Napi Online
Árzuhanás jön a lapos tévék piacán
Lapostévé-offenzívát tervez 2007-ben a Samsung, ami az árak további csökkenését hozhatja és végleg a múzeumokba száműzheti a hagyományos képcsöves tévékészülékeket.
A dél-koreai Samsung azt tervezi, hogy az idei évben 80 százalékkal növeli lapos képernyős televíziói értékesítését - jelentette be a nagyvállalat. Ez azt jelenti, hogy a 2006-os 7,5 millióról 13,5 millióra emelkednének az eladások. Eközben a Samsung várakozásai szerint a teljes tévékészülék-piac a tavalyi 20 millióról indulva csak 20 százalékkal növekszik 2007-ben. A dél-koreai vállalalt ennek az ambiciózus tervnek a végrehajtásával igyekszik megtartani piacvezető helyét a fejlett országokban, de emellett növelni akarják súlyát a fejlődőkben is.
Az idei év áttörést hozhat a képcsöves és a lapos tévék harcában: a Samsung várakozásai szerint az utóbbiak mind a forgalom értékét, mind darabszámát tekintve maguk mögé utasítják az előbbieket. Mindez azzal jár, hogy folytatódik a kíméletlen verseny a gyártók között, ami a lapos tévék árának csökkenésével és a cégek profitrátáinak vékonyabbá válásával jár. A Samsung televízió-gyártó divíziója az idei évre 1000 milliárd von (1 milliárd dollár) nyereséget ígér, annak ellenére, hogy a tavalyi harmadik negyedévben csökkent a társaság üzemi eredménye. (Állítólag a negyedikben már mind az értékesítés, mind a profit növekedett.)
A dél-koreai Samsung azt tervezi, hogy az idei évben 80 százalékkal növeli lapos képernyős televíziói értékesítését - jelentette be a nagyvállalat. Ez azt jelenti, hogy a 2006-os 7,5 millióról 13,5 millióra emelkednének az eladások. Eközben a Samsung várakozásai szerint a teljes tévékészülék-piac a tavalyi 20 millióról indulva csak 20 százalékkal növekszik 2007-ben. A dél-koreai vállalalt ennek az ambiciózus tervnek a végrehajtásával igyekszik megtartani piacvezető helyét a fejlett országokban, de emellett növelni akarják súlyát a fejlődőkben is.
Az idei év áttörést hozhat a képcsöves és a lapos tévék harcában: a Samsung várakozásai szerint az utóbbiak mind a forgalom értékét, mind darabszámát tekintve maguk mögé utasítják az előbbieket. Mindez azzal jár, hogy folytatódik a kíméletlen verseny a gyártók között, ami a lapos tévék árának csökkenésével és a cégek profitrátáinak vékonyabbá válásával jár. A Samsung televízió-gyártó divíziója az idei évre 1000 milliárd von (1 milliárd dollár) nyereséget ígér, annak ellenére, hogy a tavalyi harmadik negyedévben csökkent a társaság üzemi eredménye. (Állítólag a negyedikben már mind az értékesítés, mind a profit növekedett.)