Médiainfo
Egymást promotálják a bloggerek
A Vizu Answers és az Ad Age új jelentése szerint az olvasók kétharmada más blogokon található linken keresztül fedezi fel a blogoldalakat, és legfőképp szórakozás céljából olvassák az internetes naplókat.
A linkek mellett nagy szerepet játszanak az egyes oldalak elterjedésében a más, lehetőleg befolyásos bloggerektől kapott ajánlások, gondolja az Egyesült Államokban végzett kutatás szerint a megkérdezettek 23 százaléka. A tapasztalat azt mutatja, hogy a linkek és az ajánlások nélkül hiába építik fel és menedzselik megfelelően a blogot, lehet az bármily igényes, az emberek nem találnak rá vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyják.
A blogolvasók kétharmada azt állítja, hogy szórakozásképp olvassa a blogokat, 43%-uk a személyes érdeklődési körei, a hobbijai miatt. Egyharmaduk tanulásképp és 12%-uk a munka vagy üzlet apropóján tölti a monitor előtt ülve idejét, böngészgetve ezeket az oldalakat. 44% mondja azt, hogy a téma meghatározó egy blog olvasottsága szempontjából, és a megkérdezettek fele úgy véli, az írások minőségének fontos szerepe van abban, hogy mennyire hitelt érdemlő az adott blog.
31%-uk több mint 3 blogot olvas rendszeresen, a válaszadók 68%-a pedig napi rendszerességgel olvassa az általuk választott oldalakat. A megkérdezettek 38 százaléka állítja, a blogok attól érdekesek, attól blogok, hogy az emberek saját véleményét tükrözik. A többit az írás stílusa, a szerkesztés szabadsága, a blog szerkezete teszi hozzá. A nagy többsége azoknak, akik munkához is olvassák a blogokat, inkább visszaigazolás, az emberek véleményének visszakövetése céljából, mint kutatásból böngészgeti ezeket az oldalakat az adott témában. A válaszadók 49%-a azonban a munkájához nem használ blogos segítséget.
A spanyolajkú blogozók 43%-a azt állítja, hogy több mint 10 vagy annál több blogot olvas rendszeresen - az angol anyanyelvűeknek ezzel szemben csak 16%-a. Mindkét közönség nagy része hasonló módon, a fentiekben leírt módszerrel jut el a blogoldalakra. A téma még nagyobb jelentősséggel bír a spanyol bloggerek körében: 81%-uk határozta meg ezt fő érvnek a blogválasztás kapcsán.
A blogok egyes reklámkampányoknak jó táptalajt nyújtanak, főleg mivel a legtöbb blog-olvasó befogadó és nyitott a bújtatott reklámokra, ajánlásokra, így kiválóan tudják továbbadni azokat. A felmérés során a kérdések több mint 40 angol nyelvű, valamint a kérdések egy része 12 spanyol nyelvű blogban jelent meg. A kérdésekre egyenként 200 feletti válasz érkezett be.
A linkek mellett nagy szerepet játszanak az egyes oldalak elterjedésében a más, lehetőleg befolyásos bloggerektől kapott ajánlások, gondolja az Egyesült Államokban végzett kutatás szerint a megkérdezettek 23 százaléka. A tapasztalat azt mutatja, hogy a linkek és az ajánlások nélkül hiába építik fel és menedzselik megfelelően a blogot, lehet az bármily igényes, az emberek nem találnak rá vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyják.
A blogolvasók kétharmada azt állítja, hogy szórakozásképp olvassa a blogokat, 43%-uk a személyes érdeklődési körei, a hobbijai miatt. Egyharmaduk tanulásképp és 12%-uk a munka vagy üzlet apropóján tölti a monitor előtt ülve idejét, böngészgetve ezeket az oldalakat. 44% mondja azt, hogy a téma meghatározó egy blog olvasottsága szempontjából, és a megkérdezettek fele úgy véli, az írások minőségének fontos szerepe van abban, hogy mennyire hitelt érdemlő az adott blog.
31%-uk több mint 3 blogot olvas rendszeresen, a válaszadók 68%-a pedig napi rendszerességgel olvassa az általuk választott oldalakat. A megkérdezettek 38 százaléka állítja, a blogok attól érdekesek, attól blogok, hogy az emberek saját véleményét tükrözik. A többit az írás stílusa, a szerkesztés szabadsága, a blog szerkezete teszi hozzá. A nagy többsége azoknak, akik munkához is olvassák a blogokat, inkább visszaigazolás, az emberek véleményének visszakövetése céljából, mint kutatásból böngészgeti ezeket az oldalakat az adott témában. A válaszadók 49%-a azonban a munkájához nem használ blogos segítséget.
A spanyolajkú blogozók 43%-a azt állítja, hogy több mint 10 vagy annál több blogot olvas rendszeresen - az angol anyanyelvűeknek ezzel szemben csak 16%-a. Mindkét közönség nagy része hasonló módon, a fentiekben leírt módszerrel jut el a blogoldalakra. A téma még nagyobb jelentősséggel bír a spanyol bloggerek körében: 81%-uk határozta meg ezt fő érvnek a blogválasztás kapcsán.
A blogok egyes reklámkampányoknak jó táptalajt nyújtanak, főleg mivel a legtöbb blog-olvasó befogadó és nyitott a bújtatott reklámokra, ajánlásokra, így kiválóan tudják továbbadni azokat. A felmérés során a kérdések több mint 40 angol nyelvű, valamint a kérdések egy része 12 spanyol nyelvű blogban jelent meg. A kérdésekre egyenként 200 feletti válasz érkezett be.