Gyurkity Péter
Saját híroldalt indít a MySpace
A népszerű közösségi oldal a Google, a Digg, illetve a Yahoo megoldásához hasonló hírgyűjtő oldalt indít, amelyen közlik a külső lapokról származó fontosabb híreket, a látogatók pedig szavazataikkal fejezhetik ki véleményüket.
A beszámolók szerint a legfőbb cél a hirdetésekből származó bevétel növelése, amit elsősorban a cégek figyelmének felkeltésével igyekeznek megvalósítani. A MySpace News a vetélytársak megoldásait ötvözi: összegyűjti a külső oldalakon megjelenő híreket, azokat téma szerint rendezi, a népszerű, az olvasók többsége által ajánlott cikkeket pedig előtérbe helyezi.
Itt jönnek be a közösségi funkciók, a látogatók ugyanis szavazás útján meghatározhatják a főlapon megjelenő hírek sorrendjét, vagyis a legnépszerűbb írások kerülnek az oldal tetejére. A cél kettős: egyrészt igyekeznek minél több hirdető figyelmét felkelteni, akik azután remélhetőleg komoly összegeket áldoznak majd saját termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére, másrészt pedig arról szeretnék meggyőzni a havi mintegy 100 millió látogatót, hogy érdemesebb hosszabb időt eltöltetni a portálon. Kérdés, hogy ezek a látogatók kellőképp érdeklődnek-e az általános jellegű hírek, beszámolók iránt.
Maga a hírgyűjtés a Google News módszeréhez hasonló, a motor itt is külső híroldalak ezreit futja át új információk, részletek után kutatva. Ez ugyan a keresőcégnek az utóbbi hónapokban több problémát okozott - példaként említhető a francia AFP, amely nem nézte jó szemmel saját híradásainak és képanyagainak felhasználását -, ám ez nem rettentette el a MySpace üzemeltetőit a megoldás lemásolásától. Dan Strauss, a szolgáltatás kifejlesztéséért felelős csoport első embere ezzel kapcsolatban elmondta, hogy lehetővé teszik egyes források, partnerek tartalmainak letiltását, elkerülendő a hasonló összetűzéseket.
Az új oldal ma, csütörtökön lép béta fázisba. A motor a Newroo megoldására épül, amelyet az anyacég, a News Corp., még tavaly vásárolt fel.
A beszámolók szerint a legfőbb cél a hirdetésekből származó bevétel növelése, amit elsősorban a cégek figyelmének felkeltésével igyekeznek megvalósítani. A MySpace News a vetélytársak megoldásait ötvözi: összegyűjti a külső oldalakon megjelenő híreket, azokat téma szerint rendezi, a népszerű, az olvasók többsége által ajánlott cikkeket pedig előtérbe helyezi.
Itt jönnek be a közösségi funkciók, a látogatók ugyanis szavazás útján meghatározhatják a főlapon megjelenő hírek sorrendjét, vagyis a legnépszerűbb írások kerülnek az oldal tetejére. A cél kettős: egyrészt igyekeznek minél több hirdető figyelmét felkelteni, akik azután remélhetőleg komoly összegeket áldoznak majd saját termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére, másrészt pedig arról szeretnék meggyőzni a havi mintegy 100 millió látogatót, hogy érdemesebb hosszabb időt eltöltetni a portálon. Kérdés, hogy ezek a látogatók kellőképp érdeklődnek-e az általános jellegű hírek, beszámolók iránt.
Maga a hírgyűjtés a Google News módszeréhez hasonló, a motor itt is külső híroldalak ezreit futja át új információk, részletek után kutatva. Ez ugyan a keresőcégnek az utóbbi hónapokban több problémát okozott - példaként említhető a francia AFP, amely nem nézte jó szemmel saját híradásainak és képanyagainak felhasználását -, ám ez nem rettentette el a MySpace üzemeltetőit a megoldás lemásolásától. Dan Strauss, a szolgáltatás kifejlesztéséért felelős csoport első embere ezzel kapcsolatban elmondta, hogy lehetővé teszik egyes források, partnerek tartalmainak letiltását, elkerülendő a hasonló összetűzéseket.
Az új oldal ma, csütörtökön lép béta fázisba. A motor a Newroo megoldására épül, amelyet az anyacég, a News Corp., még tavaly vásárolt fel.