Gyurkity Péter
250 millió dollárért vesz képmegosztót a MySpace
A saját híroldalt indító és Kínában is megjelenő közösségi oldal 250 millió dollárt költ a képmegosztásra szakosodott portál megszerzésére. A cél a közös népszerűség meglovagolása.
Hírügynökségi jelentések szerint a MySpace vezetése elhatározta magát a Photobucket felvásárlására, így erre a közeljövőben sor kerülhet. Bár a két oldal eddig is szinte szimbiózisban létezett és növelte látogatóinak táborát, az egyesüléstől még gyorsabb terjeszkedést várnak és erre nem is sajnálják a pénzt: a portál összesen 250 millió dollárért kelhet el, ami szintén a siker bizonyítéka.
A Photobucket a dotkom-lufi kipukkanásának időszakában született, mégpedig két denveri fiatal jóvoltából, akik eredetileg egy gyors, egyszerű, és kevésbé reklámdús portál létrehozását tűzték ki célul. Az első időszakban még saját, illetve kölcsönpénzből működtetett oldal meglehetősen gyorsan növelte felhasználói bázisát, ám a növekedéshez sikerült 2,5, majd további 10,5 millió dollár tökére szert tenni a Trinity Ventures befektetőinek jóvoltából. Jelenleg a cég 65 alkalmazottat foglalkoztat és a Hitwise felmérése szerint a teljes amerikai képmegosztó piac 40 százalékát uralja, négyszer meghaladva a második helyezett Yahoo részesedését.
Az oldal 2004-ben még mintegy 2 millió regisztrált felhasználót tartott nyilván, ez a tavalyi év végére 32 millióra ugrott, jelenleg pedig nagyjából 41 számlál a visszatérő látogatók száma. A megosztott képek számát 2,8 milliárdra becsülik, amiből jókora hányadot - mintegy 60 százalékot - éppen a MySpace felhasználók biztosítanak, akik szintén előszeretettel veszik igénybe a portál szolgáltatásait. A friss adatok szerint a látogatók összesen mintegy 300 ezer különböző internetes oldalról hivatkoznak az itt megosztott képekre, az elismertség jeleként pedig az Adobe is megállapodott a céggel egy ingyenes képszerkesztő eszköz leszállításáról.
A Photobucket növekedése együtt halad a MySpace-ével, szinte a MySpace felhasználóinak fotószolgáltatójaként működik. A Photobucket látogatóinak csaknem 60 százaléka a MySpace felől érkezik - áll a Hitwise felmérésében. A Photobucket a MySpace használóinak harmadik legnépszerűbb oldala - csak a Google és a Yahoo előzi meg. A MySpace emiatt áprilisban komoly vitába keveredett a portállal, mégpedig a hivatkozások ideiglenes letiltása miatt. A sértődést gyors megbocsátás követte, a hónap végén ugyanis megállapodtak a kommunikáció helyreállításáról, valamint a hasonló technikai malőrök elkerüléséről.
Hírügynökségi jelentések szerint a MySpace vezetése elhatározta magát a Photobucket felvásárlására, így erre a közeljövőben sor kerülhet. Bár a két oldal eddig is szinte szimbiózisban létezett és növelte látogatóinak táborát, az egyesüléstől még gyorsabb terjeszkedést várnak és erre nem is sajnálják a pénzt: a portál összesen 250 millió dollárért kelhet el, ami szintén a siker bizonyítéka.
A Photobucket a dotkom-lufi kipukkanásának időszakában született, mégpedig két denveri fiatal jóvoltából, akik eredetileg egy gyors, egyszerű, és kevésbé reklámdús portál létrehozását tűzték ki célul. Az első időszakban még saját, illetve kölcsönpénzből működtetett oldal meglehetősen gyorsan növelte felhasználói bázisát, ám a növekedéshez sikerült 2,5, majd további 10,5 millió dollár tökére szert tenni a Trinity Ventures befektetőinek jóvoltából. Jelenleg a cég 65 alkalmazottat foglalkoztat és a Hitwise felmérése szerint a teljes amerikai képmegosztó piac 40 százalékát uralja, négyszer meghaladva a második helyezett Yahoo részesedését.
Az oldal 2004-ben még mintegy 2 millió regisztrált felhasználót tartott nyilván, ez a tavalyi év végére 32 millióra ugrott, jelenleg pedig nagyjából 41 számlál a visszatérő látogatók száma. A megosztott képek számát 2,8 milliárdra becsülik, amiből jókora hányadot - mintegy 60 százalékot - éppen a MySpace felhasználók biztosítanak, akik szintén előszeretettel veszik igénybe a portál szolgáltatásait. A friss adatok szerint a látogatók összesen mintegy 300 ezer különböző internetes oldalról hivatkoznak az itt megosztott képekre, az elismertség jeleként pedig az Adobe is megállapodott a céggel egy ingyenes képszerkesztő eszköz leszállításáról.
A Photobucket növekedése együtt halad a MySpace-ével, szinte a MySpace felhasználóinak fotószolgáltatójaként működik. A Photobucket látogatóinak csaknem 60 százaléka a MySpace felől érkezik - áll a Hitwise felmérésében. A Photobucket a MySpace használóinak harmadik legnépszerűbb oldala - csak a Google és a Yahoo előzi meg. A MySpace emiatt áprilisban komoly vitába keveredett a portállal, mégpedig a hivatkozások ideiglenes letiltása miatt. A sértődést gyors megbocsátás követte, a hónap végén ugyanis megállapodtak a kommunikáció helyreállításáról, valamint a hasonló technikai malőrök elkerüléséről.