Gyurkity Péter

A mozit és a napilapokat is lehagyja az internet

Amerikai felmérés szerint 1997 óta tavaly először esett vissza a médiára fordított idő a fogyasztók körében, miközben a világháló egyre jobban előretör. Az átlag amerikai több időt tölt az interneten mint a mozikban, vagy a napilapok olvasásával.

A Veronis Suhler Stevenson elemzői cég az amerikai állampolgárok médiára fordított idejét igyekezett felmérni legújabb tanulmányában, és a jelenlegi trend alapján megpróbálták megjósolni az elkövetkező években várható változásokat. Két fontos jellemzőt figyeltek meg: 1997 óta tavaly első alkalommal fordítottak némileg kevesebb időt a médiára az előző évi adatokhoz képest, ám az internet növekedését ez sem gátolta, éppen ellenkezőleg: a világháló kezdi lehagyni a hagyományos médiát, valamint a szórakozás megszokott formáit.

Ennek kitűnő példája, hogy 2006 során az amerikai fogyasztók már több időt töltöttek online, mint a mozikban, vagy a nagy példányszámban megjelenő napilapok lapozgatásával. A hagyományos médiumok tehát alig, vagy egyáltalán nem növekednek, miközben minden korosztályban előretör az internet. Minderre a magukat és termékeiket népszerűsíteni kívánó vállalatok is felfigyeltek, hiszen míg tavaly a két vezető hirdetési forma a napilapok és a televízió volt 55,7 és 47,7 milliárd dollárral, addig 2011-re az interneten már 63 milliárdot is elkölthetnek majd a hirdető cégek.

"Ezt az egyik legfontosabb megfigyelésként és előrejelzésként tartjuk számon" - jelentette ki James Rutherfurd, a VSS ügyvezető igazgatója. Hozzátette, hogy mindez nem sok jót tartogat a szórakoztatóiparnak, amelynek szintén alkalmazkodnia kell a megváltozott körülményekhez - ellenkező esetben lassú visszaszorulásra ítéltetett.

Igaz, tavaly az átlag amerikaiak a legtöbb időt még a televízió előtt töltötték, amely a rádióval közösen 70 százalékát tölti ki ezen periódusnak. A zenehallgatás 5,3 százalékot, a napilapok 5, az internet pedig szintén 5 százalékot kaparintott meg, a sorrend azonban idén változni fog, és az internet ugrik előre a második helyre. Kiemelt szerepet kapnak itt a munkahelyi számítógépek, amelyek egyre több helyen megtalálhatók és nem kizárólag produktív célokat szolgálnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csatti #9
    1, vécén nem jó ötlet olvagatni, aranyér alakulhat ki tőle.
    2, a sony akkujaival a tábortűz begyújtása is csak karnyújtásra van tőled. :)
  • Zoleeca #8
  • chz78 #7
    Azért mondjuk pl. a wc-n ülve elég nehéz lenne a monitort tartani és a tábortüzet sem lehet egyszerű laptoppal begyújtani...
  • Rena11 #6
    Az internet mindent el fog söpörni ez kézenfekvő sokkal de sokkal kényelmesebb mint bármi más már csak azt a gyorsaságot szeretném látni amikor élőadást nézhetek interneten tv minőségben
  • Commandante #5
    Na ja, meg mióta basszák torkon Michelle Wild-ot a Népszabi hasábjain...
  • braeburn #4
    Ugyanez, és semmi meglepő nincs benne. Ki az a marha, aki a gép előtt ülve nem tapasztalja meg a szabad témaválasztás előnyét? Mindegy, hogy mi az, de nem ül le tévét nézni és mindenféle idióta lapot olvasni, amikor azt tesz a neten, amit csak akar. Nem utolsósrban azt teszek vele, amit szeretnék és ha nem kell a köcsög reklám, simán letiltom.
  • Dany007 #3
    Hmm sz.tem ebben nincs semmi meglepő. Talán csak az, hogy még nem az internet vezet...Sajnos vagy sem de a digitális világ felé haladunk.Már most sokkal egyszerűbb híreket olvasni a neten ahol pár kattintásra annyi hírt és infot tudunk elolvasni mintha lemennénk a boltba és vennénk vagy 3 újságot. Arról nem is beszélve, hogy a neten max 1-2 órás késéssel lehet értesülni a legújabb eseményekről akár tőzsde akár bármi más. Viszont egy újságnál legalább 1 napos a késés mivel ha mondjuk magyar o. felett leszakad az ég akkor az max fél órán belül el lehet olvasni a neten valamelyik hírportálon, viszont ugyanezt újságban legkorábban másnap reggel. Ezen nincs mit felháborodni vagy meglepődni, változik a világ fejlődik (az egy dolog hogy ez most jó vagy rossz irány) és ez csak az első lépcsőfok.
  • aDannyBoy #2
    gondolom hallottál már arról a szórol, hogy ÁTLAG

    imho te buktál meg szövegértésből, de nem kell szégyenkezned, majd minden fórumban van vki így ezzel :)
  • PrisonMan #1
    "Igaz, tavaly az átlag amerikaiak a legtöbb időt még a televízió előtt töltötték, amely a rádióval közösen 70 százalékát tölti ki ezen periódusnak."

    Bazz, ezek mennyit tévéznek? Töltsenek 10 órát összesen szórakozással (tévé, mozi, gép, olvasás, zene, rádió) Ez azt jelentené, hogy 3,5 órát tévéznek, és csak fél órát gépeznek.
    Ez a felmérés megbukott... A felmérés rossz, sőr sz@r...