MTI
Antenna Hungária: végre itt a törvény
Az utolsó pillanatban születik meg a digitális műsorszórásról szóló törvény - jelentette ki az Antenna Hungária vezérigazgatója Tihanyban, a Media Hungary konferencián.
Míg eddig öt-hat év lemaradásban voltunk, a parlament által tárgyalt jogszabály-tervezettel "behoztuk magunkat" - mondta László Géza, aki szerint a halogatásnak több kockázata is van. Egyebek mellett az, mondta, ha a más műsorszórási módok - például a kábelhálózatok - terjedése miatt csökken a földfelszíni digitális vételt választó háztartások száma, ebben az esetben pedig nem tudnak majd életképes üzleti modellt kialakítani, így nem lesz versenyképes ez a platform.
Az Antenna Hungária teljes mellszélességgel indul az egy frekvencián több tévécsatornát továbbító ún. muliplexek üzemeltetésére kiírandó pályázatokon - jelentette be László Géza. Véleménye szerint nem kell attól tartani, hogy csupán egyetlen jelentkező lesz - információja szerint ugyanis az AH 2005-ös privatizációs pályázatán induló versenyzők minden bizonnyal most is ringbe szállnak. (Ezek között volt a spanyol Abertis, osztrák ORF és a cseh műsorszóró társaság is.) László Géza annak a véleményének adott hangot, hogy "nem szül jó vért", ha a műholdas vagy a kábeles műsorszórás szereplői erős pozíciókat szereznének a digitális továbbításban.
A méretgazdaságosság törvénye arra ösztönzi a pályázókat, hogy minél több multiplexet igyekezzenek megszerezni. László Géza várakozásai szerint a multiplexek szolgáltatási pályázatát 2007 őszén írhatják ki, majd a nyerteseket az év végén hirdethetik ki. 2008 a hálózatépítés éve lesz, így az első multiplexeken 2008 decemberében indulhat a kereskedelmi szolgáltatás. Magyarország ezzel a ritmussal éppen hogy csak tartja majd az uniós elvárás teljesítését, azaz az analóg szolgáltatás 2012-es befejezését.
A vezérigazgató szerint az új lehetőségnek minden bizonnyal szerepe volt abban, hogy gyorsan lezajlott az AH mostani, újabb tulajdonosváltása, amelyben a svájci Swisscom helyét - a versenyjogi formaságok lezárása után - TDF francia műsorszolgáltató veszi át. (Ez a társaság szintén indult a 2005-ös magánosításon.) László Géza fontosnak tartaná, hogy a kötelezően sugárzandó csatornák mellett már a kezdetektől megjelenjenek a kereskedelmei televíziók, mert az tömeges "átállásra" ösztönözhetné a fogyasztókat. Nikesh Arora, a Google internetes cég európai működésért felelős alelnöke a tanácskozáson arról beszélt, hogy napjainkban a cégek fele foglalkozik online innovációval, miközben nyolc-tíz év múlva igencsak nehéz lesz ilyen fejlesztések nélkül talpon maradni. Szólt arról is: számos vállalat még nem értette meg, milyen változások álltak be a közönség érdeklődésében az utóbbi évek során, így rengeteg olyan adatot kínálnak honlapjukon, ami nem érdekli a látogatót, miközben a vásárlás serkentésére alkalmas tartalmakat nem töltenek fel a site-ra.
Míg eddig öt-hat év lemaradásban voltunk, a parlament által tárgyalt jogszabály-tervezettel "behoztuk magunkat" - mondta László Géza, aki szerint a halogatásnak több kockázata is van. Egyebek mellett az, mondta, ha a más műsorszórási módok - például a kábelhálózatok - terjedése miatt csökken a földfelszíni digitális vételt választó háztartások száma, ebben az esetben pedig nem tudnak majd életképes üzleti modellt kialakítani, így nem lesz versenyképes ez a platform.
Az Antenna Hungária teljes mellszélességgel indul az egy frekvencián több tévécsatornát továbbító ún. muliplexek üzemeltetésére kiírandó pályázatokon - jelentette be László Géza. Véleménye szerint nem kell attól tartani, hogy csupán egyetlen jelentkező lesz - információja szerint ugyanis az AH 2005-ös privatizációs pályázatán induló versenyzők minden bizonnyal most is ringbe szállnak. (Ezek között volt a spanyol Abertis, osztrák ORF és a cseh műsorszóró társaság is.) László Géza annak a véleményének adott hangot, hogy "nem szül jó vért", ha a műholdas vagy a kábeles műsorszórás szereplői erős pozíciókat szereznének a digitális továbbításban.
A méretgazdaságosság törvénye arra ösztönzi a pályázókat, hogy minél több multiplexet igyekezzenek megszerezni. László Géza várakozásai szerint a multiplexek szolgáltatási pályázatát 2007 őszén írhatják ki, majd a nyerteseket az év végén hirdethetik ki. 2008 a hálózatépítés éve lesz, így az első multiplexeken 2008 decemberében indulhat a kereskedelmi szolgáltatás. Magyarország ezzel a ritmussal éppen hogy csak tartja majd az uniós elvárás teljesítését, azaz az analóg szolgáltatás 2012-es befejezését.
A vezérigazgató szerint az új lehetőségnek minden bizonnyal szerepe volt abban, hogy gyorsan lezajlott az AH mostani, újabb tulajdonosváltása, amelyben a svájci Swisscom helyét - a versenyjogi formaságok lezárása után - TDF francia műsorszolgáltató veszi át. (Ez a társaság szintén indult a 2005-ös magánosításon.) László Géza fontosnak tartaná, hogy a kötelezően sugárzandó csatornák mellett már a kezdetektől megjelenjenek a kereskedelmei televíziók, mert az tömeges "átállásra" ösztönözhetné a fogyasztókat. Nikesh Arora, a Google internetes cég európai működésért felelős alelnöke a tanácskozáson arról beszélt, hogy napjainkban a cégek fele foglalkozik online innovációval, miközben nyolc-tíz év múlva igencsak nehéz lesz ilyen fejlesztések nélkül talpon maradni. Szólt arról is: számos vállalat még nem értette meg, milyen változások álltak be a közönség érdeklődésében az utóbbi évek során, így rengeteg olyan adatot kínálnak honlapjukon, ami nem érdekli a látogatót, miközben a vásárlás serkentésére alkalmas tartalmakat nem töltenek fel a site-ra.