SG.hu
Egyre kevesebb bevételt hoz a telefonálás
Az Economist Intelligence Unit és az Oracle közös felmérése szerint a telefonhívásokból származó díjak legfeljebb hat évig maradhatnak első helyen a távközlési szolgáltatók bevételeinek sorában.
Az Oracle közzétette az Economist Intelligence Unit közreműködésével a távközlési ágazatban készített globális felmérésének eredményét, amely szerint a távközlési felsővezetők mintegy 80 százaléka azon a véleményen van, hogy mindössze hat éven belül már nem a beszédhívások számítanak majd a távközlési szolgáltatók fő bevételi forrásának. A megkérdezett vállalatvezetők több mint fele abban is egyetértett, hogy ez a változás akár négy éven belül bekövetkezhet, ezért annak a szükségességét hangsúlyozták, hogy a szolgáltatóknak haladéktalanul újabb bevételforrások után kell nézniük, ha el akarják kerülni az üzleti forgalom gyors visszaesését.
A felmérés szerint a felsővezetők világszerte abban is egyetértenek, hogy a Skype-hoz hasonló VoIP-szolgáltatások jelentik a vezetékes telefonvonalakból származó bevételekre a legfőbb veszély. A válaszadók 68 százaléka vélte úgy, hogy a bevételkiesést elsődlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. A vállalatvezetők 72 százaléka szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne.
A válaszadók 65 százaléka szerint fontos, illetve kritikus fontosságú a kombinált, "triple-play" termékek szerepe, hangsúlyozva, hogy a távközlési ágazatban egyébként is óriási jelentősége van a szolgáltatáscsomagok kialakításának. A vállalatvezetők 51 százaléka válaszolta azt, hogy az elkövetkező két évben a legvalószínűbb stratégiának a mobil szolgáltatók felvásárlását vagy a velük történő összeolvadást tartják.
A válaszadók minden földrajzi régióban a működési költséghatékonyságot nevezték meg olyan tényezőnek, amely a leginkább akadályozza az új bevételi lehetőségek kialakítását. A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobil hálózaton megvalósított adóvevő szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák.
"A nemzetközi távközlési iparág gyors és drámai változások korát éli" - nyilatkozta Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit nemzetközi technológiai kutatásokért felelős igazgatója. "Felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy versenyképességük megőrzése érdekében mind a vezetékes, mind a vezeték nélküli szolgáltatóknak új szolgáltatásokkal kell megjelenniük a piacon."
"A nemzetközi távközlési iparágban végzett felmérés eredményei világosan jelzik, hogy a vezetékes és a vezeték nélküli szolgáltatóknak haladéktalanul lépniük kell" - mondta Bhaskar Gorti, az Oracle Communications nemzetközi részlegének első alelnöke és igazgatója. "A bevételek gyors visszaesésével és a gyorsan változó versenyhelyzetben a szolgáltatóknak fel kell gyorsítaniuk az új bevételi lehetőségek felkutatásának folyamatát."
Az Oracle közzétette az Economist Intelligence Unit közreműködésével a távközlési ágazatban készített globális felmérésének eredményét, amely szerint a távközlési felsővezetők mintegy 80 százaléka azon a véleményen van, hogy mindössze hat éven belül már nem a beszédhívások számítanak majd a távközlési szolgáltatók fő bevételi forrásának. A megkérdezett vállalatvezetők több mint fele abban is egyetértett, hogy ez a változás akár négy éven belül bekövetkezhet, ezért annak a szükségességét hangsúlyozták, hogy a szolgáltatóknak haladéktalanul újabb bevételforrások után kell nézniük, ha el akarják kerülni az üzleti forgalom gyors visszaesését.
A felmérés szerint a felsővezetők világszerte abban is egyetértenek, hogy a Skype-hoz hasonló VoIP-szolgáltatások jelentik a vezetékes telefonvonalakból származó bevételekre a legfőbb veszély. A válaszadók 68 százaléka vélte úgy, hogy a bevételkiesést elsődlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. A vállalatvezetők 72 százaléka szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne.
A válaszadók 65 százaléka szerint fontos, illetve kritikus fontosságú a kombinált, "triple-play" termékek szerepe, hangsúlyozva, hogy a távközlési ágazatban egyébként is óriási jelentősége van a szolgáltatáscsomagok kialakításának. A vállalatvezetők 51 százaléka válaszolta azt, hogy az elkövetkező két évben a legvalószínűbb stratégiának a mobil szolgáltatók felvásárlását vagy a velük történő összeolvadást tartják.
A válaszadók minden földrajzi régióban a működési költséghatékonyságot nevezték meg olyan tényezőnek, amely a leginkább akadályozza az új bevételi lehetőségek kialakítását. A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobil hálózaton megvalósított adóvevő szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák.
"A nemzetközi távközlési iparág gyors és drámai változások korát éli" - nyilatkozta Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit nemzetközi technológiai kutatásokért felelős igazgatója. "Felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy versenyképességük megőrzése érdekében mind a vezetékes, mind a vezeték nélküli szolgáltatóknak új szolgáltatásokkal kell megjelenniük a piacon."
"A nemzetközi távközlési iparágban végzett felmérés eredményei világosan jelzik, hogy a vezetékes és a vezeték nélküli szolgáltatóknak haladéktalanul lépniük kell" - mondta Bhaskar Gorti, az Oracle Communications nemzetközi részlegének első alelnöke és igazgatója. "A bevételek gyors visszaesésével és a gyorsan változó versenyhelyzetben a szolgáltatóknak fel kell gyorsítaniuk az új bevételi lehetőségek felkutatásának folyamatát."