Berta Sándor
A németek egynegyede bankol a neten
Minden lehetséges veszély (adathalászat stb.) ellenére egyre népszerűbb Németországban a lakosság körében az online banking. A banki ügyeiket az interneten keresztül intéző ügyfelek száma 2004 és 2006 között 25 százalékkal nőtt.
Csak tavaly 20 millió, 16 és 74 év közötti német állampolgár használt valamilyen online banki szolgáltatást. Az emberek többsége a bankfolyószámlájával kapcsolatos ügyintézést (számlalekérdezést stb.) végzi a világhálón. Érdekesség, hogy 2004-ben ez az adat még csak 16 millió volt. Azóta a szakemberek számos lehetséges veszélyre hívták fel a figyelmet, azonban ezek úgy tűnik nem tudnak gátat szabni az új megoldások elterjedésének. Az internetes banki szolgáltatásokat használók száma idén a becslések szerint már elérheti a 21 millió főt.
"Egyre többen ismerik fel, hogy milyen előnyöket is rejt az úgynevezett online banking. Ezek a megoldásoknak a segítségével nemcsak a tranzakciók végezhetők el akár otthonról is, de ráadásul még olcsóbbak is és kevesebb időbe is kerülnek a hagyományos ügyintézésnél" - hangsúlyozta Jörg Menno Harms, a BITKOM alelnöke.
A kedvező adatok ellenére ezen a területen Németország nem számít listavezetőnek, inkább a középmezőnyben foglal helyet. Hollandiában például a 16 és a 74 év közötti emberek 59 százaléka intézi a banki ügyeit az interneten. Lengyelországban ez az arány csupán 9 százalék, az európai uniós átlag pedig 21 százalék. A megoldás elsősorban a férfiak körében népszerű, a nők többsége még tart az online banki szolgáltatásoktól. Enne oka elsősorban a biztonsági kérdésekben keresendő, ez ugyanis továbbra is központi téma ezen a területen.
"Szerte Európában a bankok és a pénzintézetek egyre újabb és újabb technológiákat alkalmaznak az online csalók kiszűrésére és a csalások megakadályozására. Azonban az ügyfeleknek is figyelniük kell, nem árt óvatosnak lenniük. A személyes vagy banki adataikat például soha ne adják ki harmadik személynek és soha ne tárolják a számítógépükön. Fontos arról is meggyőződni, hogy valóban az adott bank weboldalának címét üssük be a böngésző címsorába és folyamatosan frissítsük az operációs rendszerünket és a böngészőnket" - tanácsolta a szakember.
Mert mit sem ér a kényelem és a gyorsaság, ha később döbbenten állapítja meg az ember, hogy az adatai felhasználásával kifosztották a bankfolyószámláját.
Csak tavaly 20 millió, 16 és 74 év közötti német állampolgár használt valamilyen online banki szolgáltatást. Az emberek többsége a bankfolyószámlájával kapcsolatos ügyintézést (számlalekérdezést stb.) végzi a világhálón. Érdekesség, hogy 2004-ben ez az adat még csak 16 millió volt. Azóta a szakemberek számos lehetséges veszélyre hívták fel a figyelmet, azonban ezek úgy tűnik nem tudnak gátat szabni az új megoldások elterjedésének. Az internetes banki szolgáltatásokat használók száma idén a becslések szerint már elérheti a 21 millió főt.
"Egyre többen ismerik fel, hogy milyen előnyöket is rejt az úgynevezett online banking. Ezek a megoldásoknak a segítségével nemcsak a tranzakciók végezhetők el akár otthonról is, de ráadásul még olcsóbbak is és kevesebb időbe is kerülnek a hagyományos ügyintézésnél" - hangsúlyozta Jörg Menno Harms, a BITKOM alelnöke.
A kedvező adatok ellenére ezen a területen Németország nem számít listavezetőnek, inkább a középmezőnyben foglal helyet. Hollandiában például a 16 és a 74 év közötti emberek 59 százaléka intézi a banki ügyeit az interneten. Lengyelországban ez az arány csupán 9 százalék, az európai uniós átlag pedig 21 százalék. A megoldás elsősorban a férfiak körében népszerű, a nők többsége még tart az online banki szolgáltatásoktól. Enne oka elsősorban a biztonsági kérdésekben keresendő, ez ugyanis továbbra is központi téma ezen a területen.
"Szerte Európában a bankok és a pénzintézetek egyre újabb és újabb technológiákat alkalmaznak az online csalók kiszűrésére és a csalások megakadályozására. Azonban az ügyfeleknek is figyelniük kell, nem árt óvatosnak lenniük. A személyes vagy banki adataikat például soha ne adják ki harmadik személynek és soha ne tárolják a számítógépükön. Fontos arról is meggyőződni, hogy valóban az adott bank weboldalának címét üssük be a böngésző címsorába és folyamatosan frissítsük az operációs rendszerünket és a böngészőnket" - tanácsolta a szakember.
Mert mit sem ér a kényelem és a gyorsaság, ha később döbbenten állapítja meg az ember, hogy az adatai felhasználásával kifosztották a bankfolyószámláját.