SG.hu
Tartja pozicíóját a vezetékes telefon
A vezetékes telefon penetrációjának csökkenése lassult; a piac átstrukturálódása megindult, lendületben az alternatív szolgáltatók.
A BellResearch adatai szerint az elmúlt év folyamán a vezetékestelefon-előfizetések [azaz a hagyományos vezetékes és a kábeltelefonelőfizetések együttesen] elterjedtsége a háztartások körében nem változott jelentős mértékben: a cég kutatói 2006-ban is az előző év 65 százalékos penetrációs szintjével megegyező értéket mértek. A Jelentés eredményei alapján úgy tűnik, hogy a lakosság körében lelassult a vezetékestelefon-előfizetések számának csökkenése.
A vezetékes előfizetés léte jellemzően nem kizárólagos: mobilkommunikációs csatornát és vezetékes telefont a hazai háztartások több mint fele használ párhuzamosan. A kizárólag mobiltelefonnal, illetve a csak vezetékes telefonnal rendelkező háztartások száma egyaránt kis mértékben csökkent a tavalyi évhez képest, míg a mindkettővel vagy egyikkel sem ellátott otthonok köre szinte ugyanilyen mértékben bővült.
A hazai háztartások túlnyomó többsége továbbra is kizárólag a hagyományos vezetékes szolgáltatójától vesz igénybe vezetékes szolgáltatást, ugyanakkor jelenleg már a vezetékes telefonnal rendelkezők egynegyedét közelíti azok száma, akik költségcsökkentés céljából "alternatív" vezetékestelefon-szolgáltatást is használnak.
A kábeltelevíziós hálózaton keresztüli telefonálás lehetőségéről egyelőre csupán minden második hazai háztartás értesült, és nekik is csak mintegy felük tartja ezt a megoldást egyenértékűnek a hagyományos vezetékes telefonnal. A kábeltelevíziós előfizetéssel rendelkező háztartások közel egyharmada tartotta biztosan megrendelhetőnek a kábeltelefont saját szolgáltatójánál, az igénybevétel aránya pedig a teljes alapsokaságban mindössze 1 százalék.
A világhálón keresztül, otthoni számítógépéről a magyarországi háztartások mintegy 4 százaléka folytatott telefonbeszélgetést az elmúlt egy évben. Az elemzők által feltérképezett jövőbeli használati tervek alapján - a jelenlegiekkel együtt - az internetező háztartások megközelítőleg egyharmada lehet potenciális felhasználó a következő tizenkét hónapban. A VoIn [Voice over Internet] lehetőségeit igénybe vevők többsége legalább heti rendszerességgel telefonál, és többnyire belföldön, de más településen élőkkel - barátokkal, ismerősökkel - tartja a kapcsolatot. Magyarországon a két legelterjedtebb VoIn-kommunikációs szoftver a Skype és az MSN Messenger.
A kutatási eredményeket öszszegezve a BellResearch elemzői megállapították, hogy a vezetékes telefonvonalak számának csökkenése a korábbiakhoz képest lelassult, továbbá megindult a piac átstrukturálódásának folyamata is. Az alternatív szolgáltatók, valamint a kábeltelefónia és a VoIn egyre nagyobb szerepet kap a háztartások telefonhasználatában - elsősorban a hagyományos vezetékes szolgáltatók rovására. Az erős verseny árcsökkentő hatása lényegesen versenyképesebbé tette a vezetékes telefont kihívóival, elsősorban a mobiltelefonnal szemben.
A BellResearch adatai szerint az elmúlt év folyamán a vezetékestelefon-előfizetések [azaz a hagyományos vezetékes és a kábeltelefonelőfizetések együttesen] elterjedtsége a háztartások körében nem változott jelentős mértékben: a cég kutatói 2006-ban is az előző év 65 százalékos penetrációs szintjével megegyező értéket mértek. A Jelentés eredményei alapján úgy tűnik, hogy a lakosság körében lelassult a vezetékestelefon-előfizetések számának csökkenése.
A vezetékes előfizetés léte jellemzően nem kizárólagos: mobilkommunikációs csatornát és vezetékes telefont a hazai háztartások több mint fele használ párhuzamosan. A kizárólag mobiltelefonnal, illetve a csak vezetékes telefonnal rendelkező háztartások száma egyaránt kis mértékben csökkent a tavalyi évhez képest, míg a mindkettővel vagy egyikkel sem ellátott otthonok köre szinte ugyanilyen mértékben bővült.
A hazai háztartások túlnyomó többsége továbbra is kizárólag a hagyományos vezetékes szolgáltatójától vesz igénybe vezetékes szolgáltatást, ugyanakkor jelenleg már a vezetékes telefonnal rendelkezők egynegyedét közelíti azok száma, akik költségcsökkentés céljából "alternatív" vezetékestelefon-szolgáltatást is használnak.
A kábeltelevíziós hálózaton keresztüli telefonálás lehetőségéről egyelőre csupán minden második hazai háztartás értesült, és nekik is csak mintegy felük tartja ezt a megoldást egyenértékűnek a hagyományos vezetékes telefonnal. A kábeltelevíziós előfizetéssel rendelkező háztartások közel egyharmada tartotta biztosan megrendelhetőnek a kábeltelefont saját szolgáltatójánál, az igénybevétel aránya pedig a teljes alapsokaságban mindössze 1 százalék.
A világhálón keresztül, otthoni számítógépéről a magyarországi háztartások mintegy 4 százaléka folytatott telefonbeszélgetést az elmúlt egy évben. Az elemzők által feltérképezett jövőbeli használati tervek alapján - a jelenlegiekkel együtt - az internetező háztartások megközelítőleg egyharmada lehet potenciális felhasználó a következő tizenkét hónapban. A VoIn [Voice over Internet] lehetőségeit igénybe vevők többsége legalább heti rendszerességgel telefonál, és többnyire belföldön, de más településen élőkkel - barátokkal, ismerősökkel - tartja a kapcsolatot. Magyarországon a két legelterjedtebb VoIn-kommunikációs szoftver a Skype és az MSN Messenger.
A kutatási eredményeket öszszegezve a BellResearch elemzői megállapították, hogy a vezetékes telefonvonalak számának csökkenése a korábbiakhoz képest lelassult, továbbá megindult a piac átstrukturálódásának folyamata is. Az alternatív szolgáltatók, valamint a kábeltelefónia és a VoIn egyre nagyobb szerepet kap a háztartások telefonhasználatában - elsősorban a hagyományos vezetékes szolgáltatók rovására. Az erős verseny árcsökkentő hatása lényegesen versenyképesebbé tette a vezetékes telefont kihívóival, elsősorban a mobiltelefonnal szemben.