Alex

DSLR géppel jelentkezett a Sony

A Sony bejelentette digitális tükörreflexes fényképezőgép-rendszere legújabb tagját, mely leginkább az igényes fotórajongók számára ajánlható.

A igényes amatőröket és félprofesszionális fotósokat célzó α700 robusztus felépítésével ragadja meg a figyelmet. A vállalat közleménye szerint a α700 azon képzett amatőrök számára készült, akik valós fényképezési szituációkban várnak megbízható teljesítményt. A masszív és tartós magnéziumötvözetből készült házpaneleket megerősített alumíniumötvözetből készült váz egészíti ki, valamint olyan időjárásálló szilikontömítések, amelyek megvédik a gombok és a kártyák nyílásait a portól és a nedvességtől. A masina professzionális jellegét egy új zárhanggal kívánta kiemelni a cég, ez meglepő dolog.


A gép 12 valós megapixeles CMOS-érzékelőt kapott, mely olyan speciális konverterek segítségével végzi az analóg-digitális átalakítást, amelyek maga az érzékelő egyes szerkezeti sorai közelében helyezkednek el. Az átalakítást megelőző analóg zajkioltást a chipen elvégzett zajcsökkentés egészíti ki, miután a jelek digitalizálása megtörtént. A vállalat közlése szerint ezért olyan digitális jelek keletkeznek, amelyek különlegesen ellenállóak mindennemű - más érzékelők által létrehozott analóg jeleket komolyan károsítani képes - külső zajjal és interferenciával szemben.

Ezután a csökkentett zajtartalmú digitális jelek az érzékelőtől a képfeldolgozó processzorhoz kerülnek (a Sonynál ezt BIONZ-nak hívják), ahol a tömörítés és kódolás előtt újabb, még nyers (RAW) formátumban történő zajcsökkentési eljáráson esnek át. Ez azt jelenti, hogy az egyszerű kezdőknek szánt kompaktokhoz hasonlóan már némileg módosítva lesznek a képek, így biztosan kihasználható a maximális 3200-as ISO-érzékenység beállítása is.

A készülék házába épített Super SteadyShot optikai képstabilizátor az α illesztésű objektívek egész sorával kompatibilis. A cég közleménye szerint stabilizáló teljesítménye a teljes fókusztartományban közel fél fényértékkel javult, így az ekvivalens korrekció (az objektív, a gépbeállítások és a felvételkészítési körülmények függvényében) most 2,5-től 4 fényértékig terjed: nagyban csökkenthető az olyan képek elmosódásának kockázata, amelyeket normál esetben csak állvány és vaku használatával lehetne elkészíteni.


Az új autofókusz fókuszálás közben csökkenti a zajt és a rezgéseket. 11 ponton mér, központi dupla célkeresztes, azaz többféle valós fényképezési szituációban kínál jó teljesítményt. A készülék kezdőkre pozicionálását erősíti a 14 új témamód (Ősz, Élénk, Tájkép stb.), melyekkel igény szerinti hangulat adható a képhez. Ezenkívül a kontraszt, az élesség, a zónaegyeztetés és egyéb paraméterek is testreszabhatók, s így a kiválasztott effektus még tovább pontosítható.

Megújult a kezelőfelület is: a beállítások közvetlenül elérhetők az egyszerűen használható joystick, valamint a 3"-os képernyő ikonjai segítségével. A kiválasztott paraméterek a bonyolult almenükben való navigálás nélkül, közvetlenül szabályozhatók. További kényelmi funkcióként - akár stúdióban, akár terepen történő fotózáshoz - 28 készülékbeállítás menthető azonnali felhasználásra a három felhasználói memória egyikébe. A külön Egyéni (Custom) gomb pedig hozzárendelhető az olyan gyakran használt funkciókhoz, mint például a fájlméret vagy az autofókusz-terület kiválasztása.

Az újonnan kifejlesztett zár 100˙000 exponálást is kibír. 1/8000 mp-es maximális sebességével (1/250-es, illetve bekapcsolt Super SteadyShot esetén 1/200 mp-es vakuszinkron-sebesség) a gyorsan mozgó jelenetek is kimerevíthetők. Másodpercenként 5 felvételt készíthetünk. Finom vagy standard JPEG-üzemmódban a fotózás csak a tároló kártya kapacitásűtól függ, nyers (RAW) formátumban pedig egy maximum 19 képkockából álló sorozat vehető fel ilyen sebességgel.


Kiváló újítás a tömörített RAW üzemmód hozzáadása, mely anélkül növeli a készülék tárolási hatékonyságát, hogy ezért fel kellene áldozni a nyers formátumú képfájlok kínálta rugalmas módosítási lehetőségeket. Kimagasló minőségű JPEG-fájlok készítéséhez most rendelkezésre áll az "Extrafinom" üzemmód, az új 16:9-es képarányú felvételkészítés pedig ideális a természeti és más, nagy panorámájú képek megörökítéséhez, melyek jól érvényesülnek a szélesképernyős és HD-képes televíziókon.

Külön megvásárolható a géphez egy függőleges markolat, mely bármilyen fényképezési szituációban kényelmes hozzáférést biztosít a kioldó gombhoz. Az M-sorozatú InfoLITHIUM akkumulátorcsomag a gyártó közleménye szerint egy-egy feltöltéssel akár 650 felvétel elkészítését is lehetővé teszi (a CIPA-szabvány szerint számítva), és a fennmaradó akkumulátorkapacitás százalékos formában látható a kijelzőn. Az opcionális VG-C70AM markolatban persze kiegészítő akkumulátor is elhelyezhető, és ebben az esetben mindkét akkumulátor töltési szintje külön nyomon követhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • G_ArchAngel #20
    mit nem szúrt el a Nikon?
    van az új gépekről olyan szintű teszt, mint az elszúrt - szerintem is trágya - 1D mark III-ról?
    Nincs ilyen teszt.
    Majd ha felkoncolják a D3/D300 vázakat, és nincs vele gond, akkor lehet dobálozni ilyen szavakkal...
  • G_ArchAngel #19
    tudod mennyi egy jó váz? 110e, mint az Olympus E330, vagy 200e, mint a K10D vagy D80...
    és tudod mennyi hozzá egy jó objektívpark? 1-1,5 millió...

    nem a váz a drága, hanem az a 3-6 minőségi objektív amit vennél hozzá (és ennyi pénzből fényerős teleobjektívre már nem is jutna...)
  • eszkaresz #18
    Még jó, hogy ez egy Minolta Dynax 7 D volt előtte :)
    http://www.livingroom.org.au/photolog/images/thumbnails/minolta_maxxum7D_back.jpg
    http://www.sg.hu/kep/2007_09/0906sony14.jpg

    Így legalább nem jár úgy mint a 828-as Sony, igaz az nem DSLR ;) de nem is volt egy műremek...
    Azért várom, hogy megismerhessem. Bízom benne a Minolta tudását azért nem gyalulták le teljesen :)
    Karesz
    http://kareszka.extra.hu
  • fade2black #17
    hálisten hogy nikon nemszurta ezt el. (mint canon)
  • vaddiszno #16
    canon 40d - Live View - pontosan, a tukrot dobigalja es gondolom h megint le kell engedje mielott kepet keszitek vagyis idovesztes. ------
    The EOS 40D provides a Live View mode which gives you a true 'Through The Lens' view, once enabled you activate Live View by pressing the SET button. Optional Auto Focus can be activated using the AF-ON button, this drops the mirror momentarily to achieve focus and then lifts it again to restore the Live View. Other Live View features include magnification (5x or 10x), information display, exposure simulation and Silent Shooting (a quieter but delayed mirror movement is used).
  • Failure #15
    Hm... Az a baj itt, hogy piacgazdaság van. Illetve, nem baj, hanem tény. Valljuk meg, belépő szintű DSLR-t azért általában nem a szakmabeliek vesznek (gondolom én), hanem műkedvelő amatőrök, akik anno megszerették a fotózást úgy, ahogy az volt, tükörreflexes módon. Nálunk. Mert nálunk erősen árérzékeny a piac. De nem hiszem, hogy nagy általánosságban 1-2 miliszecundum különbségeken dőlne el a dolog... Ki ilyen márkafüggő, ki olyan, ki Canont vesz megszokásból, ki Nikont, és mindenki meg van győződve a saját igazáról.

    Másrészről, a fene se tudja, hogy használat közben melyik milyennek bizonyul: elvégre, hányunknak van arra lehetősége, hogy az összes olyan gépet megnézze közelebbről, ami érdekli?
    A leírt számadatok szép dolgok, nade pont a PC iparból tudjuk, hogy egy szám jól mutat, csak nem mindig irányadó.
    Azt hiszem a gép milyensége is inkább úgy derül ki, ha az ember legalább 1-2 napig aktívan használja. Lehet szép egy alacsony fókuszidő, de lehet kiábrándító, ha 10-ből 2-szer mellélő, akkor aztán ki vagyok segítve a gyorsaságával.

    Mindazonáltal annyi biztos, hogy inkább egy DSLR, mint három kompakt, még ha ma már abból is vannak jól használható példányok. Az ember igenis azt lássa, amit meg akar örökíteni. Régen is kiábrándító volt a kukucska a gépeken, amin aztán félig se azt látta az ember, ami a képre került volna, ma meg már az sincs. Valahogy kiábrándító lehet úgy fotózni, hogy az ember egy rossz felbontású LCD képet néz a valóság helyett.

    Én magam inkább kihagytam az egész kompakt érá-t, és megvártam, amíg szert tudok tenni egy DSLR-re elérhető áron.
    Amondó vagyok, magyar szemmel még most is sok az a 130-140 pénz, ami a minumum egy D40-ért, vagy egy EOS350D-ért..
    Node, a kifutott szériákat már meg lehet kaparintani 100 alatt használtan.

    Én így lettem boldog tulajdonosa egy EOS300D-nek.
    Csak hát igen, valóban, itt jön az, ami említve volt, hogy innentől a végtelen történet.... :)) Milyen jó lenne még egy állvány, egy-két fix obi, és a többi, és a többi.

    Szvsz amit a gyártók csinálnak, az presztizsharc, és nem mindig a használhatóság van szem előtt. De amíg vannak nálunk gazdagabb országok, akik a vásárlásukkal finanszírozzák a cégek fejlesztéseit, addig jó érzés itt nevető harmadiknak lenni, és jópár széria kihagyással néha egy-egy tétel gazdájává lenni elfogadható áron.
  • Bigbiggie #14
    Ki az a csaj?
  • fade2black #13
    A100 japánban 3honapig a legtöbbet eladott gép volt USAban pedig konstans mod hozta a piac 15%át.
    Azota se sikerült senkinek leverni a 400Dt a lista éléröl még Nikonnak sem. (Annak ellenére, hogy Nikon már több dslrt értékesít mint canon.)
  • fade2black #12
    A700nál is tudtommal mind D300nál lesza gépben kontrasztos fokuszrendszer azaz nincs tükörledobás fokuszálás miatti 1mp hanem amint lenyomod a gombot már indul is a zár: nincs tükörleengedés.
  • fade2black #11
    D80 sebességbeli korlátja nem a gép hanem a rajta csücsülö obi. A D80/D200 fokuszrendszere eszement gyors. Rakj rá egy 70-200 2.8VRt és meglátod.

    a kontrasztos AF hiánya miatt meg nemkell sirni: D300ban már oylan is lesz, mert ugye live view miatt muszály. (Mondjuk az egy nagyon érdekes kérdés, hogy 40Dnek a live viewja hogy lesz éles... folyton ledobja a tükröt..?)