Napi Online
Újabb szereplő a távközlési piacon
Újabb szereplővel, a 2005-ben magánszemélyek által létrehozott Fone Kft.-vel gyarapodott a hazai távközlési piac.
A cég e.fone márkanév alatt - Budapest, Orosháza, Gyöngyös, Nyíregyháza, Kecskemét területén - kezdte el távközlési szolgáltatását, miután megállapodott a különböző, egykor monopolszolgáltatókkal - jelentette be Nagy Gábor, a korábban tízmillió, ma pedig már 90 millió forintos jegyzett tőkéjű cég ügyvezetője csütörtöki sajtótájékoztatóján. A befektetők a következő hónapokban további tízmilliókat terveznek a vállalkozásba invesztálni, a cég teljes tőkeigényéhez szükséges 200 millió forint rendelkezésre áll.
Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy a Fone teljes értékű szolgáltatást nyújt. Vagyis nem számítógépen, hanem hagyományos távbeszélőn keresztül történik a kommunikáció, emellett a cég hívószámot is ad, amely minden hálózatból hívható, de a régi vezetékes szám is megtartható. Nagy kiemelte: a hagyományos telefonszolgáltatók által kínált díjcsomagokhoz képest - a telefonálási szokásoktól függően - a Fone ajánlatával a vállalkozások 30-50 százalékos költségcsökkentést érhetnek el. (A távbeszélő-szolgáltatás mellett interneten is tud szolgáltatni a cég.)
A kérdésre, hogy megéri-e napjainkban ilyen szolgáltatást indítani, miközben háttérbe szorul a vezetékes telefónia, Nagy azt válaszolta: tény, hogy Magyarországon mintegy ötmillió vezetékes-előfizetővel lehet számolni, de az őket kiszolgáló cégek hálózata egyelőre analóg technikai alapú, így e szolgáltatás költségesebb az IP-alapúnál. Az általuk kínált szolgáltatás "nem tud veszteséges lenni, ha okosan csinálják" - mondta. Ráadásul 10 százalék alatti az ip-telefónia részaránya a teljes vezetékes piacon, van tehát hova fejlődni.
Nagyék azzal számolnak, hogy 13-15 ezer előfizető megszerzése után már gazdaságos a beruházás, ami fölötte van, az már tiszta profitot hoz. (A Fone vezetői év végéig tízezer ügyfelet szeretnének megnyerni.) Az ügyvezető ismeretei szerint jelenleg 24 cég nyújt távközlési szolgáltatást Magyarországon. Közülük tíz multinacionális cégek leányvállalata, a fennmaradó 14-ből pedig 5-6 működik, ezért nem tartja zsúfoltnak a piacot.
A cég e.fone márkanév alatt - Budapest, Orosháza, Gyöngyös, Nyíregyháza, Kecskemét területén - kezdte el távközlési szolgáltatását, miután megállapodott a különböző, egykor monopolszolgáltatókkal - jelentette be Nagy Gábor, a korábban tízmillió, ma pedig már 90 millió forintos jegyzett tőkéjű cég ügyvezetője csütörtöki sajtótájékoztatóján. A befektetők a következő hónapokban további tízmilliókat terveznek a vállalkozásba invesztálni, a cég teljes tőkeigényéhez szükséges 200 millió forint rendelkezésre áll.
Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy a Fone teljes értékű szolgáltatást nyújt. Vagyis nem számítógépen, hanem hagyományos távbeszélőn keresztül történik a kommunikáció, emellett a cég hívószámot is ad, amely minden hálózatból hívható, de a régi vezetékes szám is megtartható. Nagy kiemelte: a hagyományos telefonszolgáltatók által kínált díjcsomagokhoz képest - a telefonálási szokásoktól függően - a Fone ajánlatával a vállalkozások 30-50 százalékos költségcsökkentést érhetnek el. (A távbeszélő-szolgáltatás mellett interneten is tud szolgáltatni a cég.)
A kérdésre, hogy megéri-e napjainkban ilyen szolgáltatást indítani, miközben háttérbe szorul a vezetékes telefónia, Nagy azt válaszolta: tény, hogy Magyarországon mintegy ötmillió vezetékes-előfizetővel lehet számolni, de az őket kiszolgáló cégek hálózata egyelőre analóg technikai alapú, így e szolgáltatás költségesebb az IP-alapúnál. Az általuk kínált szolgáltatás "nem tud veszteséges lenni, ha okosan csinálják" - mondta. Ráadásul 10 százalék alatti az ip-telefónia részaránya a teljes vezetékes piacon, van tehát hova fejlődni.
Nagyék azzal számolnak, hogy 13-15 ezer előfizető megszerzése után már gazdaságos a beruházás, ami fölötte van, az már tiszta profitot hoz. (A Fone vezetői év végéig tízezer ügyfelet szeretnének megnyerni.) Az ügyvezető ismeretei szerint jelenleg 24 cég nyújt távközlési szolgáltatást Magyarországon. Közülük tíz multinacionális cégek leányvállalata, a fennmaradó 14-ből pedig 5-6 működik, ezért nem tartja zsúfoltnak a piacot.