Gyurkity Péter

Csökkenhet a PlayStation 3 ára

Most már a Sony vezetése is érzi, hogy a nagyobb sikerhez elengedhetetlen lesz a konzol árának csökkentése, a kérdés egyedül ennek mértéke. A Wii ötszörös eredményt produkált Japánban, főleg kedvező ára miatt.

Az esetleges árcsökkentésről maga Howard Stringer, a Sony első embere nyilatkozott a Financial Times gazdasági lapnak a napokban, megemlítve, hogy erre mindenképpen szükségük lesz, ha új életet akarnak lehelni a cég játékrészlegébe. Ez ugyanis legutóbb méretes veszteségről volt kénytelen beszámolni, amit tovább súlyosbítottak a nem túl kedvező értékesítési adatok. Világosság vált, hogy a PS3 még mindig túl drága és a magas árat a beépített Blu-ray meghajtó sem tudja ellensúlyozni kellő mértékben.

Stringer többek között azt is elismerte, hogy a rivális Nintendo az olcsó Wii révén igen eredményes ellenfélként jelent meg a piacon, vagyis beváltotta az új készülékhez fűzött korábbi reményeket. "A Nintendo Wii nagyon sikeres vállalkozássá vált, nem mellesleg egy kitűnő üzleti modellé, főképpen ha összehasonlítjuk saját teljesítményünkkel" - jelentette ki a Sony vezére. Hozzáfűzte, hogy most már a napnál is világosabb: a vásárlók alacsonyabb árat akartak és akarnak, így ez az egyetlen út a sikerhez.

Emlékezhetünk arra, hogy a Sony közvetlenül a megjelenéskor Japánban 20 százalékkal csökkentette a konzol árát, ám még ezzel is messze a legdrágább ajánlatot tették, hiszen mind az Xbox 360, mind pedig a Wii olcsóbb termékként bukkant fel a szigetországban. Különösen ez utóbbi szerepelt jól, az Enterbrain kiadó adatai szerint egészen pontosan ötszörösen szárnyalta túl a PS3 eladási mutatóit, vagyis minden egyes PlayStation 3 konzolra öt eladott Wii jut. Márpedig a PS3 sikere életbevágóan fontos lenne a Sony számára, hiszen a gyors terjeszkedés új erőt vinne a játékrészlegbe, némiképp helyreállítva annak megtépázott önbizalmát.

Árcsökkentés tehát mindenképpen lesz, csak azt nem tudni, hogy pontosan milyen mértékben, hol és mikor következik ez be. Remélhetőleg minél hamarabb nyilvánosságra hozzák a fontos részleteket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Ny #218
    shockwave?
  • Sir Ny #217
    "a linuxod nem nyügözött le...ezt egy töredékáru pc is megcsinálja ÉS közben mehet egy másik konzol is,amivel épp játszom..." egyszerre linuxozol egy töredék árú pécén, és játszol konzolon? akkor megértem, hogy miért kapsz ennyi fizetést, ha lenne cégem, én is csak tuti olyan szuperembereket alkalmaznék, mint te vagy.
  • Sir Ny #216
    "és a tapasztalatok azt mutatják, hogy a sikerjátékok alapja, nem a dx28-as graf meg a 5ghz-es processzorigény, hanem egy jó alapötlet, sok kreativitás, és rengeteg beleölt idő."
    a tapasztalatok azt mutatják, hogy a sikerjátékok alapja egy minnél nagyobb szám a cím végén ;)
  • Sir Ny #215
    hamisítványt vettél.
  • BiroAndras #214
    "Az egy dolog, hogy terveztek egy SNES kompatibilis CD alapú rendszert, amit végül nem adtak ki."

    Meg volt még ott pár együttműködés tapasztalt fejlesztőkkel. Szóval a lényeg, hogy meszse nem zéró tapasztalattal vágtak neki, mint az MS. És ezt is meg kell nézni, hogy milyen piaci viszonyok közt, mert kételkedem benne, hogy olyan erős ellenfelük lett volna, mint az X-nek a PS2.
  • dez #213
    Pontosabban ez nem igazán multiplatform [mert az több párhuzamos fejlesztést is jelenthet], hanem platform-független.
  • dez #212
    (Mellesleg OpenGL extensionokkal Vistán kívül is bárhol elérhetők a DX10-es fícsörök.)
  • dez #211
    Hobbi. Az Id Software meg egy hobbi fejlesztőcsapat...
    id Software debuts new engine at Apple conference
    A következő platformokat támogatják: Windows, OS-X, Linux, PS3, Xbox360.
    (Btw, hallod ezt, BiroAndras? Ennyire nem éri meg a multiplatform fejlesztés, ennyire értelmetlen támogatni az OS-X-et és a Linuxot...)
  • NEXUS6 #210
    Az lehet, hogy te olyan játékokkal játszol amit csak windóz alá adnak ki, és ezért kicsit egyoldalúan látod a világot, de ideje kicsit szélesíteni a látókörödet. Először is a számítógép nem csak játékra való. Attól még hogy egy általad nem ismert oprendszert futtató számítógépen nincs még passziánsz se, az nem azt jelenti, hogy az a gép használhatatlan.

    Másodszor azért van egy-két progi ami konzolon előbb indult vagy akár most is előbb fog megjelenni mint PC-re: pl. MOH sorozat még PS-en jelent meg először, de pl a Haze vagy az UT3 is előbb fog PS3-on megjelenni, mint PC-n!
  • dez #209
    Nem emulátor, hanem wrapper, így nem képregény.