Napi Online
Twitter: megjelent az SMS-blogolás
Aligha tévednek azok, akik a felhasználók által generált tartalmak közül az idei év legzseniálisabb Web 2.0 alkalmazású termékei közé jósolják a Twittert - írja az amerikai Business 2.0 szaklap.
Az ingyenes szolgáltatás, amely a blogokhoz való azonnali mobilhozzáférést kombinálja az sms-ek rövidségével és tömörségével, hónapról hónapra csaknem megduplázza felhasználóinak számát. A szolgáltatásnak tavaly decemberben tízezer előfizetője volt, idén áprilisra pedig - ha így haladnak - átlépik a százezret is. A felhasználók az sms-ekhez hasonlóan maximum 160 karakteres üzeneteket küldhetnek a honlapon, IM-kliensükön vagy mobiltelefonjukon keresztül.
Az üzenet az előre meghatározott baráti körnek küldhető, de amennyiben a felhasználó engedélyezi, a Twitter honlapjára is azonnal kikerülhet. Az ötlet kitalálója, Jack Dorsey szerint az üzenetek rövidsége a Twitter sikerének kulcsa. Bonyolultsága mindenesetre biztos nem: ő és üzlettársa tavaly márciusban mindössze két hét alatt írták meg az üzemeltetéshez szükséges programot.
A bevételeket a hagyományos honlapokkal szemben nemcsak a céges hirdetések, hanem a vállalatok számára tagként biztosított interaktív beszélgetési lehetőség is növeli. Az eMarketer amerikai piackutató cég szerint 2010-re a különböző közösségi klubokhoz kapcsolódó hirdetési lehetőségek 2 milliárd dolláros piacot jelentenek majd az USA-ban.
Az ingyenes szolgáltatás, amely a blogokhoz való azonnali mobilhozzáférést kombinálja az sms-ek rövidségével és tömörségével, hónapról hónapra csaknem megduplázza felhasználóinak számát. A szolgáltatásnak tavaly decemberben tízezer előfizetője volt, idén áprilisra pedig - ha így haladnak - átlépik a százezret is. A felhasználók az sms-ekhez hasonlóan maximum 160 karakteres üzeneteket küldhetnek a honlapon, IM-kliensükön vagy mobiltelefonjukon keresztül.
Az üzenet az előre meghatározott baráti körnek küldhető, de amennyiben a felhasználó engedélyezi, a Twitter honlapjára is azonnal kikerülhet. Az ötlet kitalálója, Jack Dorsey szerint az üzenetek rövidsége a Twitter sikerének kulcsa. Bonyolultsága mindenesetre biztos nem: ő és üzlettársa tavaly márciusban mindössze két hét alatt írták meg az üzemeltetéshez szükséges programot.
A bevételeket a hagyományos honlapokkal szemben nemcsak a céges hirdetések, hanem a vállalatok számára tagként biztosított interaktív beszélgetési lehetőség is növeli. Az eMarketer amerikai piackutató cég szerint 2010-re a különböző közösségi klubokhoz kapcsolódó hirdetési lehetőségek 2 milliárd dolláros piacot jelentenek majd az USA-ban.