SG.hu

Fejletlen a vállalati IP-telefónia

Az adat-hang integrációban rejlő lehetőségeket ma még nagyobbrészt csupán a nagyvállalati CIO-k ismerték fel, a megoldás terjedését a tájékozatlanság és az infrastruktúra hiányosságai egyaránt nehezítik.

A Magyar Infokommunikációs Jelentés kutatássorozatában a BellResearch a legalább tíz főt foglalkoztató cégek körében vizsgálta a vállalatok távközlési eszközökkel való ellátottságát, és az egyes telekommunikációs megoldások elterjedtségét. A kutatók a vállalati IP-telefónia, a telephelyek közötti, illetve a telephelyen belüli telefonforgalom informatikai hálózatra történő átterelésének gyakorlatát elemezték.

A 2006 elején felvett adatok szerint a vizsgált vállalati sokaság minden ötödik tagjánál működik valamilyen integrált adat-hang hálózati megoldás: informatikai hálózathoz illesztett IP-alközpont, IP-telefonkészülék, head-setes számítógép vagy videotelefon.Méretgazdaságossági szempontok és a megvalósítás költségigénye miatt ezeknek a rendszereknek a használata egyelőre elsősorban a nagyvállalatokra jellemző.

A cégek többsége számára ugyanis ma még korántsem egyértelmű, valójában mit is várhatnak ezektől az innovatív megoldásoktól, miben tér ez el a hagyományos telefóniától, hol keletkezik megtakarítás, illetve milyen területeken szükséges pótlólagos beruházás.Beruházásigény és -védelemAz adat-hang integrációs megoldásokat a vállalatok többsége továbbra sem tekinti a versenyelőny lehetséges forrásának.


Az elzárkózás hátterében az információhiány mellett olyan objektív tényezők is megtalálhatók, mint az aktuális távközlési infrastruktúra kielégítő működése vagy új, digitális alközpontokba történt jelentősebb beruházások. Ugyanakkor közel sem adottak mindenhol a szélesebb körű elterjedés technológiai feltételei sem: az informatikai hálózat mindössze a cégek harmadánál, a távközlési hálózat pedig csak minden hatodik vállalatnál lenne alkalmas az IP alapú telefonrendszerek meghonosítására.

A mobilkommunikáció széles körű használata szintén az IP-telefónia terjedése ellen hat - mutatnak rá a BellResearch elemzői. Számos vállalat a zárt felhasználói csoport vagy a virtuális mobilalközponti szolgáltatás segítségével költséghatékony alternatívát találhat az adat-hang integrációs megoldás kiépítésével szemben még akkor is, ha így csak a szolgáltatások korlátozott körét vehetik igénybe.

Az IP alapú megoldások témakörében a hazai vállalatok távközlési döntéshozóinak tájékozottsága az elmúlt egy évben összességében keveset javult. A 2005-ös kutatási eredményekhez képest a "jól informáltak" köre csak az 50 fő feletti szegmensekben bővült számottevően, ide a felmérésben megkérdezett nagyvállalati vezetők 61, illetve a középvállalati szakemberek 41 százaléka tartozik.

A 10 fő feletti cégek négyötöd részét kitevő kisvállalatoknál a tájékozottság szintje viszont továbbra is alacsony: a döntéshozóknak csupán hetede-nyolcada tartja magát jól informáltnak, és további 55 százalékuk rendelkezik bizonyos ismeretekkel az IP alapú megoldásokról, mintegy harmadrészük azonban még egyáltalán nem hallott ezekről.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!