Gyurkity Péter
A Google bonyolítja le a keresések kétharmadát
A friss adatok szerint a Google tovább növelte előnyét vetélytársaival szemben a tengerentúlon. A több más területen is gyors ütemben terjeszkedő cég immár az amerikai internetes keresések 64 százalékáért felelős.
A Hitwise a napokban tette közzé legújabb felmérését, amely ezúttal is a vezető keresőszolgáltatások közötti rangsor felállítását tűzte ki célul. Az eredmény nem túl meglepő, hiszen továbbra is a Google vezet a Yahoo, az MSN, valamint az Ask.com előtt, mégpedig nem is kis előnnyel. A cég ráadásul tovább növelte részesedését, nem sok hiányzik a teljes piac kétharmadának megkaparintásához.
A mostani 64,1 százalékos arány a Google tavalyi sikereit jelzi, hiszen alig egy évvel ezelőtt még 58,3 százalékot mondhattak magukénak. A Hitwise - amely átlagosan mintegy 10 millió amerikai internetező szokásai alapján állítja össze felmérését - ezzel egyértelműen a vezető keresőcég további előrenyomulását jósolja, igaz, a konzervatívabb tanulmányok szerint a Google ennyire nem húzott el a riválisoktól. A comScore például úgy találta, hogy februárban a teljes piac 48 százalékát hódította el a cég, ők viszont globális szinten jóval nagyobb előnyt állapítottak meg, amely immár meghaladja a 65,7 százalékot is.
A Hitwise egyedül a Yahoo szolgáltatását mutatja valamennyire versenyképesnek a nagyok közül 21,3 százalékkal, míg az MSN a maga 9,2 százalékával gyakorlatilag a futottak még kategóriában helyezkedik el. Az Ask.com még ennél is kisebb szeletet tudott megkaparintani, komoly beleszólása nincs a versenybe.
A keresőcégek eközben egy kivételes összefogás keretében meghatározták a Sitemap protokoll 0.9-es verziójának összetételét, amely az egyes weboldalak beindexelésének egyszerűsítéséhez, a keresések megkönnyítéséhez járulhat hozzá. Az egységes megoldás mellett még tavaly novemberben foglaltak állást, mostanra beérni látszanak a projekt első gyümölcsei. Az indexelést ezentúl egy közös forma alapján végezhetik el a különböző motorok, vagyis nem kell minden egyes saját fejlesztéshez alkalmazkodni.
A Hitwise a napokban tette közzé legújabb felmérését, amely ezúttal is a vezető keresőszolgáltatások közötti rangsor felállítását tűzte ki célul. Az eredmény nem túl meglepő, hiszen továbbra is a Google vezet a Yahoo, az MSN, valamint az Ask.com előtt, mégpedig nem is kis előnnyel. A cég ráadásul tovább növelte részesedését, nem sok hiányzik a teljes piac kétharmadának megkaparintásához.
A mostani 64,1 százalékos arány a Google tavalyi sikereit jelzi, hiszen alig egy évvel ezelőtt még 58,3 százalékot mondhattak magukénak. A Hitwise - amely átlagosan mintegy 10 millió amerikai internetező szokásai alapján állítja össze felmérését - ezzel egyértelműen a vezető keresőcég további előrenyomulását jósolja, igaz, a konzervatívabb tanulmányok szerint a Google ennyire nem húzott el a riválisoktól. A comScore például úgy találta, hogy februárban a teljes piac 48 százalékát hódította el a cég, ők viszont globális szinten jóval nagyobb előnyt állapítottak meg, amely immár meghaladja a 65,7 százalékot is.
A Hitwise egyedül a Yahoo szolgáltatását mutatja valamennyire versenyképesnek a nagyok közül 21,3 százalékkal, míg az MSN a maga 9,2 százalékával gyakorlatilag a futottak még kategóriában helyezkedik el. Az Ask.com még ennél is kisebb szeletet tudott megkaparintani, komoly beleszólása nincs a versenybe.
A keresőcégek eközben egy kivételes összefogás keretében meghatározták a Sitemap protokoll 0.9-es verziójának összetételét, amely az egyes weboldalak beindexelésének egyszerűsítéséhez, a keresések megkönnyítéséhez járulhat hozzá. Az egységes megoldás mellett még tavaly novemberben foglaltak állást, mostanra beérni látszanak a projekt első gyümölcsei. Az indexelést ezentúl egy közös forma alapján végezhetik el a különböző motorok, vagyis nem kell minden egyes saját fejlesztéshez alkalmazkodni.