Napi Online

Reklámernyő a blogok fölött

Hidat képez a legnagyobb hirdetők és a sok-sok kis blog között egy új vállalkozás: az utóbbiaktól begyűjtött akár igen nagy pénzt szét tudja osztani olyan blogisták, kis site-ok között, amelyekkel közvetlenül sosem állnának szóba a nagy reklámozók.

Az utóbbi időben a legjobb blogistákat már az a kérdés foglalkoztatja: hogyan végezhetnék tevékenységüket főállásban. Azaz: hogyan lehetne pénzt keresni internetes naplójuk írásával? Hozzájuk hasonlóan forrásokat keresnek olyan kis site-ok, amelyeknek nincs olyan önálló üzleti szervezet a hátterükben, amely támogatókat, hirdetőket szervezne az oldalaikra. John Battelle, az online-média egyik nagy öregje e két réteg problémáira próbál választ adni Federated Media Publishing Inc. (FMP) vállalkozásával, amely összekötheti a szétszórt, kis hirdetési felületek birtokosait és a nagy reklámozókat - derül ki a Business Week cikkéből.

Az FMP szerződést kötött több száz olyan blogíróval, illetve mikrosite-tal, amelyek jelentős nézettséget produkálnak, és értékesítik hirdetési felületeiket a legnevesebb reklámozóknak, köztük az IBM-nek és másoknak. Szemben más bloghálózatokkal - például a Gawker.com-mal -, az FMP nem birtokolja a blogokat, így nem folyik bele azok tartalmának alakításába. Az üzlet számára pusztán annyi, hogy a bevétel 40 százaléka az övé. A többivel a hirdetési felület tulajdonosa rendelkezik. Olyanok vagyunk, mint egy zenekiadó, azzal a kivétellel, hogy nem ellenőrizzük a zenészek szerzői jogait és nem mondjuk meg nekik, hogy mit énekeljenek - mondja Battelle. A lényeg, hogy a kis site-ok és a blogisták sose jutnának el nagyvállalatokhoz, hogy megnyerjék őket hirdetőnek, ám az FMP igen.

Bár a reklámszervező cég meglehetősen kis szereplője a hirdetési biznisznek, tavaly mégis 10 millió dollár bevételre tett szert, mindössze 90 webhely reklámjainak megszervezésével. Idén meg akarják sokszorozni a forgalmat és nyereséget várnak, amihez első lépésként szerződtek a Cisco Systems hálózatieszköz-gyártóval, a Nissan autógyárral és a Nike sportszergyártóval. A másik oldalon húsz új site jelent meg, köztük a Rocketboom videoblogközlő hely, illetve a Boing Boing és a Digg.com.

A társaság legnagyobb problémája jelenleg az, hogy nagyon gyorsan növekszik. Tavaly néhány webhelytulajdonos például kifogásolta, hogy sok hirdetési felülete eladatlan maradt, mert az FMP energiáinak nagy részét lekötötte az új ügyfelek gyűjtése. További kockázat az üzletben, hogy a cég segítségével megerősödő kis site-ok otthagyják az FMP-t, és saját értékesítő csapatot építenek, amint elérik az évi félmillió dollár bevételt. Ez nem történhetne meg, ha a blogok és más tartalmak szerzői jogai az FMP tulajdonában lennének.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!