Napi Online
A reklámozókat is érdeklik a térképszolgáltatások
Az olyan virtuális térképek, mint a Google Earth és a Microsoft Virtual Earth 3D nemcsak azoknak kínálnak kiváló lehetőséget, akik házuk tája környékén akarnak körülnézni, hanem egyre inkább felkeltik a reklámipar érdeklődését is - írja a Business 2.0 legújabb száma.
Idén tavasszal az USA-ban a Saturn Aura szedán gépkocsi bevezetésére egészen speciális online hirdetési ötletet dolgoztak ki a Google Earth segítségével. A weben szörfözőknek nem szükséges letölteniük a Google szoftverét, elegendő karosszékükben hátradőlve nézni, ahogy a hirdetésre kattintva - ip-címük alapján - képernyőjük az égből elkezd ráközelíteni, majd megérkezik a hozzájuk legközelebbi Saturn márkakereskedésbe. Itt aztán máris bejelentkezhetnek tesztvezetésre az érdeklődők.
Bár a hirdetés Beta verziója főként hat amerikai városra fókuszált, így is több millió kattintást regisztráltak, és mintegy ezer fő jelentkezett tesztvezetésre. A hatalmas sikeren felbuzdulva a Saturn reklámügynöksége, az ötletet kitaláló Goodby Silverstein and Partners máris elkezdte ajánlani az ötletet további kiskereskedelemben érdekelt láncoknak. Az ötlet persze nem teljesen új: a Microsoftnak a Virtual Earth 3D alkalmazásával már volt hasonló kampánya a Fox és a Nissan megrendelése alapján.
A legnagyobb dobás azonban még hátravan: hamarosan az e-térképmegoldásokkal a valóságos városok virtuális megfelelőire közelítve "óriásplakátok" hirdetik a városnézési lehetőségeket, a legközelebbi szállodákat, éttermeket a szörfözőknek. Ez megoldást jelenthet arra a problémára, hogy a reklámügynökségek jelenleg alig tudják elérni a fiatal, komolyabb technológiai megoldásokra fogékony célcsoportokat.
Idén tavasszal az USA-ban a Saturn Aura szedán gépkocsi bevezetésére egészen speciális online hirdetési ötletet dolgoztak ki a Google Earth segítségével. A weben szörfözőknek nem szükséges letölteniük a Google szoftverét, elegendő karosszékükben hátradőlve nézni, ahogy a hirdetésre kattintva - ip-címük alapján - képernyőjük az égből elkezd ráközelíteni, majd megérkezik a hozzájuk legközelebbi Saturn márkakereskedésbe. Itt aztán máris bejelentkezhetnek tesztvezetésre az érdeklődők.
Bár a hirdetés Beta verziója főként hat amerikai városra fókuszált, így is több millió kattintást regisztráltak, és mintegy ezer fő jelentkezett tesztvezetésre. A hatalmas sikeren felbuzdulva a Saturn reklámügynöksége, az ötletet kitaláló Goodby Silverstein and Partners máris elkezdte ajánlani az ötletet további kiskereskedelemben érdekelt láncoknak. Az ötlet persze nem teljesen új: a Microsoftnak a Virtual Earth 3D alkalmazásával már volt hasonló kampánya a Fox és a Nissan megrendelése alapján.
A legnagyobb dobás azonban még hátravan: hamarosan az e-térképmegoldásokkal a valóságos városok virtuális megfelelőire közelítve "óriásplakátok" hirdetik a városnézési lehetőségeket, a legközelebbi szállodákat, éttermeket a szörfözőknek. Ez megoldást jelenthet arra a problémára, hogy a reklámügynökségek jelenleg alig tudják elérni a fiatal, komolyabb technológiai megoldásokra fogékony célcsoportokat.