Specker Balázs

Telebank hangazonosítással

Az RSA biztonsági cég olyan új megoldást mutatott be, mellyel az automata telefonos banki szolgáltatásoknál hang alapján nagyobb biztonsággal lehet majd beazonosítani az ügyfeleket.

Az EMC leányvállalata arról számolt be, hogy az Adaptive Authentication néven futó csomagjukhoz újonnan hozzáadott hang-alapú biometrikus azonosítás igazi áttörést eredményez majd az üzletágban. A termék a Passmark cég felvásárlásával kezükbe kerülő Vocent technológiát és a beszédfelismerésre szakosodott Nuance Communications hanglenyomat-motorját ötvözi. A gyártó rendszere a telefonos banki csalások ellen kívánja felvenni a harcot. "Miközben a webes csatornákon egyre erősítjük a biztonságot, a telebank lesz a következő célpont" - mondta Christopher Young, az RSA elnöke.

A termék hanglenyomat, telefonszám, a felhasználói szokásainak elemezése, valamint egyéb tényezők alapján generál egy kockázati pontszámot. Az alacsony rizikójú tranzakciókat zavartalanul teljesíti, míg a kockázatosabbnak ítélteket egy újabb biztonsági szinttel - például titkos kérdésekkel - hitelesítik.

Az RSA úgy véli, a jelenlegi telefonos azonosító-technikák nem biztonságosak, mivel általában többé-kevésbé emberi beavatkozást tesznek szükségessé, és így hajlamosak áldozatul esni a különböző megtévesztési technikáknak (social engineering), melynek előnyeit egyre találékonyabban használják ki a modernkor bűnözői.

A vállalat tájékoztatása szerint webes biztonsági termékeiket Európa néhány nagyobb bankja mellett a 100 legelőkelőbb amerikai bank közül 35 vette igénybe eddig. A hírek szerint a következő év első negyedében több bank is szolgálatba állítja telebankos biztonsági rendszerét, érthető hát az RSA igyekezete - írja a CNet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!