SG.hu
Véget ért a 24 órás programozóverseny döntője
Véget ért a hetedik BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny döntője, mely teljes svéd sikert hozott.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Informatikai épületében tizenegy ország harminc csapata mérkőzött meg egymással; az emberpróbáló kihívás után a Fredrik Niemelä, Mattias de Zalenski, Per Austrin összeállítású svéd egység ünnepelhette győzelmét.
A Fornax ZRt. főtámogatásával, a nemzetközileg elismert Challenge24 hetedik alkalommal zajlott le sikeresen a Műegyetemen működő Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete és a Simonyi Károly Szakkollégium közös rendezésében. A korábbi években tapasztalt élénk érdeklődés idén sem mérséklődött: 4 kontinens 31 országának iparban dolgozó profijai és amatőr programozói próbálták ki magukat a verseny internetes fordulóján. Az előző év vándorkupával visszatérő győztesei és második helyezettjei, valamiont huszonnyolc másik háromfős csapat jutott el a döntő fordulóig.
A feladatokat Darabos Dániel és Németh András, a BME doktorandusz hallgatói készítették. A problémák megoldása a verseny hagyományainak megfelelően az informatikai tudományágak széles körű ismeretét követelte meg, az eredményes szerepléshez a gyors és precíz kódírási képesség mellett elengedhetetlen volt a hálózati, mesterséges intelligenciabeli valamint a számítógépes grafikai jártasság. A verseny kezdetével a csapatok egy-egy virtuális űrhajó fedélzetére kerültek.
A mozgásképtelen gépeik űrbeli koordinátái számukra ismeretlenek voltak; a radart illetve a hajtóműveket maguknak kellett elkészíteniük. Hasonló módon - a szerveren keresztül, hálózati úton - szerelhették fel a játék későbbi menetéhez elengedhetetlen pajzsokat, lézerágyúkat illetve torpedókat. Az univerzumot a versenyzőkön kívül az ellenséges Alien Kwargok népesítették be; ők őrizték a bolygókon a kincseket. A megszerzett javakkal érdemes volt a"bankig" elmanőverezni, mivel egy rivális csapat sikeres támadása az elvesztésüket jelentette.
Pontokat a játékosok a kincsek gyűjtésével és a Kwargok illetve egymás megsemmisítésével szerezhettek. Az űrhajó elvesztése a csapat számára negyed óra szünetet jelentett, amely a szoros csaták során fényévekkel ért fel. A leghelytállóbb legénységnek a svéd csapat tagjai bizonyultak, akik meg is nyerték a versenyt. Az űrben eltelt egy nap alatt a bolygók felét bejárták, az azokat őrző Kwarg hajókat megsemmisítették és így ők készítették el a legteljesebb csillagtérképet. Párbajban szinte minden rivális csapatot legyőztek legalább egyszer és mindezzel összesen 11.150 pontot gyűjtöttek.
A második helyezett 10.557 ponttal a szintén svéd Jon far bestamma lett, 9.010 ponttal a dobogó harmadik fokára pedig a harmadik svéd csapat, a Team KTH Itello állhatott. A délutáni eredményhirdetésen az 5000 Euró összértékű díjakat az első 10 csapat között osztották ki a rendezők. A feladatok színvonalát a készítők sokéves versenyzői tapasztalata biztosította. Büszkén és elégedetten távozhattak, mivel a versenyzők is az utóbbi évek egyik legérdekesebb kiírásaként értékelték az űrháborút.
A Challenge24 menete és légköre képeken, videókon és blog bejegyzéseken keresztül utólag is nyomon követhető a www.challenge24.org oldalon.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Informatikai épületében tizenegy ország harminc csapata mérkőzött meg egymással; az emberpróbáló kihívás után a Fredrik Niemelä, Mattias de Zalenski, Per Austrin összeállítású svéd egység ünnepelhette győzelmét.
A Fornax ZRt. főtámogatásával, a nemzetközileg elismert Challenge24 hetedik alkalommal zajlott le sikeresen a Műegyetemen működő Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete és a Simonyi Károly Szakkollégium közös rendezésében. A korábbi években tapasztalt élénk érdeklődés idén sem mérséklődött: 4 kontinens 31 országának iparban dolgozó profijai és amatőr programozói próbálták ki magukat a verseny internetes fordulóján. Az előző év vándorkupával visszatérő győztesei és második helyezettjei, valamiont huszonnyolc másik háromfős csapat jutott el a döntő fordulóig.
A feladatokat Darabos Dániel és Németh András, a BME doktorandusz hallgatói készítették. A problémák megoldása a verseny hagyományainak megfelelően az informatikai tudományágak széles körű ismeretét követelte meg, az eredményes szerepléshez a gyors és precíz kódírási képesség mellett elengedhetetlen volt a hálózati, mesterséges intelligenciabeli valamint a számítógépes grafikai jártasság. A verseny kezdetével a csapatok egy-egy virtuális űrhajó fedélzetére kerültek.
A mozgásképtelen gépeik űrbeli koordinátái számukra ismeretlenek voltak; a radart illetve a hajtóműveket maguknak kellett elkészíteniük. Hasonló módon - a szerveren keresztül, hálózati úton - szerelhették fel a játék későbbi menetéhez elengedhetetlen pajzsokat, lézerágyúkat illetve torpedókat. Az univerzumot a versenyzőkön kívül az ellenséges Alien Kwargok népesítették be; ők őrizték a bolygókon a kincseket. A megszerzett javakkal érdemes volt a"bankig" elmanőverezni, mivel egy rivális csapat sikeres támadása az elvesztésüket jelentette.
Pontokat a játékosok a kincsek gyűjtésével és a Kwargok illetve egymás megsemmisítésével szerezhettek. Az űrhajó elvesztése a csapat számára negyed óra szünetet jelentett, amely a szoros csaták során fényévekkel ért fel. A leghelytállóbb legénységnek a svéd csapat tagjai bizonyultak, akik meg is nyerték a versenyt. Az űrben eltelt egy nap alatt a bolygók felét bejárták, az azokat őrző Kwarg hajókat megsemmisítették és így ők készítették el a legteljesebb csillagtérképet. Párbajban szinte minden rivális csapatot legyőztek legalább egyszer és mindezzel összesen 11.150 pontot gyűjtöttek.
A második helyezett 10.557 ponttal a szintén svéd Jon far bestamma lett, 9.010 ponttal a dobogó harmadik fokára pedig a harmadik svéd csapat, a Team KTH Itello állhatott. A délutáni eredményhirdetésen az 5000 Euró összértékű díjakat az első 10 csapat között osztották ki a rendezők. A feladatok színvonalát a készítők sokéves versenyzői tapasztalata biztosította. Büszkén és elégedetten távozhattak, mivel a versenyzők is az utóbbi évek egyik legérdekesebb kiírásaként értékelték az űrháborút.
A Challenge24 menete és légköre képeken, videókon és blog bejegyzéseken keresztül utólag is nyomon követhető a www.challenge24.org oldalon.