péter
Európában is elrajtol az iPhone
Egyelőre csak az Egyesült Királyságban, ahol az O2 lesz az Apple kizárólagos partnere. A konkurencia szerint nekik a siker és a bukás egyaránt megfelelő lenne.
Az Apple közleményben jelentette be, hogy megtalálták a kizárólagos brit partnert, amellyel közösen novemberben kezdik árusítani az iPhone készülékeket a szigetországban. Ezzel az almás cég fejlesztése betör Európába, igaz a kontinens országait illetően egyelőre nincs konkrét útiterv, mindössze annyit tudunk, hogy a vállalat a Deutsche Telekom leányát, a T-Mobile szolgáltatót bízta meg a forgalmazással. Németországban csak a DT hálózatán, a T-Mobile-on lesz működtethető a készülék, és november 9-től vásárolhatják meg a fogyasztók 399 eurós áron.
René Obermann, a Deutsche Telekom vezetője és Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója
A szigeten viszont az előzetes értesüléseknek megfelelően 269 fontba kerül majd a 8 GB-os modell, vagyis ott is nagyjából 400 eurót kóstál majd a készülék. A tengerentúlon eddig 1 millió darabot értekesítő Apple nagy sikerre számít, hiszen maga Steve Jobs jelentette ki, hogy a brit vásárlóknak már nagyon viszket a tenyerük és ők is mindent megtesznek azért, hogy az érdeklődők minél előbb rátegyék a kezüket a hőn áhított fejlesztésre. Az iTunes zeneboltban kiválaszthatják majd a kívánt tarifát, amelyek a következőképpen alakulnak: havi 35 fontért 200 percet és 200 SMS-t kapnak, 45 fontért 600, illetve 500 ez a szám, 55 fontért pedig 1200 percet beszélhetünk és 500 SMS-t küldhetünk.
Érdekes, hogy a riválisok többnyire kedvezően fogadják a megjelenésről szóló híreket és úgy vélik, hogy számukra az esetleges siker és bukás is egyaránt jövedelmező lesz. A brit, francia és német gyártók és szolgáltatók azért gondolják így, mert szerintük kellőképpen erős pozícióban vannak ahhoz, hogy az iPhone körüli hisztéria még inkább növelje saját forgalmukat. Példaként említik, hogy az amerikai egymilliós adattal az Apple kis túlzással a Nokia egynapi eredményét produkálta, vagyis szinte sehol nincs a nagy óriásokhoz képest. A vásárlók jó része tehát a megjelenés ellenére nem az Apple zenelejátszást is támogató készülékét, hanem a riválisok fejlesztéseit választja majd.
Jobsék marketinghadjárata tehát a riválisoknak is kedvezhet, bár az még nem világos, hogy az öreg kontinensen mennyire fogadják kedvezően a vásárlók a viszonylag drága újdonságot. A 400 eurós árat többen sokallják, erősen kérdéses tehát a debütálás és az első időszak sikere.
Az Apple közleményben jelentette be, hogy megtalálták a kizárólagos brit partnert, amellyel közösen novemberben kezdik árusítani az iPhone készülékeket a szigetországban. Ezzel az almás cég fejlesztése betör Európába, igaz a kontinens országait illetően egyelőre nincs konkrét útiterv, mindössze annyit tudunk, hogy a vállalat a Deutsche Telekom leányát, a T-Mobile szolgáltatót bízta meg a forgalmazással. Németországban csak a DT hálózatán, a T-Mobile-on lesz működtethető a készülék, és november 9-től vásárolhatják meg a fogyasztók 399 eurós áron.
René Obermann, a Deutsche Telekom vezetője és Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója
A szigeten viszont az előzetes értesüléseknek megfelelően 269 fontba kerül majd a 8 GB-os modell, vagyis ott is nagyjából 400 eurót kóstál majd a készülék. A tengerentúlon eddig 1 millió darabot értekesítő Apple nagy sikerre számít, hiszen maga Steve Jobs jelentette ki, hogy a brit vásárlóknak már nagyon viszket a tenyerük és ők is mindent megtesznek azért, hogy az érdeklődők minél előbb rátegyék a kezüket a hőn áhított fejlesztésre. Az iTunes zeneboltban kiválaszthatják majd a kívánt tarifát, amelyek a következőképpen alakulnak: havi 35 fontért 200 percet és 200 SMS-t kapnak, 45 fontért 600, illetve 500 ez a szám, 55 fontért pedig 1200 percet beszélhetünk és 500 SMS-t küldhetünk.
Érdekes, hogy a riválisok többnyire kedvezően fogadják a megjelenésről szóló híreket és úgy vélik, hogy számukra az esetleges siker és bukás is egyaránt jövedelmező lesz. A brit, francia és német gyártók és szolgáltatók azért gondolják így, mert szerintük kellőképpen erős pozícióban vannak ahhoz, hogy az iPhone körüli hisztéria még inkább növelje saját forgalmukat. Példaként említik, hogy az amerikai egymilliós adattal az Apple kis túlzással a Nokia egynapi eredményét produkálta, vagyis szinte sehol nincs a nagy óriásokhoz képest. A vásárlók jó része tehát a megjelenés ellenére nem az Apple zenelejátszást is támogató készülékét, hanem a riválisok fejlesztéseit választja majd.
Jobsék marketinghadjárata tehát a riválisoknak is kedvezhet, bár az még nem világos, hogy az öreg kontinensen mennyire fogadják kedvezően a vásárlók a viszonylag drága újdonságot. A 400 eurós árat többen sokallják, erősen kérdéses tehát a debütálás és az első időszak sikere.